Csatlakozz hozzánk

Blog

BMW – egy német sikertörténet – ötödik rész

Aminek talán még az unokáink sem fogják ismerni a végét

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Mi itt megállunk.
A könyv szép lassan becsukódik, de a történet természetesen tovább írja magát, homlokon csókol jelenünkben, visszaköszön tegnapunkban, ránk kacsint holnapunkban.

Modell: R 1150 R
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 85 LE
Lökettérfogat: 1130 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű bokszermotor

  • BMW R 1150 R
    Az új bokszer-generáció harmadik modelljeként jelentek meg a müncheniek 1994 őszén az 1100 R-rel. Ez egy olyan „letisztult modell”, amely a BMW minden szériájában megtalálható. Az R 1100 R-rel műszakilag és optikailag azonos R 850 R is piacra került, ez az új bokszerek első, kisebb hengerűrtartalmú modellje. Ötéves fejlesztés után 2001 tavaszán az R 1100 R éppúgy átadta helyét az R 1150 R-nek, mint az egy évvel korábban piacra hozott enduro.

Modell: R 1150 RS
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 90 LE
Lökettérfogat: 1130 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű bokszermotor

  • BMW R 1150 RS
    Az R 1100 RS nem vált olyan népszerűvé, mint az R 1100 GS, vagy az R 1100 RT. 2002-ben erősebb motort kapott, szabályzó katalizátorral és hatfokozatú sebváltóval látták el, s megváltoztatták a modell jelszámát: az új jelzés R 1150 lett. A hajtómű megnövekedett dinamikájához képest az új első-kerekes EVO-fékrendszer beépítése késett, s a megrendelők igényeinek megfelelően a modellt integrált ABS-rendszerrel, illetve a sportos jellegnek megfelelően részintegrált ABS-sel készítették.

Modell: R 1200 CL
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 85 LE
Lökettérfogat: 1170 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű bokszermotor

  • BMW R 1200 CL
    2003-ban megjelentette a BMW a cruiser típuscsalád újabb tagját. Ez a jármű technikailag az R 1200 C típusra épült, átvéve annak motorját, hátsókerék meghajtását, az elülső rész kiképzését, a benzintankot, valamint a felszereltség szintjét. A CL típust a túrakarosszéria jellemzi, amelynek vonalvezetése a különálló oldalsó karosszériaelemeken egészen a benzintankig tart, amely az integrált fényszórókon keresztül a motornak téveszthetetlenül egyedi arcot, mély benyomást és kiváltó optikai hatást biztosít.

Modell: F 650 GS
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 50 LE
Lökettérfogat: 652 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

  • BMW F 650 GS
    E modell 2000 tavaszán került piacra, a korábban 60 ezer példányban eladott BMW-Funduro változataként, 50 LE-s, egyhengeres motorral és üzemanyag befecskendezéssel, ami ebben a kategóriában újdonság volt. A szabályzó katalizátor szintén szériatartozéknak minősül, s külön megrendelésre az F 650 GS-t blokkolásgátló rendszerrel is készítik. A modell vonalvezetése világosan mutatja, hogy a betonutaktól távol eső vidéken való kirándulásra is alkalmas, de ennek ellenére egy speciális változatban is készül. Az F 650 GS Paris-Dakar változat rugózása puhább, terepgumikat kapott, díszítésben pedig büszkén viseli egy sikeres terepmotor jegyeit.

Modell: R 1200 C Montauk
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 61 LE
Lökettérfogat: 1170 cm3
Motortípus: négyhengeres, négyütemű bokszermotor

  • BMW R 1200 C Montauk
    Az R 1200 C Montauk a luxuskategóriába tartozó R 1200 CL és az alapfelszereltséggel készülő cirkálók közötti piaci rést tölti be. Jellegzetessége a homlokzaton egymás alatt elhelyezett két fényszóró, az R 1200 CL-től átvett telelever-rendszerű lengéscsillapítás, egyebekben pedig a felépítmény megfelel az R 1220 C Classic adottságainak. A motor szintén más cirkáló osztályba tartozó modellektől származik. Az 1200-as bokszermotorkban az R 1200 C-nél alkalmazták először a dupla gyújtást, amely jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsájtást, az üzemanyag-fogyasztást, és növeli az utazás biztonságát. Mindez nem változtat azon a tényen, hogy 2004 év végén a BMW leállította a cirkálók gyártását.

Modell: R 1100 S BoxerCup Replika
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 98 LE
Lökettérfogat: 1085 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű bokszermotor

  • BMW 1100 S BoxerCup Replika
    A BMW által rendezett Nemzetközi Bokszer Kupán a versenypályán száguldó R 1100 S versenygépek ugyancsak megdobogtatják a márka iránt rajongók szívét, s 2002-től létezik e motor közúti változata is. Az új modell akkora érdeklődést váltott ki a sportos bokszermotorokat kedvelők táborában, hogy a müncheni óriás már 2004 tavaszában megjelentette a Replika új változatát: a 2004-es versenymotorok háromszínű lakkozásával, dupla gyújtással, s számtalan olyan újdonsággal, amelyek egyrészt a versenyeken résztvevő bokszermotorok fontos ismertetőjegyei, másrészt műszakilag közelebb hozzák a versenygépeket a „civil” változathoz.

Modell: R 1150 R Rockster
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 85 LE
Lökettérfogat: 1130 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű bokszermotor

  • BMW Rockster
    A BMW mérnökei tudják, hogy kell jó motorkerékpárokat építeni. A müncheni gyár kétkerekűi sokak szemében mégis valahogy „földhözragadtnak” tűnnek. A fighterek piacán uralkodó életvidám irracionalitáshoz alkalmazkodva a bajor mérnököknek sikerült az átgondolt ésszerűséggel tervezett R 1150 R-ből egy rockster-kategóriába tartozó gépet csinálniuk. Az 1100 S felépítményét két – különböző nagyságú – vízszintesen egymás mellé helyezett, kissé kancsal hatást keltő GS fényszóróval „megbolondították”, a homlokzat kapott egy kis borítást, a kormány a superbike-motorok klasszikus formáját követte, s a mattfekete festést élénk indiánvörös-metállal egészítették ki. Így született meg a bajor-bike géposztály első példánya.

Modell: K 1200 GT
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 130 LE
Lökettérfogat: 1171 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű négyhengeres

  • BMW K 1200 GT
    Azoknak a motorosoknak akik számára a luxus nem különösebben fontos szempont, ugyanakkor igénylik azt, hogy esőtől-széltől védve utazzanak és kényelmesen eltudjanak helyezkedni a motoron, a BMW 2003-ban piacra hozta a K 1200 GT modellt. A GT rövidítés a „GranTourismo” rövidítése, s ez a kellemes sportosság mellett az utas és a pilóta magas komfortját is jelenti. Az új 1200 GT harmadik modellként teljessé tette a korábban csak a K 1200 RS sportos túragépből és a K 1200 luxuskategóriájú túragépből álló K modellsorozatot.

Modell: R 1200 GS
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 98 LE
Lökettérfogat: 1170 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű bokszermotor

  • BMW R 1200 GS
    Az R 1200 GS bemutatásával a BMW nagy ugrást hajtott végre: az új modell elődjének igen kedvező sajátosságait minden vonatkozásban meghaladja: teljesítménye nagyobb, a motor gyorsulása jobb, súlya lényegesen kisebb és a fogyasztása is kevesebb. Az új konstrukciójú bokszermotorblokkot kiegyenlítővel építették, így lényegesen kisebb vibrációt kelt mint a korábbi típusok. Az első kereket a sajátságos BMW telelever-rendszer stabilizálja, a hátsó kerékkel a geometriailag optimalizált egykaros függesztés (paralever) teszi ugyanezt. A kompakt építésű vázelemekből szerelt könnyűszerkezetes váz eredményeként a korábbi modellekhez képest az 1200 GS súlya 30 kilogrammal csökkent.

Modell: K 1200 S
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 164LE
Lökettérfogat: 1157 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű négyhengeres

  • BMW K 1200 S
    A régóta beharangozott négyhengeres, nagyteljesítményű motorral épített és forradalmian új felépítménnyel készült BMW a 2004-es Intermot kiállításon került közönség elé. Az új K 1200 S nem váltotta fel valamelyik korábbi konstrukciót, hanem kiegészítette a modellsorozatot. A 164 LE-s és – feltankolt állapotban – 248 kilogrammos gép a nagyteljesítményű sportos motorok kategóriájába tartozik, e piacon korábban a japán gépek voltak egyeduralkodók.

Modell: R 1200 RT
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 110 LE
Lökettérfogat: 1170 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű bokszermotor

  • BMW R 1200 RT
    Az új bokszer-generáció második modelljeként 2004-ben mutatta be a gyár ezt a túramotort. A 2004 tavaszán – az R 1200 GS-sel – bevezetett műszaki megoldásokból kiindulva a BMW fejlesztőmérnökei az új gépet minden tekintetben tökéletesítették. Már a korábbi modell – az R 1150 RT – is kényelmes és egyedi konstrukció hírében állott. Az R 1200 RT súlya 20 kilóval könnyebb, teljesítménye viszont 16%-kal nagyobb, mint a sorozat előző tagjáé, s ez jelentősen javítja a motor dinamikáját és irányíthatóságát.

Modell: R 1200 ST
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 110 LE
Lökettérfogat: 1170 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű bokszermotor

  • BMW R 1200 ST
    A 2005-ben piacra hozott R 1200 ST a sportos túragépek tipikus példánya. Az R 1150 RS-t követve az új bokszer-generáció harmadik tagjának tekinthető. Az R 1220 ST-be a korábbi GS-modell meghajtását és karosszéria-elemeit építették. Az ST rövidítés a „sportos túragép” jelzése. Konstrukciós szempontból az R 1200 ST a 2004-ben bemutatott 1200 RT változata. Súlya mindössze 230 kg, teljesítménye pedig 16%-kal nagyobb, s így kiválóan veszi az éles kanyarokat, s kényes előzésekre is kiválóan alkalmas.

Modell: 1200 R
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: több mint 160 LE
Lökettérfogat: 1157 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyütemű négyhengeres

  • BMW K 1200 RT
    A gyár a „nagyteljesítményű roadster” kategóriába sorolja a merész vonalvezetésű K 1200 S modellt. Ugyancsak meglepő, hogy a világ legerősebb, burkolat nélküli szériamotorjával éppen a BMW jelent meg a piacon, de ezzel együtt rendkívül örvendetes, hogy a bajorok az új gép fejlesztésekor komoly lépést tettek a sportosság irányába. A gépkocsik világában e stratégia már komoly sikereket hozott, s a sokak által kissé „talajközeli” márkának e vérfrissítés minden bizonnyal hasznára válik. A műszaki ínyencségek rajongóinak a motorkerékpár „techno-optikája” mindenképpen örömet okoz.

Forrás: 1000 motorkerékpár

– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
-BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending