Tesztek
BMW C400X Teszt – az egyik 2019-es kedvencem
Még a nyáron végigteszteltük az összes elérhető 2019-es BMW tesztmotort, amelyekről szépen sorban érkeznek is a tesztek. Ez a BMW C400X teszt az első a sorban.
Published
4 év agoon
By
Benkő ZsoltElsőként a robogóújdonság került hozzám, melytől nagyon nem vártam semmilyen meglepetést, mégis ez volt a tesztmotor, amelyik a legjobban meglepett. Miért is?
Nagyon jól használható a hétköznapokban, nem véletlen, hogy Talma is egy ilyen robogóval közlekedett. Egyszer véletlenül találkoztunk a motorosboltunk előtt, ahová ő épp érkezett. Ugyanolyan BMW C400X állt az épület előtt, mint amivel én is érkeztem, még a színe is stimmelt. Gyorsan behívtam Talmát az üzletbe reggelizni, és amíg falatoztunk, addig kibeszéltük a tapasztalatainkat a C400X-szel kapcsolatban is.

Jó időben – jó helyen… Az milyen, hogy pont Talmával futok össze az üzletünk előtt, aki pont ilyen C400X robogóval közlekedik?
Legfontosabb, hogy megvan benne az az szuperpower, hogy az agglomerációból is élvezetesen lehessen bejárni. 140 km/h-ig nem fogy el az erő belőle, ezért még autópálya tempóra és túrákra is kiválóan alkalmas, mivel elég komfortos a futóműve is.
Első ránézésre nagyon nem tetszett ez a forma, de a teszt végére rendesen összebarátkoztunk. Annyira, hogy idén, 2020-ban szeretnék is egy ilyet magamnak a PCX helyett. (Itt jegyezném meg, hogy a 2014-es 150-es PCX-szem minden jóval felszerelve eladó! A motopartsshop.hu telefonszámán bármikor elértek, ha érdekel valakit. 06.20.9888.235)
A fékkar útja túl hosszú mire elkezd fogni és sajnos nem is állítható. Ezt megbeszéltük Talmával is, őt ez annyira nem zavarta mint engem, úgyhogy tovább is léptünk a problémán. A jó dolog a ByBre-től származó fékben, hogy nagyon jól fog és jól is adagolható. Az ABS is jól teszi a dolgát.
Két jelentősnek nevezhető konkurencia van ebben a kategóriában, az egyik Suzuki Burgman 400, a másik Yamaha X Max 400, amelyek nagyon népszerűek. Árban is nagy a hasonlóság, a BMW kínai gyártású blokkjának köszönhetően alapáron viszont ez a BMW olcsóbb, mint a japán konkurencia.
Úgy néz ki, hogy már a motorkerékpárokhoz is begyűrűzött a tendencia, hogy ami nem Kínában készül, az már lehet hamis is. Ennek a BMW robogónak a motor blokkját a Loncin készíti. Volt már több együttműködése is a BMW-nek távolkeleti motorkerékpárgyártókkal, így nem meglepő ez az újabb kínai együttműködés.

A motorblokkra egyébként érzésre, hangra és teljesítményre sem volt semmi panasz, azaz kiválóan működik!
A fogyasztása is elfogadható, 3,5 és 4 l között fogyasztott 100 kilométerenként. A dinamika pedig jeles. Nagyon jól mozgatja ezt a 204 kg-os motorkerékpárt ez a 34 LE-s motorblokk. Többek között ezért is cserélném le erre a típusra a saját motoromat, mert az agglomerációból bejárni néha hiányzik ez a plusz teljesítmény a PCX ből.
A robogó súlyelosztásánál majdnem sikerült elérni a 50-50 százalékos első, illetve hátsó kerékre jutó súlyt, ezért nagyon jó vezetni. A rugózása sportosan kemény, a váz is nagyon stabil. Igaz a sík lábteret kettévágja a váz alsó része és a tank, de ettől jó vezetni ezt a robogót, hogy itt meg van merevítve rendesen.

A kinyíló tartórekesz ajtókat központizár zárja, ha eltávolodunk a motortól a kulccsal. A lábunkat sajnos nem tudjuk kinyújtani és a a tank is közötte van, de a vezetésben egyáltalán nem zavaró!
Ezekkel a menetteljesítményekkel felőlem bárhogy is nézhetne ki, mert amilyen jó vezetni, engem már meggyőzött. Eleinte nagyon nem tetszett, ahogy kinéz, de úgy voltam vele, hogy először ki kell próbálnom, mielőtt véleményt alkotok róla, viszont a teszt végére még a külseje is megtetszett. Az ülés alatti csomagtartóba nem sok mindent lehet berakni, de mivel én mindig hátizsákkal járok, ezért ez sem zavart annyira.
A Flexcase rendszer ebben is jól működik. Ha áll a robogó, akkor 1 db zárt bukósisakot ott tudsz hagyni benne.
Az ülése kényelmes két személlyel való utazáskor is, és mivel a vezető ülése elég nagy, ezért nem vagy belekényszerítve ugyanabba a vezetési pozícióba, így tudsz rajta mozgolódni. A deréktámasz sem zavaró még 180 cm-es magasság fölött sem.
A műszerfal nagyon sok információt közöl, mivel ebben a tesztmotorban már benne volt az összes kényelmi extra, ezért a gps is működött benne. Igaz, ez térképen nem mutatja, hogy merre mész, csak azt tudja, hogy jobbra vagy balra fordulj.
NÉZD MEG A LEHETSÉGES C400X VARIÁCIÓKAT A BMW KONFIGURÁTORÁBAN!
A GPS rendszer miatt én nem venném meg ezt a funkciót, mert ennél egy telefon is sokkal jobban navigál. Viszont ha azt nézem, hogy bármikor fel tudom venni a hívásokat a baloldali kormánykapcsolóról, illetve kezdeményezni is tudok és látom a kijelzőn, hogy ki hív, ezért már mégiscsak megéri.
A telefont egyébként lehet az egyik kormány alatti tartóban tölteni, amíg tart az utazás. Egy normál méretű iPhone belefér a tartóba, a plusszos már nem biztos.
Az üléspozíció is kényelmes, mindössze a le-felszállás nehéz a lábtérbe benyúló idom miatt.
Ide néhányszor sikerült a sípcsontomat rendesen bevágnom.
A szélterelő plexi nem túl nagy, viszont elég hatékony. Ehhez a tempóhoz nem is kell nagyobb. A kis csőrös eleje pedig különlegessé teszi a robogó kinézetét. Így már akár be is férhetne a GS családba, így nem is értem a nevében ezt az X-et… A ledes első lámpáját úgyis az F750GS / 850 GS sorozattól örökölte.
Mindent összevetve, nagyon kellemes meglepetést okozott ez a BMW C 400 X.
Előnyök / hátrányok –
- Erős motorblokk
- Nagyon jó futómű
- 21. századi elektronikai extrák
- Kicsi csomagtartó
- Nem állítható fékkarok
TALMÁNAK pedig ezúton is gratulálok az apasághoz! Én tudom milyen jó fiús apának lenni, nekem is 4 van :)
You may like
-
Legördült a gyártósorról az egymilliomodik boxermotoros BMW GS
-
Kovács Bálint: „Amikor megjött a tempó, meglett a versenyképes köridő is”
-
Fantic Caballero Rally 500 teszt
-
Honda ADV350 – Forza 350 összehasonlító teszt
-
Honda CB500X teszt – Kaland a (A2) négyzeten
-
Exkluzív modellt dob piacra a BMW: íme az M 1000 RR 50 Years M
Kövess bennünket az Instagramon is!