Hírek

BMW 2018 – EICMA

Három új modell jelent meg a BMW-től az olasz seregszemlén
Euromotor2
MotoStar

Két új közepes enduróval egy robogóval és egy baggerrel jelentkezett a BMW Milánóban. Ezek közül teljesen új modell a C400X robogó, amely a városi közlekedés prémium alternatívájaként jelent meg a piacon. Rengeteg ilyen méretű robogó van az utakon, amelyből érthető módon a BMW is szeretne egy kis részt kihasítani magának. Teljesen új fejlesztés a gép amit titokban tudtak tartani a leleplezés pillanatáig. Amint az alkatrészeken is a látszik a G310-hez közelít inkább a színvonal mintsem az S1000RR-hez, de egy robogóba felesleges is lenne minden jót belepakolni, hiszen egy napi közlekedési eszközbe nem való minden finomság…

2011-ben a BMW C 600 Sport és a BMW C 650 GT prémium nagyrobogó-páros bemutatásával a BMW Motorrad egy újabb kategória, a városi mobilitás irányába nyitott, most pedig még egy lépéssel tovább megy: bemutatkozik közepes méretű robogója, a BMW C 400 X.

Egyhengeres erőforrás fokozatmentes automataváltóval, rezgéscsillapítással és kipörgésgátlóval van felszerelve.

Az új BMW C 400 X meghajtásáról egy vadonatúj fejlesztésű egyhengeres erőforrás gondoskodik, 25 kW / 34 lóerő maximális teljesítménnyel, amelyhez egy fokozatmentes automataváltó (CVT) kapcsolódik. Kigyorsítások közben – kiváltképp csúszós útfelületeken – az automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC – Automatic Stability Control) felel a biztonságért.

Az új BMW C 400 X egy acélból készült, masszív csővázra épül, a rugózási és lengéscsillapítási feladatokat pedig az első keréknél egy teleszkópvilla, míg a hátsó keréknél két rugóstag végzi. A rugók útját és a lengéscsillapítók keménységét a mérnökök az egyszerre sportos, dinamikus és kényelmes motorozás szempontjai szerint állították be. A minden forgalmi szituációban erőteljes lassulásról nagy teljesítményű fékrendszer gondoskodik, az első keréken dupla, míg a hátsó keréken szimpla féktárcsával, az alapfelszereltség részeként blokkolásgátlóval (ABS).

Az alapfelszereltség részeként kínált, kiváltképp fényes LED technológiás fényszórókon túl az új BMW C 400 X a Connectivity extra felszerelése részeként egy sor olyan megoldást is kínál, amely páratlanul egyedi innováció a robogó szegmensben. A 6,5” átmérőjű színes TFT-kijelzővel dolgozó központi műszeregység például az integrált működést kínáló, továbbfejlesztett BMW Motorrad Multi-Controllerrel társítva számos járműfunkció és összekapcsolt eszköz gyors, könnyed kezelhetőségét teszi lehetővé, miközben a motorosnak egy pillanatra sem kell levennie tekintetét az útról. Legyen szó akár a csatlakoztatott okostelefon kezeléséről, a kedvenc album meghallgatásáról vagy az egyszerű, nyilakkal segített navigálásról, a BMW Motorrad Connectivity mindegyik funkciót játszi könnyedséggel a motoros kezébe adja.

Az új BMW C 400 X robogóról már első ránézésre megállapítható, hogy a BMW Motorrad C modellcsaládjának tagja: formanyelve egyszerre modern, jövőbe mutató és funkcionális.
Kiváló szél- és időjárás-védelmével, illetve az egy részből álló, kényelmes ülőlap alá épített, gondosan megtervezett Flexcase-alapú tárolási koncepciójával a közepes méretű robogók újdonsága a hétköznapi használhatóság és a hosszabb utazások minden követelményének megfelel.

Az új BMW C 400 X fényezési palettájára kétféle árnyalat került fel: a kék (Zenith Blue metallic) szín még inkább előtérbe helyezi az új BMW C 400 X modell modern formanyelvét és sportos jegyeit, miközben a fehér (Alpine White) fényezés a robogó kompakt méretét és könnyed kialakítását nyomatékosítja.

Az új BMW C 400 X:

  • Hatékony, nyomatékos, 350 cm3 hengerűrtartalmú egyhengeres erőforrás fokozatmentes automataváltóval

  • 25 kW / 34 lóerő maximális teljesítmény percenkénti 7 500-as fordulatnál és 35 Nm csúcs forgatónyomaték percenkénti 6 000-es fordulatnál

  • Elektronikus vezérlésű üzemanyag-befecskendezés, digitális motorvezérlő elektronika és automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC)

  • Teleszkópvilla az első keréknél és két rugóstag a hátsó keréknél

  • Erőteljes fékrendszer blokkolásgátlóval (ABS) már az alapfelszereltség részeként

  • LED technológiás világítási koncepció már az alapfelszereltség részeként

  • Connectivity: 6,5” átmérőjű színes TFT-kijelzővel dolgozó központi műszeregység számos funkcióval a gyárilag elérhető extrafelszereltség részeként

  • Jellegzetes, dinamikus formanyelv

  • Kiváló szél- és időjárás-védelem kifinomult ergonómiával

  • Gondosan megtervezett Flexcase-alapú tárolási koncepció

  • Látványos fényezések az újdonság hamisítatlan kiállásáért


K 1600 Grand America

 

A BMW Motorrad bemutatja legújabb túra motorkerékpárját, amelyet a két keréken átélhető legkényelmesebb utazás aspektusai szerint váltottak valóra a tervezők. A BMW K 1600 B modell műszaki alapjaira épül, és az amerikai országutak nyújtotta szabadság érzésével ruház fel, ha egyedül vagy akár utassal motorozol.

A motorkerékpár oldalát meghatározó, dinamikusan lejtő vonalvezetés mellett egy könnyen felismerhető, csepp alakú sziluett képez elegáns hidat a magasra húzott szélvédő és az alacsonyan elhelyezett hátsó oldaldobozok között.

A krómozott kipufogóvégek párhuzamosak az úttal, s így tökéletesen harmonizálnak a BMW K 1600 Grand America egyszerre elegáns és áramvonalas kialakításával. A modell hamisítatlan kiállását az utas-háttámlával kiegészített topcase fokozza, miközben az újdonság nem csupán tágasabb helykínálatot, de minden korábbinál kényelmesebb üléseinek köszönhetően jelentősen hosszabb utazásokat is lehetővé tesz. A topcase ugyancsak a végtelenbe nyúló kétkerekű kalandok félreérthetetlen szimbóluma.

 

A kifejezetten a BMW K 1600 Grand America számára összeállított „Style” csomag még tovább nyomatékosítja a modell exkluzivitását. A csomag része a sárga/fekete (Austin Yellow metallic / Blackstorm metallic) árnyalatokkal dolgozó kéttónusú fényezés, valamint az első sárvédő elegánsan krómozott díszítése.

 

A BMW Motorrad hathengeres erőforrásának legkorszerűbb változata minden motorozási szituációban könnyedén, késlekedés nélkül adja le teljesítményét. A hathengeres motorkerékpár-erőforrások legkompaktabban beépíthető etalonja percenkénti 7 750 főtengely-fordulatnál 118 kW / 160 lóerő maximális teljesítmény leadására, percenkénti 5 250 fordulatnál pedig 175 Nm csúcs forgatónyomaték előállítására képes.

Az új BMW K 1600 Grand America kimagasló, egyszerre dinamikus, kényelmes és stabil menettulajdonságaihoz nem csupán a nagyteljesítményű erőforrás, de az alapfelszereltség részeként kínált „Dynamic ESA” elektronikus futóműállítás is nagymértékben hozzájárul. A technika az alapbeállításként aktivált „Road” üzemmódban teljesen automatikus lengéscsillapító-beállítást kínál, a legmagasabb szintű komfortot és gyakorlatilag minden útfelületen a lehető legkiválóbb tapadást helyezve előtérbe. A „Road” üzemmód mellett ráadásul a „Cruise” beállítás is az alapfelszereltség részeként aktiválható, amely kiváltképp lágy lengéscsillapító-hangolást és felettébb kényelmes futást garantál.

 

Az új BMW K 1600 Grand America különlegességei – Áttekintő:

  • Hamisítatlan luxus színvonalú túra motorkerékpár eredeti amerikai stílusban

  • Egyedi, harmonikus formanyelv dinamikusan lejtő vonalvezetéssel

  • Utas-háttámlával kiegészített topcase és még tágasabb helykínálat a kivételesen hosszú utazások kényelméért

  • Integrált lámpák a topcase-en és az oldaldobozokban

  • Az opcionális extrafelszereltség részeként „Style” csomag kéttónusú sárga/fekete (Austin Yellow / Blackstorm) fényezéssel

  • Az EURO4 emissziós szabvány követelményeinek is megfelelő, soros hathengeres erőforrás percenkénti 7 750 főtengely-fordulatnál 118 kW / 160 lóerő maximális teljesítménnyel és percenkénti 5 250 fordulatnál 175 Nm csúcs forgatónyomatékkal

  • 162 km/óránál (101 mérföld/óránál) maximált végsebesség

  • „Dynamic ESA” elektronikus futóműállítás már az alapfelszereltség részeként „Road” és „Cruise” üzemmódokkal

  • Hátramened-segéd a könnyed manőverezhetőségért már az alapfelszereltség részeként

  • Hatékony időjárás elleni védelem a magasszélvédőnek köszönhetően

  • Alacsony hátsó váz, 70 milliméterrel csökkentett utasülés-magasság és ergonómiailag tökéletesített lábpozíció

  • Rendkívül kényelmes „Feet Forward” üléspozíció már az alapfelszereltség részeként lábtartópadokkal (a vezető részére)

  • A BMW Motorrad tartozékok részeként lábtartópadok az utas számára is

  • Pro váltóasszisztens gyárilag megrendelhető opcióként, amely a tengelykapcsoló aktiválása nélkül teszi lehetővé a sebességváltást

  • Intelligens segélyhívó rendszer gyárilag megrendelhető opcióként a baleset vagy veszélyhelyzet esetén érkező gyors segítségért (Magyarországon jelenleg nem elérhető)

  • Már az alapfelszereltség részeként bukócső, ABS Pro blokkolásgátló, Dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC – Dynamic Traction Control), xenon fényszórók, markolatfűtés, ülésfűtés, Multi Controller, három menetprogram (Rain, Road, Dynamic), sebességtartó automatika és a navigációs rendszer előkészítésével kiegészített audio-rendszer

  • Számos különböző tétel az opcionálisan elérhető extrafelszereltségek között (adaptív fényszóró, nappali menetfény, kulcs nélküli indítás, emelkedő-asszisztens, központi zár, stb.)

  • A BMW Motorrad tartozékok kimeríthetetlen palettája (kovácsolt keréktárcsákkal, krómozott visszapillantó-házakkal, navigációs rendszerrel, stb.)


BMW F750 gs és F850 GS

Az F-sorozat GS-modelljei 2007-es bemutatkozásuk óta a motorozás „Made by BMW Motorrad” stílusú, prémiumszínvonalú élményének megtestesítői az Adventure-szegmens középkategóriájában. Mint mindig, a „GS” ezúttal is a túrák és a hosszú távú utazások motorkerékpárjainak, illetve a sportos dinamika és a sokoldalú terepes képességek ideális ötvözetét jelzi. Röviden: egy BMW GS ideális útitárs a világ távoli vidékeinek motoros felfedezése során. Nagyjából tíz esztendő következetes modellfejlesztést követően a BMW Motorrad teljes egészében áttervezte és újrafejlesztette a középkategória GS-modelljeit.

Ennek szellemében az F 750 GS és az F 850 GS még elődjénél is jobban, teljesen vásárlói célcsoportjára összpontosít. Az F 750 GS így mindazon motorosokat szólítja meg, akik a túraendurók élményét és koncepcióját mérsékelt ülésmagassággal, több mint elegendő teljesítménnyel, magas fokú gazdaságosággal és sokoldalúsággal együtt kívánják élvezni. Az új F 850 GS ezzel szemben megnövelt teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje mellett még hangsúlyosabb túraadottságokkal és szélesebb körű terepes képességekkel szolgál.

Új, még erőteljesebb soros, kéthengeres motor két kiegyenlítőtengellyel, s a kulturált járás, illetve érzelemdús hang szolgálatában 270 fokos gyújtástávolsággal

A fejlesztés során elsősorban a teljesítmény és a forgatónyomaték növelése állt az előtérben, emellett azonban az üzemanyag-fogyasztás mérséklésére is nagy hangsúlyt fektettek a tervezők. Az erőforrás összlökettérfogata 853 köbcentiméter, s a 7500-as percenkénti fordulatszámnál leadott 57 kilowatt (77 LE) révén már az új F 750 GS is több mint elegendő teljesítménnyel szolgál. Az új F 850 GS 8250-es percenkénti fordulatnál kínált 70 kW (95 LE) teljesítménye tekintélyes vonóerőt biztosít.

A főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzást alakítottak ki a tervezők. A nemkívánatos rezgéseknek két kiegyenlítőtengelyével veszi elejét az új motor. A motorfékhatást korlátozó (anti-hopping) tengelykapcsoló karja jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető, miközben a menetbiztonság terén is jelentős pluszt kínál. Az erőátvitelt hatfokozatú sebességváltóval és bal oldalra elrendezett szekunderhajtással alakították ki a tervezők a hátsó kerék felé.

Már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok, illetve ABS és ASC rendszerek, extrafelszerelésként pedig Pro menetprogramok a motorozás fokozott élvezete és biztonsága szolgálatában

Az új GS modellek már alapkivitelben Road és Rain üzemmódjaikkal veszik tekintetbe motorosuk egyéni kívánságait, a magas színvonalú biztonságról pedig a BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) mellett az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is gondoskodik.

Gyári extrafelszerelésként a Pro menetprogramok, s ezzel a Dynamic, Enduro és Enduro Pro üzemmódok (utóbbi csak az F 850 GS számára), valamint a Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) és a bedöntött helyzetben is hatékony ABS Pro blokkolásgátló is rendelkezésre áll az F 750 GS és az F 850 GS modellekhez.

Új héjszerkezetű acél hídváz, továbbfejlesztett futóműgeometria és újszerűen elrendezett üzemanyagtartály

Az F-sorozat GS-modelljeinek hídváz-szerkezete mélyhúzott, hegesztett acélkomponensekből épül fel, s a kéthengeres erőforrást is teherviselő elemként integrálja, egyaránt jelentős előnyöket kínálva torziós merevsége és robusztus konstrukciója terén. Az üzemanyagtartály az optimális elrendezés és a motorkerékpár tömegközéppontjának kedvezőbb helyzete szolgálatában az ülés és a kormányagy közötti hagyományos pozíciójába került vissza.

Karakteresebb GS-stílus férfiasabb dizájnnal

Az új F 750 GS és F 850 GS formavilágában is teljesen megújult, mégpedig dinamikusabb és férfiasabb dizájn mentén. Alapváltozatuk mellett az új F-modellek Exclusive stílusvariációban is rendelkezésre állnak. Az új F 850 GS különlegessége a Rallye kivitel, amely különösen kihangsúlyozza e modell terepes képességeit.

Extrafelszerelések és BMW Motorrad kiegészítők egyedülálló kínálata

Az F-sorozat új GS-modelljei felszerelések – a középkategóriában egyedülállóan széles – kínálatával érkeznek. Legyen szó különböző magasságú ülésekről, burkolati elemekről, az új teljes-LED fényszóróról, vagy épp a TFT-kijelzőt és a vészhívás (eCall) rendszerét is magában foglaló connectivity-kínálatról, a motorozás élményét, biztonságát és élvezetét szolgáló vonzó felszerelések választéka a túraendurók középkategóriájában is szinte kimeríthetetlen.

Az új BMW F 750 GS és F 850 GS különlegességei – Áttekintő

  • Nyomatékos, soros kéthengeres motor 853 köbcentiméter hengerűrtartalommalF 850 GS: 70 kW (95 LE) / 8250 min-1 és 92 Nm / 6250 min-1

  • F 750 GS: 57 kW (77 LE) / 7500 min-1 és 83 Nm / 6000 min-1

  • Intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzás a főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén

  • Új, robusztus konstrukciójú, héjszerkezetű acél hídváz a még pontosabb irányíthatósági tulajdonságok szolgálatában

  • Új teleszkópvilla/fordított (upside-down) teleszkópvilla, valamint alumínium kettős lengőkar központi rugóstaggal a még érzékenyebb reakciók érdekében

  • BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) és Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC); már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok

  • Gyári extrafelszerelésként Pro menetprogramok ABS Pro blokkolásgátló berendezéssel és dinamikus féklámpával; Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC); Dynamic, Enduro és Enduro Pro menetprogramok (utóbbi csak az F 850 GS számára)

  • Extrafelszerelésként elektronikus futómű-szabályzás (Dynamic ESA)

  • Anti-hopping tengelykapcsoló, jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető karral

  • Extrafelszerelésként teljes-LED fényszóró LED-technikájú nappali menetfénnyel

  • Connectivity multifunkciós kombinált műszeregységgel és 6,5 col képátlójú, színes TFT-képernyővel, illetve számos, extrafelszerelésként rendelhető további megoldással

  • Extrafelszerelésként a középkategóriában első ízben Intelligens segélyhívás a vészhelyzetbeli gyors segítség érdekében (Magyarországon egyelőre nem elérhető)

  • Továbbfejlesztett túra- és terepképességek, illetve még hatékonyabb szél- és időjárás elleni védelem

  • Karakteresebb GS-profil a megújult dizájn révén

  • Új színkoncepciók, illetve Rallye és Exclusive stílusvariációk

  • Extrafelszerelések és eredeti tartozékok a középkategóriában egyedülállóan széles kínálata, egyebek mellett a kulcsnélküli nyitás rendszerével (Keyless Ride), a Pro váltóasszisztenssel, az elektronikus futómű-szabályzással (Dynamic ESA), vészhívás-funkcióval (eCall) és különböző connectivity-szolgáltatásokkal

Comments

comments