Tesztek

Bitti újra megmutatja!

Sanyiban lassan több a fém, mint a Terminátorban, és legalább annyira legyőzhetetlen. Vele olvashattok egy interjút a TopBike Magazin jóvoltából
Euromotor2
MotoStar

Sanyiban lassan több a fém, mint a Terminátorban, és legalább annyira legyőzhetetlen. Vele olvashattok egy kis interjút a TopBike Magazin jóvoltából

Forrás és képek: Magazin.TopBike.hu – Gulyás Gábor

Összefutottunk legnagyobb meglepetésünkre és örömünkre Bitter Sándorral, a Man sziget magyar királyával a Hungaroringen, ahol a hétvégén a BrOrganisation jóvoltából megrendezésre kerültek az Országos Bajnokság és az R-széria kupa futamai (előbbire Bitti is benevezett).

Gulyás Gábor (G.G.): Rég halottunk rólad, mi a helyzet veled mostanában?

Bitter Sándor (B.S.): Tavaly augusztusban 37 éves lettem, ezért nem számítok a fiatal tehetségek sorába, de most érzem magam életem egyik legjobb formájában. Tavaly egy óriási nagy bukásom volt, ezért egész évben szenvedtem a pokoli kemény bokasérülésemtől, amit motocross edzésen szereztem. Jelenleg a sérülés nem gátol a motorozásban, a bal bokám csak 70%-os, nincs benne bokaízület viszont van benne 3 lemez meg egy marék csavar. Fájdogál, de nem érdekes, mert a fájdalmat már megszoktam.

Ma mentem, ahogy csak tudtam! A versenyt megelőző edzésen péppé tört, öreg, csúszó kuplungú „múmia” motorom volt az oka, hogy nem tudtam az első három sráccal maradni. Sok nagy eredmény után két pocsék évem következett 2007-ben és 2008-ban, ezért a támogatások is megcsappantak. Nem azt mondom, hogy megszűntek, de látványosan csökkentek.

(G.G.): Jelenleg kik szponzorálnak még?

(B.S.): Jelenlegi támogatóim: a Systrend zRt., a Magyar Suzuki zRt, a Black Motorsport, a Danger Bike, a Shox Áruház, a Corsaro Motoros bolt és az Auner Motorsport.

(G.G.): Mi történt az egyik fő szponzoroddal, a vörös bikás céggel?

(B.S.): Az általad említett energia ital nevét én soha nem mondom ki többet, de jobb, ha tudod, hogy 2001-ben volt a fő támogatóm, azóta aprópénzt kaptam csak. Tök jó, hogy kirúgtak arra hivatkozva, hogy öreg vagyok és lassú. Azóta megyek, mint az állat és talán kevesebb lesz az irigyem is.

(G.G.): Hogy-hogy itt találkozunk ma a Hringen? Hogy érezted ma magad?

(B.S.): A mai nap csak egy kiruccanás volt ide, a Hungaroringre, mivel már 3 éve nem mentem itt. Elindultak rosszindulatú híresztelések, hogy én már nem tudok motorozni, öreg vagyok meg hasonló alaptalan pletykák, ami nekem nem igazán tetszett és szerettem volna megmutatni mindenkinek, hogy igenis oda tudom magam rakni és kell még tartani tőlem!

Kijöttem ide a K6-os „múmia” gixxeremmel, amiben a lóerők száma esetleg alulról súrolja a 150-et és egy ilyen állapotú motorral is tudtam menni 1:55:505, és a warm up-on, pedig használt gumival 1.55.3-at, ami sokaknak meglepetést okozott. Úgy érzem, most ismét a legjobb formámat hozom és így fogok nekivágni az idei évnek.

A legfurcsább a futam után az volt számomra, hogy akik „leírtak” most jöttek sorba gratulálni. Érdekes az emberek kétszínűsége…Viszont annak nagyon örülök, hogy sikerült megismerkednem a Dunlop Trophy-s srácok közül a Zách Zolival, akit nagyon jó fejnek ismertem meg és újra találkozhattam a Kispataki Vikivel, akit már rég láttam és mindig nagyon jóban voltunk.

(G.G.): Mesélnél nekünk a korábbi eredményeidről?

(B.S.): 2003-banAz Amerikai Superbike bajnokságban Mat Mladin, Ben Spies , Aaron Yates , Kurtis Roberts és a Bostrom fivérek társaságában (Spies a Superbike VB-n elől megy ?) között voltam 14. a Daytona 200-on. Ezután édesapám meghalt, ezért vissza kellett jönnöm Amerikából. Így nem tudtam folytatni ott a versenyzést. Endurance világbajnoki 6. voltam, összetett értékelésben. 2005-ben a német 24 órás VB-n Kispataki Vikivel pedig megnyertük az Endurance Európa kupát. A Hungaroringen 2004-ben bár nem mentem jól, mert péppé volt törve a bal lábfejem a versenyen. Kétszer nyertem magyar bajnokságot és ötször meg elvesztettem a sok esésem miatt, 22-szeres Alpok Adria futamgyőztes, tehát volt egy csomó eredményem. De számomra, ami a nagydolog, a Man szigeti TT, a Macau GP, amik a világ legveszélyesebb utcai versenyei. Úgy érzem, hogy ezeknek a specialistája vagyok.

Az, hogy ezekre a nagy eseményekre meghívtak, az Endurance VB-zésnek és a VB-n elért 6. helyemnek köszönhető, mivel itt sokat mentem ugye éjszaka, esőben és változó körülmények között és az AMA Superbike bajnokságban elért top 15-ös eredményem is fontos volt.

Az előző év az szinte botrányosan rosszra sikerült. Egy VB 12. hely volt a legtöbb, amit elértem a német 8 órás futamon. Utána az angol bajnokságban versenyeztem, titokban ők nagyon bíztak bennem, mivel tavaly is mentem az Ulster GP-n, ami hasonló, mint a Northwest 200 és a Man szigeti TT verseny. Itt egy angol csapat szerződtetett, náluk megyek az idei évben is.(Mindenesetre azt azért tudni kell, hogy minden ilyen verseny, mint az Ulster GP, a Man-sziget és a Macau GP keményen fizetősek. Mármint a rendező fizet nekem, hogy rajthoz állok!)

Tavaly év végén még versenyeztem Angliában, de ott nagyon túlsúlyos voltam, többek közt ezért is nem sikerült úgy a szezon. Közrejátszottak még apróbb dolgok is, mint például az, hogy az előző sérülés miatt a 47-es csizmába alig tudtam bedugni a lábam reggel 7-kor, amikor felkeltem. Levenni pedig egész nap nem lehetett, mert úgy beledagadt a lábam, hogy nem tudtam volna visszavenni. Elég érdekes volt így motorozni… Mindezek ellenére nagyon sokat tanultam Angliában, az ottani edzőmtől, aki azt mondta, hiányzik nekem egy jó nagy esés, hogy helyreálljon bennem a rend, mint régen. Sajnos ezt sikerült is hétfőn bepótolni a pályanapon itt a Hungaroringen, ahol sikerült a leggyorsabb bal kanyarban akkorát esnem, hogy a következő jobbos kanyar rázóköve törte szét a motorom kerekeit…

(G.G.): De nem lett semmi bajotok… Neked és a motornak

(B.S.): A motorom elég rendesen megsérült az esés közben. Kerekek, kipufogó, kormányok és az idomok kaptak rendesen. Ettől függetlenül nagyon örülök, hogy sikerült kihoznom ezt az időeredményt, ebből a szinte roncs motorból.

(G.G.): Mondtad, hogy a Black Motors Kft., mint Suzuki kereskedő az egyik fő szponzorod. Ez azt jelenti, hogy csak Suzukival indulhatsz a versenyeken?

(B.S.): 2001-óta vagyok Suzukis versenyző, de a mérsékelt támogatások miatt csak 4 versenyen kötelező Suzukival mennem, az összes többi versenyen pedig bármivel mehetek, amihez esetleg várom a felajánlásokat!

(G.G.): Célok a jövőre nézve…

(B.S.): Ott leszek az Ulster GP-n, amit tavaly elmosott az eső. Itt is szeretném letenni a névjegyem és a Northwest 200-on is, ahol szeretnék a legjobb újonc lenni. A Man szigeten pedig be szeretnék férni az első 15-be, illetve le szeretnék menni 18 perces kör alá, mivel 19:30 a limit idő (viszonyítás képpen a McGuinessék 17:20-as idő körül vannak ezen az életveszélyes pályán, ami bőven túl van a 200km/h átlagsebességen)

A jövőben a Rosivall Ágoston barátomnak próbálok helyet teremteni magam mellett az angol csapatomban, aki az idén szintén K9-es gixxerrel fog versenyezni. Jelenleg olyan, mintha ő lenne az én edzőm, pedig ő a fiatalabb és bár én voltam régebben a gyorsabb, mindezek ellenére úgy gondolom, hogy ő a jövő embere! Bár ő róla sem vesznek tudomást, de ezt igyekszünk megváltoztatni.

A Man szigetre még nincs támogatóm, amin egyedüli magyarként indulok és nem is engednek ide mást, ez egy meghívásos verseny. Ha kell egyedül is nekivágok a versenynek, de van még hely a motoromon a támogatóknak. A pénzen nem fog múlni, ha törik, ha szakad, én akkor is ott leszek és végig csinálom. A tavalyi sérülés miatt mindenki letett rólam, de én megmutatom idén, hogy van még tartalékom és nem kell leírni! A csökkenő támogatások ellenére sem fogom feladni, ha kell, a házamat is eladom, és úgy folytatom tovább a versenyzést…

Comments

comments