Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bitti túlélte az Ulster GP-t. Épphogy.

“Őszintén megvallva én még utcai versenyen így nem féltem, mint ezen a derbin..”

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A közúton rendezett motorversenyek közül a 11,9km hosszú Ulster GP-t  emlegetik a leggyorsabbnak a világon. Az egyetlen magyar induló, az efféle eszement száguldásokból kihagyhatatlan Bitter Sanyi egyetlen jelzőt fűzött még az ír pályához: nem csak a leggyorsabb, de a legveszélyesebb is. Persze a kaszás állandó árnyéka egyáltalán nem tántorítja el a világ legtökösebb motorversenyőit, akik halandó ésszel fel nem fogható tempót diktálnak több, mint 3 percen keresztül. Érzékeltendő a verseny sebességét, a pályát (Dundrod) jelenleg leggyorsabban teljesítő versenyző, Bruce Anstey, új rekordként 215,6 km/órás átlagsebességet produkált az idei Ulster GP-n.

Természetesen Bitter Sanyi is indult a pár nappal ezelőtt befejeződött őrült viadalon, jöjjön hát az ő élménybeszámolója.

Szöveg és képek: Bitter Sándor (Bitti #11)

Felemás érzelmekkel érkeztem meg a világ legzorkóbb utcai versenyéről, ahol segítőtársam Rosival Ágoston volt, és az angol Speedfreak Ice Valley Racing csapatban versenyeztem. Őszintén megvallva én még utcai versenyen ennyire nem féltem, mint ezen a derbin, pedig megjártam már a Macau GP-t, a NorthWest200-at és a TT is. Veszélyessége abból adódik, hogy irgalmatlan sok az oszlop, a házfal és a fa az út szélén. Ehhez pedig még az is hozzájön, hogy egyszerre rajtolunk, viszont az út baromi keskeny.

Maga a rendezvény öt különböző versenyből áll, már ami minket, magyarokat érint. A Dundrod 150 Challenge, Dundrod 150 Superbike, és az Ulstert GP 2 Stock és Superbike futamán mérettem meg magam. A Challengen 5. legjobb újoncként összesítésben 14. lettem, ám amire igazán büszke vagyok, hogy Dundrod Superbike versenyen a 3. legjobb újonc lettem, mellyel zöld utat kaptam a Macau GP-re. Ezen a superbike futamon egyébként egy 2008-as stock motorral mentem,  nem hozzám való futóművel és váltó elektronika nélkül. Mindezek ellenére a motorból sokkal többet ki lehetett volna hozni, hogy ha a rajtjaim jók és nem vagyok olyan bátortalan és határozatlan, mint amilyen akkor a verseny napján voltam.

A Dundrod versenyeket követő nap Ágostonnal megtettünk autóval legalább még 20 kört, ahol kielemeztem a hibáimat. Ezek főleg a gyors részeken voltak szembetűnőek, mert ahol teli gázt kellett volna húzni, én mindig belespóroltam egy kicsit, vagy éppen nagyon. A newcomer sikerrel kissé megelégedve ugyanakkor magamat felvértezve vártam a soron következő három UGP versenyt. Reggel éreztem, hogy előjött a régi vérem, és szerintem már a felvezető körben gyorsabb voltam, mint a Dundrod versenyeken. A stock futam első körében egy közepesen rossz rajt után úgy érzem megbolondultam és túlvállaltam magam. Sikerültek a kifékezéseim és minden kritikus gyors részt üvöltő motorral, csontgázon teljesítettem, ahogyan azt előzetesen a fejembe vettem.

Aztán a pálya közepénél tartva, az egyetlen viszonylag biztonságos helyen túl nagy tempóval érkezve próbáltam meg kifékezni az előttem halaldó két versenyzőt, akik egymással is csatában voltak. Hatodik teliről harmadikra vettem a féktávot, ami nem jött össze. Az előttem haladó két versenyző lekeresztezte egymást, így máshol nem maradt helyem, meg kellett kezdenem a fordulót. Éreztem, hogy sok, ezért felállítottam a motort és fejjel előre odacsaptam magam a füves partoldalon, lebontottam három sor szalmabálát, ráadásul a motorom is hátba vágott. Megúsztam a dolgot egy rohadt kellemetlen lapocka és borda sérüléssel.

Boldog vagyok hogy élek és versenyezhetek tovább. Az onboard felvételemet kielemezve azt gondolom, ennek az esésnek itt, ezen ahelyen kellett megtörténnie, mert ha folytatom a felelőtlen száguldozást, akkor tutira egy rosszabb helyen hibáztam volna és most nem tudok beszámolni semmiről.

A héten két új születésnapomat is megünnepelhetem. Az egyik ez az esés volt, a másik meg az UGP Superbike edzésén történt, ahol egy technikai malőr miatt felakadt a gáz a motoromon, hatodikban, épp egy féktáv előtt. Ezt szerencsére ki tudtam védeni esés nélkül úgy, hogy a motort lefullasztottam és a nézőket kikerülve a füvön átgázolva egy szervizúton sikerült megállnom.

Sipákolásra semmi okom, hiszen bár sérülten, de nagy motivációval már úton vagyok az asseni IDM futamra, ahol igazából semmilyen eredményt nem várok magamtól, csak gyorsulni szeretnék. Assenből egyébként megyünk tovább Magny Cours-ba a bold’or-i endurance világbajnokság hivatalos tesztjére, mely versenyen e nélkül a teszt nélkül semmi féle sikerre nem számíthatnék új csapatommalm a 9-es rajtszámú Andalusia BMW-vel, ahol Rosival Ágo csapattársaként veszek majd részt a magyar színeket képviselve.

Remélem minden jól sikerül majd!

Köszönet a szponzoraimnak:
RRC Hungary Kft, Systrend Zrt, Magyar Suzuki Zrt, Blackmotors, Corsaro, Shox, Dangerbike, Forcefield és Külön köszönet Bíró Misinek

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending