Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bitti: Megpróbálok tisztességgel helytállni – interjú

Bitter Sándor már kint van a Szigeten, ahol ötödik Man TT-jén vesz részt – az utóbbi napok eseményei tudatában nem lesz egyszerű a verseny…

Közzétéve

ekkor

bitti man tt 2014
ICON AIRFLITE MPS

Bitter Sándor ismét elutazott a Man-szigetre, hogy részt vegyen a Tourist Trophyn. Idén sajnos több nehézség is közbejött: a legfájóbb, hogy elveszítette egyik versenyzőtársát, barátját, Simon Andrews-t – Bitti azonban nem hátrál meg…

– Néhány napra vagyunk csak a TT-től. Milyen érzések kavarognak most benned?

– A csapatunkat, sőt, az egész road racing sportot sújtja a baj, francia csapattársam a NorthWest 200-on már az edzéseken bukott, fejsérüléseket szenvedett, de az ő állapota állítólag már javul. Utána jött Simon Andrews esete, aki a Penz13 BMW-nél ment (és sajnos belehalt a szombati bukás során szenvedett sérüléseibe – a szerk.) Ez nem túl jó jel így a TT előtt, sokan buktak. McGuiness barátom egy korábbi csuklósérülése miatt egyébként kénytelen volt kihagyni a csütörtöki versenyeket. Hutchinsonnak pedig nagyon súlyosan sérült az egyik ujjperce. Egy másik barátom, Michael Pearson pedig egy másik utcai versenyen, a cseh Horice-ben szenvedett életveszélyes sérüléseket az elmúlt hétvégén – jó hír, hogy az ő állapota már javult. Ezek miatt is elég ideges vagyok… Eléggé izgulok, minden az utolsó pillanatban jött össze.

Már majdnem vissza kellet lépnünk mindentől, az egyik szponzorunk nem tudta teljesíteni, amit elvártunk tőle, ez a kintlét költségeit fedezte volna. Így elbuktuk volna az egész TT-re befizetett pénzt, repülőjegyeket, mindent. A végén azonban szurkolók tudtak kisegíteni minket. kedden délelőtt 10-kor még úgy volt, hogy nem megyek, fél 12-re aztán összeállt, hogy mégis megyek. Ez a sok idegőrlő dolog rányomja a bélyegét az idegállapotomra. De a sisakjaim tegnap lettek készen, gyönyörű lett a fényezés, egyedül a mérettel és a párásodással vannak gondok (Bitti épp a Shoxhoz tartott, hogy ezeket kijavítsák – a szerk.). Nem vagyok most túl magabiztos, az az igazság. A felkészülésem sem úgy alakult, ahogy szerettem volna. Egy teljesen más motorral, egy régi Hondával tudtam készülni, kint ugye BMW-vel megyek majd.

Bitti idei TT-s sisakja, Mike Tamás keze munkája

– Volt, aki segített a mentális felkészülésben, vagy egymagad hangolódtál a versenyre?

– Egyedül készültem, mivel ez már az ötödik TT-m lesz. Csak nagyon nehéz így, hogy két év kimaradt, de elemeztem az onboard videókat. Fejben megvan, összeáll az egész, de nyilván más lesz élőben, sokszor súrolva, vagy átlépve a 300 km/órát. Reméljük, hogy a limitidő megfutása nem lesz probléma. Majd elválik, hogyan alakulnak a dolgok.

– A Macau GP előtti sérülés óta menyit krosszoztál?

– Csak kondizhattam, ugyanis sem a kedvesem, Gabriella, sem a főszponzorom, a RedLine nem járult hozzá, hogy motokrosszozzam, pedig nagyon szeretem. De a lábam most is tele van vasakkal, az orvos sem örült volna, ha most történik valami a TT előtt. Inkább mentálisan nem érzem magam a topon, sok erőre és szurkolásra lesz szükség, az biztos.

A versenygép idén BMW lesz, road racing körökben sokatmondó Ice Valley színekben

– Említetted, hogy két év telt el TT nélkül. Mennyire tudják az onboard videók és rövid pályás motorozások a kimaradt időt kompenzálni?

– Igazából semennyire. Az ember évről évre gyorsul, ha ott van. Sokkal inkább csípőből jönnek azok a szakaszok, amik az onboardon egyértelműnek tűnnek, ugyanakkor amikor ott ülsz a motoron, nem egyértelmű. Az ember ugye mindig egy jó versenyző onboard körét nézi, akik hibátlanul teljesítenek a pályán. Majd meglátjuk. Én bízom benne, hogy ha már négyszer megcsináltam ugyanezt jól, ötödjére sem lesz semmi probléma. Izgulok természetesen, és tudom, hogy nehéz verseny vár ránk. Ráadásul ilyen erős mezőny nemigen volt még a TT-n, ez is nehézséget okoz. Olyan nagy nevek, mint McGuiness, nem fért fel a dobogóra a NorthWest 200-on – nagyon sok most a gyors versenyző.

– Említetted, hogy egy teljesen más motorral készültél, mint amivel a Man-szigeten fogsz menni. Tudtál a TT-s csapatoddal, az Ice Valley-val tesztelni?

– Sajnos nem. A megállapodásunk szerint további pénzt kellett volna ezért fizetnem, amit a főszponzorom nem tudott biztosítani. De már azért is nagyon hálás vagyok, hogy legalább a Man-szigetre összejött a pénz. Sok lesz az újdonság, vehetjük úgy is, hogy új lesz a pálya – természetesen tudom, hogy merre megy, de azért más lesz –, új lesz a motor. Ott nem az van, mint például a Pannónia-Ringen, hogy megyek öt kilométert, aztán ki tudok menni, hogy állítsanak valamit. Ott azt a 60 kilométert végig kell menni, és ugye fogy az idő. Nekünk az első edzés sajnos csak 26-án lesz, 30-áig kell megfutni a limitidőt. Remélem, hogy ez sikerülni fog.

A napokban elhunyt Simon Andrews a 2012-es Macau GP-n harmadik lett az Ice Valley BMW-vel

– A nehézségek ellenére, a terveknek megfelelően három kategóriában indulsz?

– Igen, ahogy több versenyző is, ugyanazzal a motorral indulok mind a három kategóriában. A gyári versenyzők szoktak különböző motorral menni. Nyilván a Superbike-ba a Superbike szabályoknak megfelelően lesz felkészítve a motor, a Superstockba a Superstocknak megfelelően, a SeniorTT pedig kicsit nyitottabb, mint a Superbike. Úgy érzem, hogy a BMW alkalmas lesz a jó szereplésre, most nekem kell felnőni a feladathoz.

– Sok versenyző mondja hasonló tragédiák után, hogy barátaik ott voltak velük a motoron. Veled ott lesz Simon, vagy megpróbálod ezeket a gondolatokat sisakon kívülre szorítani?

– Mindenképpen meg kell próbálnom kizárni ezt a dolgot, ugyanúgy, ahogyan a házfalakat, a fákat és minden egyéb olyan dolgot, ami a kockázatot jelenti. Úgyhogy mindenkinek köszönöm, aki segített, megpróbálok tisztességgel helytállni.

– Mit vársz el magadtól, mik a céljaid a versenyen?

– Ugyanúgy, ahogyan az előző években, kiemeltnek számít a top 30-ban végzés. Ha minden rendben megy, a top 20 is reális lehet, de azt mondom, annak is örülök, ha a 30-ba sikerül bejutni, mert az prioritást jelent. Most egyelőre ez a cél, de tegnap, amikor megkaptam a híreket Simonról, az is megfordult a fejemben, ha ott kint nem érzem magam biztonságban, akkor nem vállalom a versenyt. Így minden más lesz. Nagyon nehéz most bármit mondani itthonról, általában ilyenkor nagyon nagy a stressz a kiutazás előtt. Amikor ott az ember teljesíti az első kört, akkor jobban meg tudja ítélni, hogy valójában hol tart, mire lesz elég a tempója. Igazából nagyon erős a középmezőny is, BSB menők mennek újoncként is.

Interjú: Keszthelyi Gábor (P1race)

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending