Hírek

Bitti: kiváló kawasakis kezdés

Bitter nem tréfál: az ír Cookstown 100 utcai versenyen is letette névjegyét - Sanyi beszámolója
Euromotor2
MotoStar

Szöveg: Bitter Sándor (Bitti #11)

Ahogy nemrégiben hírül adtuk, nagyszerű lehetőséghez jutott kiváló utcai versenyzőnk, Bitter Sándor: az ütőképes brit KMR Kawasakival valószínűleg az összes komolyabb utcai versenyen indulhat majd, és még itthon kevésbé ismert ír viadalokon is rajthoz állhat. Ezek közül az egyik a Cookstown 100, amelyen (bőven) az elvárásoknak megfelelően teljesített TT-menőnk: legjobb újoncként egy B-csoportos ezüstéremmel gazdagodott! Következzenek Bitti sorai erről a nem mindennapi szezonkezdetről.

Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen jól sikerült a debütálás az új csapatommal, soha az életben még nem volt ilyen jó érzésem. A hétvégén csapattársam, Ryan Farquhar megdöntötte Joey Dunlop minden rekordját itt Írországban.  Ryan és a családja nagyon sokat segít nekem, ugyanúgy otthonról a szurkolók de nagyon sok új szurkolóm lett Írországból és Angliából is, köszönhetően annak, hogy a Cookstown 100 volt a nyitófordulója az ír nemzeti utcai versenyeknek.

A Superbike B csoportban lettem második, mert az A csoportba kvalifikálni úgy tudod magad, hogy az előző év 22 leggyorsabb embere között vagy, minden kategóriát egybevéve, plusz két fő – hát ebbe természetes, hogy nem fértem bele, viszont 19-en voltunk újoncok Guy Martinnal együtt. Őt végül töröltek az újonclistáról, hiszen 2004-ben vagy 2005-ben – most emlékszem pontosan – minden kategóriát megnyert itt. Guy Martin azért nevezett újoncként, hogy pár körrel többet tudjon menni Ez nagyon fontos, hiszen egy teljesen nyílt utcai pályáról van szó és a kvalifikációra a lehetőségem mindössze annyi volt, mint  a TT-n vagy az Ulsteren: először körbeviszik a pályán az újoncokat megmutatva a kritikus pontokat, majd 4 kör a marshall mögött, ami egy kontrollált tempó. Ahol 5. vagy 6. teligázon jövünk, ott csak 3. vagy 4-ben tudtunk menni és még volt 4 köröm a kvalifikációra, tehát ezalatt kellett betanulnom az egész pályát. Ez most nem volt túl nehéz, hiszen a pálya csak 2.5 mérföld, tehát viszonylag rövid, de nagyon trükkös.


Teljesítette csapata elvárásait: a leggyorsabb újonc volt, ismeretlen pályán, új motorral…

Az érintési pontok és az ugratók nagyon nehezek: bokrok és fák között kell menni, ugyanúgy, mint a TT-n. Az azért hiányzott, hogy itt a versenyek előtt nincs warm up, jó lett volna legalább két kör, ami talán segített volna a még jobb eredmény elérésében. Így csak körről körre tudtam gyorsulni. Sokat dolgozom a motoron én is, ezt tudom, hogy otthon nem nagyon fogják elhinni, de alázattal kell lenni a sport iránt és annak része az is, amit soha életemben nem csináltam: a motort mindig kristálytisztára kell varázsolni verseny után, mindig szétszedjük és minden apró alkatrészt el kell mosogatnom, de ha a Ryannnek nem szakad le a keze úgy, hogy öt versenyt nyert a hétvégén és ezt csinálja akkor nyilván nekem is kötelességem megcsinálni. Itt minden utcai versenyző tisztelettel van a motorja felé is és a többi versenyző felé is. Egyelőre úgy érzem még, hogy bár a Kawasaki nagyon jó, de a Cookstown-on a saját Suzukimmal gyorsabb tudtam volna lenni, hiszen most a motor és a pálya is új volt nekem. Több ezer néző volt kint, nagyon jó volt ennyi ember előtt versenyezni. A díj, amit kaptam nagyon szép és hosszú idő óta ez az első, amit én is értékelni tudok és a szakma is egyelőre itt, angol nyelvterületen.


Bitter nagyon népszerű az angol nyelvterületen: természetesen ez a sikere sem maradt ki a sajtóból


Friss információk és képek folyamatosan a Facebook-on: Bitter Sándor Fan Club

Itt a debütálásom nagyon jól sikerült, a hétvége leggyorsabb újonca voltam, tele voltak velem az ír újságok és abban a megtiszteltetésben volt részünk a Ryannel, hogy mi vezettük fel és nyitottuk meg az Ulster Strongest Man felvonulását az arénába. Ez ugyanolyan, mint a világ legerősebb embere verseny, csak észak-ír vonatkozásban. Mi mentünk elöl a Ryannel, mindketten a saját motorunkkal, utánunk pompom lányok, majd a verseny résztvevői.

Most megint nagyon izgulok, mint minden nagy verseny előtt, hiszen ezen a hétvégén következik a Tangedree 100 verseny. Keith Amor a Ryan mellett a TT favoritja is jön ide, neki ez az egyik  kedvenc pályája. Ők mini TT-nek  hívják a pályát. Hát nem egyszerű még így miniben sem. Ez a pálya már 6 mérföld hosszúságú és ugyanúgy csak négy köröm lesz a marshall mögött menni, hogy betanuljam a pályát és 4 vagy 5 kör még  a kvalifikáción. Itt nem tudom, hogy lesz-e B verseny, a Cookstown-on 18 futam volt, rengeteg kategóriában, egymás után, reggel 10-től este 6-ig. Az lenne a legjobb, ha volna több motorom, például a supertwin kupában jó lenne a Suzukival menni és valami 600-as motort is szeretnék. Azt már nagyon várom, hogy a saját Suzukimmal tudjak menni az IRRC International Road Racing Cup sorozat csehországi futamán. Addigra nagyon jó bőrben lesz a Suzukim, illetve a szövetségből kaptam a hírt, hogy június 8-án a magyar bajnokság folytatódik a Pannónia–ringen. Már nagyon várom.


KMR-esek: Ryan Farquhar és Bitti: mindketten nagyot motoroztak a Cookstown-on

Most fókuszálnom kell az itteni nagy versenyekre, hiszen  csak 4 napot leszek itthon június 14-ig. Visszatérve a Tangedree-re, itt halt meg Martin Finnigan barátom, aki nagyon nagy reménység volt. A pálya nagyon trükkös, kedden mentem 10 kört  kocsival rajta, de ez nagyon kevés még az egészhez, hogy átéljem azt, hogy hol van a 4.-5. teligáz mert az autóval nem vághatod le az íveket, szembe jön a forgalom. A pálya nagyon veszélyes, tele van borzalmas gyors ugratokkal 4-5. teligázon, 20 méteres repkedésekkel, úgyhogy igazán csúcsformába kell lendülnöm. Remélem, hogy az otthoni szponzor dolgok teljesülnek az ígéretekhez híven és nem maradunk bajban, mert ez rányomja a bélyegét a teljesítményemre is. Ezt a két versenyt mindenképpen arra használjuk, hogy a lehető  legjobb eredményt érjem el a NorthWest 200-on, illeve a TT-n. Nem véletlenül hívják ezt a pályát a mini TT-nek, hiszen ha itt megtaláljuk az optimális futóműbeállítást, akkor a TT-n sem lehet gond.


Bitti csapattársa, Ryan Farquhar megdöntötte Joey Dunlop minden ír rekordját…

Comments

comments