Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Bitti: kiváló kawasakis kezdés

Bitter nem tréfál: az ír Cookstown 100 utcai versenyen is letette névjegyét – Sanyi beszámolója

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg: Bitter Sándor (Bitti #11)

Ahogy nemrégiben hírül adtuk, nagyszerű lehetőséghez jutott kiváló utcai versenyzőnk, Bitter Sándor: az ütőképes brit KMR Kawasakival valószínűleg az összes komolyabb utcai versenyen indulhat majd, és még itthon kevésbé ismert ír viadalokon is rajthoz állhat. Ezek közül az egyik a Cookstown 100, amelyen (bőven) az elvárásoknak megfelelően teljesített TT-menőnk: legjobb újoncként egy B-csoportos ezüstéremmel gazdagodott! Következzenek Bitti sorai erről a nem mindennapi szezonkezdetről.

Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen jól sikerült a debütálás az új csapatommal, soha az életben még nem volt ilyen jó érzésem. A hétvégén csapattársam, Ryan Farquhar megdöntötte Joey Dunlop minden rekordját itt Írországban.  Ryan és a családja nagyon sokat segít nekem, ugyanúgy otthonról a szurkolók de nagyon sok új szurkolóm lett Írországból és Angliából is, köszönhetően annak, hogy a Cookstown 100 volt a nyitófordulója az ír nemzeti utcai versenyeknek.

A Superbike B csoportban lettem második, mert az A csoportba kvalifikálni úgy tudod magad, hogy az előző év 22 leggyorsabb embere között vagy, minden kategóriát egybevéve, plusz két fő – hát ebbe természetes, hogy nem fértem bele, viszont 19-en voltunk újoncok Guy Martinnal együtt. Őt végül töröltek az újonclistáról, hiszen 2004-ben vagy 2005-ben – most emlékszem pontosan – minden kategóriát megnyert itt. Guy Martin azért nevezett újoncként, hogy pár körrel többet tudjon menni Ez nagyon fontos, hiszen egy teljesen nyílt utcai pályáról van szó és a kvalifikációra a lehetőségem mindössze annyi volt, mint  a TT-n vagy az Ulsteren: először körbeviszik a pályán az újoncokat megmutatva a kritikus pontokat, majd 4 kör a marshall mögött, ami egy kontrollált tempó. Ahol 5. vagy 6. teligázon jövünk, ott csak 3. vagy 4-ben tudtunk menni és még volt 4 köröm a kvalifikációra, tehát ezalatt kellett betanulnom az egész pályát. Ez most nem volt túl nehéz, hiszen a pálya csak 2.5 mérföld, tehát viszonylag rövid, de nagyon trükkös.


Teljesítette csapata elvárásait: a leggyorsabb újonc volt, ismeretlen pályán, új motorral…

Az érintési pontok és az ugratók nagyon nehezek: bokrok és fák között kell menni, ugyanúgy, mint a TT-n. Az azért hiányzott, hogy itt a versenyek előtt nincs warm up, jó lett volna legalább két kör, ami talán segített volna a még jobb eredmény elérésében. Így csak körről körre tudtam gyorsulni. Sokat dolgozom a motoron én is, ezt tudom, hogy otthon nem nagyon fogják elhinni, de alázattal kell lenni a sport iránt és annak része az is, amit soha életemben nem csináltam: a motort mindig kristálytisztára kell varázsolni verseny után, mindig szétszedjük és minden apró alkatrészt el kell mosogatnom, de ha a Ryannnek nem szakad le a keze úgy, hogy öt versenyt nyert a hétvégén és ezt csinálja akkor nyilván nekem is kötelességem megcsinálni. Itt minden utcai versenyző tisztelettel van a motorja felé is és a többi versenyző felé is. Egyelőre úgy érzem még, hogy bár a Kawasaki nagyon jó, de a Cookstown-on a saját Suzukimmal gyorsabb tudtam volna lenni, hiszen most a motor és a pálya is új volt nekem. Több ezer néző volt kint, nagyon jó volt ennyi ember előtt versenyezni. A díj, amit kaptam nagyon szép és hosszú idő óta ez az első, amit én is értékelni tudok és a szakma is egyelőre itt, angol nyelvterületen.


Bitter nagyon népszerű az angol nyelvterületen: természetesen ez a sikere sem maradt ki a sajtóból


Friss információk és képek folyamatosan a Facebook-on: Bitter Sándor Fan Club

Itt a debütálásom nagyon jól sikerült, a hétvége leggyorsabb újonca voltam, tele voltak velem az ír újságok és abban a megtiszteltetésben volt részünk a Ryannel, hogy mi vezettük fel és nyitottuk meg az Ulster Strongest Man felvonulását az arénába. Ez ugyanolyan, mint a világ legerősebb embere verseny, csak észak-ír vonatkozásban. Mi mentünk elöl a Ryannel, mindketten a saját motorunkkal, utánunk pompom lányok, majd a verseny résztvevői.

Most megint nagyon izgulok, mint minden nagy verseny előtt, hiszen ezen a hétvégén következik a Tangedree 100 verseny. Keith Amor a Ryan mellett a TT favoritja is jön ide, neki ez az egyik  kedvenc pályája. Ők mini TT-nek  hívják a pályát. Hát nem egyszerű még így miniben sem. Ez a pálya már 6 mérföld hosszúságú és ugyanúgy csak négy köröm lesz a marshall mögött menni, hogy betanuljam a pályát és 4 vagy 5 kör még  a kvalifikáción. Itt nem tudom, hogy lesz-e B verseny, a Cookstown-on 18 futam volt, rengeteg kategóriában, egymás után, reggel 10-től este 6-ig. Az lenne a legjobb, ha volna több motorom, például a supertwin kupában jó lenne a Suzukival menni és valami 600-as motort is szeretnék. Azt már nagyon várom, hogy a saját Suzukimmal tudjak menni az IRRC International Road Racing Cup sorozat csehországi futamán. Addigra nagyon jó bőrben lesz a Suzukim, illetve a szövetségből kaptam a hírt, hogy június 8-án a magyar bajnokság folytatódik a Pannónia–ringen. Már nagyon várom.


KMR-esek: Ryan Farquhar és Bitti: mindketten nagyot motoroztak a Cookstown-on

Most fókuszálnom kell az itteni nagy versenyekre, hiszen  csak 4 napot leszek itthon június 14-ig. Visszatérve a Tangedree-re, itt halt meg Martin Finnigan barátom, aki nagyon nagy reménység volt. A pálya nagyon trükkös, kedden mentem 10 kört  kocsival rajta, de ez nagyon kevés még az egészhez, hogy átéljem azt, hogy hol van a 4.-5. teligáz mert az autóval nem vághatod le az íveket, szembe jön a forgalom. A pálya nagyon veszélyes, tele van borzalmas gyors ugratokkal 4-5. teligázon, 20 méteres repkedésekkel, úgyhogy igazán csúcsformába kell lendülnöm. Remélem, hogy az otthoni szponzor dolgok teljesülnek az ígéretekhez híven és nem maradunk bajban, mert ez rányomja a bélyegét a teljesítményemre is. Ezt a két versenyt mindenképpen arra használjuk, hogy a lehető  legjobb eredményt érjem el a NorthWest 200-on, illeve a TT-n. Nem véletlenül hívják ezt a pályát a mini TT-nek, hiszen ha itt megtaláljuk az optimális futóműbeállítást, akkor a TT-n sem lehet gond.


Bitti csapattársa, Ryan Farquhar megdöntötte Joey Dunlop minden ír rekordját…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending