Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bitti beszámoló a NorthWest 200-ról

Írország legnépszerűbb utcai versenyén az újoncok között dobogós Bitti!

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg: Bitter Sándor (Bitti #11)

Senki nem tudja eldönteni, hogy melyik a legnagyobb utcai gyorsasági verseny: a Man szigeti TT, vagy a NorthWest 200. A nézőket figyelembe véve, valamint a gyári csapatokat, illetve a versenyzőket, azt kell mondjam, hogy szerintem ez nagyobb rendezvény mint a TT. Könnyebben áttekinthető az érdeklődők számára, hiszen a kör csak 16km hosszúságú.

Eddig sajnos kétszer nem tudtam részt venni ezen a versenyen, a főrendező, Mervyn White hívásának ellenére. 2008-ban súlyos bokasérülésem volt, tavaly pedig nem állt össze a csapatunk arra az időre, amikor a verseny volt, így csak a TT-n tudtam indulni. Idén azonban sikerült részt vennem egy ír csapat meghívására, annak ellenére, hogy már a nevezési zárlaton túl voltunk de a rendezők biztosították számomra az ingyenes indulást.

Nagyon vártam már ezt a versenyt, bár egy kicsit tartottam tőle, hiszen a pályát egyáltalán nem ismertem. Az időjárás trükkös, a hely maga gyönyörű, a tengerparttól pár méterre száguldozunk, illetve bent a városban majd megint egy gyors szakasz következik. Ez tulajdonképpen különleges keveréke a Man szigeti TT-nek és mondjuk egy  Hungaroringnek vagy a Pannónia Ringnek. Tehát a fele olyan, mintha egy rendes versenypályán mennénk, a másik fele pedig olyan, mint a Man sziget: hosszú-hosszú gyors részek, bukkanókkal teli egyenes a fák között. Amiben még más ez a verseny, az az, hogy elég keskeny az út, ezért három szakaszban húszasával rajtolnak a versenyzők:  A, B és C csoportban. Már az edzéseken nagyon izgatott voltam, állandóan esett az eső: itt az eső azt jelenti, hogy leszakad az ég, csurom víz a pálya. Raknánk fel az esőgumit, és két perc múlva csont száraz  pályán tudunk menni… Ez egy kicsit idegen volt számomra, nehéz volt ehhez alkalmazkodni, de úgy láttam, hogy mindenkinél ugyanez a helyzet.


Bitter a 2005-ös Hondával is dobogós az újoncok között!

Az edzésen nem sikerült jól teljesítenem, mert felrobbant a Superstock blokkom a Suzukiban: túl durván kapcsoltam vissza a féktávokon, mert ott próbáltam behozni azt, amit a gyors részeken veszítettem. Ezzel gyakorlatilag kinyírtam a stock Suzukimat. A Hidrex Honda, – amivel a Superbike-ban mentem – pedig teljesen idegen volt számomra. Tehát gyakorlatilag egy mért idővel rendelkeztem, ami nem volt túl jó, de sok embernek egyáltalán nem volt mért ideje. Ezzel a rossz idővel a C csoportból indultam a negyven valahányadik helyről. Ha jól emlékszem, 54 induló volt kategóriánként. A verseny napjáig hatalmas  buli, tűzijáték és óriási show-k szórakoztatták az embereket, és én újra egy családban éreztem magam az utcai versenyek specialistái között. Ez egy viszonylag zárt közösség, amit nagyon kedvelek, nagyon örültem, hogy megint itt lehettem közöttük és megpróbáltam kihozni magamból a legjobbat. Sajnálatos volt számomra, hogy Steve Plater nem tudott elindulni, mert az edzésen óriásit esett, de szerencsére megúszta egy többszörös kéztöréssel, így valószínű, hogy a TT-n nem tud elindulni. Nagyon jó volt látni a sok gyári versenyzőt, akik nagyon komolyan veszik az utcai versenyeket.

 
A Superstock kategóriában 55-ből 33. lett Bitter – úgy, hogy még nem járt ezen a “pályán”

Mind a három versenyen elrontottam a rajtomat. Azt nagyon fontos tudni, hogy az első versenyen a 32. helyen végeztem, a 44. rajtpozícióból: ez viszonylag jó, de talán nem mond semmit a magyar olvasók számára, de itt az újoncokat teljesen külön kezelik és értékelik a többi versenyzőtől. Itt csak a negyedik legjobb újonc lettem, de nem is tudtam olyan gyors köröket menni, mint a későbbi futamokon. Külön örömet szerzett, hogy ezt a futamot barátom, John McGuinness nyerte. Majd jött a számomra nagyon fontos futam, a Superstock. Itt érdekes módon tetszett a menésem a csapatoknak és a MarTrain Racing csapatból kaptam egy motort, a gyári Tas Suzuki főnöke, Philip Neil adott nekünk kölcsön egy stock blokkot. Ennek nagyon örültem, nagyon gyors volt a motor.


“Négy csapat keresett meg, hogy folytassam velük az utcai versenyeket”

Tehát Superstock-ban úgy álltam neki a versenynek, hogy itt most ha törik, ha szakad, nagyon gyors leszek – ez sikerült is. Persze az elrontott rajt után kikerült mindenki, viszont a csoportomban elöl tudtam menni és felzárkóztam a 23. helyig, az 50 indulóból. Itt nagyon sok volt az esés, a 23. helyért való küzdelemben a leintés előtti utolsó sikánban még kifékeztem valakit, de  én sem tudtam rendesen befordulni és sajnos kilöktem a mellettem lévő versenyzőt, akinek esélye sem volt befordulni a célra.  Le kellett állítanom a motort, visszatolni és úgy átmenni a füvön és a sóderen keresztül – és így intettek le a 33. helyen. Sokat javult a köridőm az előző futamhoz képest és itt a második legjobb újonc lettem. Ezt követően kissé félve mentem vissza újra a rajtrácsra park ferméből a másik versenyző miatt, de nem volt semmi probléma, a zsűri ugyan megdorgált egy kicsit – mert nem lehetett volna visszatolni a motort. Ezután újra felültem a 2005-ös Hondára, hiszen a második Superbike futamom következett. A szokásos elrontott rajt után viszonylag könnyen sikerült egy 26. pozíciót kiharcolnom az összetettben. Itt szintén nem tudtam még, hogy ez a harmadik legjobb újonc helyét jelenti nekem. A legjobb újonc a 2009-es évben a BSB Superbike Cup győztese, Gary Manson volt, a full gyári startelektronikával felszerelt Superbike motorral.


A Man szigeten már nem Suzukival fog menni Bitti

A verseny után a csapatom számomra érhetetlen módon sürgetette az indulásunkat, négy órán keresztül várakoztunk a hatalmas dugóban, holott mindössze 50 km-t kellett volna megtenni, amit nekünk négy óra alatt sikerült és fogalmam nem volt, hogy a sietségnek mi volt az oka. Mint utóbb kiderült, négy csapat keresett meg, hogy folytassam velük az utcai versenyeket, illetve a BSB Superstock kategóriájában tudok menni az év hátralévő részében nagyon jó feltételekkel. Nagyon örülök, hogy ilyen jó formát tudtam hozni. Másnap a rossz hír az volt, hogy törölték a hazafelé tartó járatomat, a jó pedig, hogy a verseny rendezője felhívott, hogy nem érti miért nem maradtunk ott a díjkiosztón. A második, illetve a harmadik legjobb újoncnak járó 1600 fontot átküldi a számlámra, az ezüst és bronz medált pedig postázza a címemre.


Újra egy családban éreztem magam az utcai versenyek specialistái között. Ez egy viszonylag zárt közösség, amit nagyon kedvelek”

Úgy gondolom, hogy ez egy jó bemutatkozás volt. Az írek nagyon kedvelik ezeket a hősi küzdelmeket, ezért sok ír utcai versenyt rendeznek, ahol én is szeretnék indulni, pl.: Scaery, Ulster valamint a Macou GP-n is újra részt vehetek. Nagyon tetszett az, hogy a BBC  honlapján  élőben ment az adás és a nézők az óriás kivetítőkön nyomon követhetik az egész versenyt. Így nem csak azt a kanyarkombinációt láthatják, ahol éppen ülnek. Általában az első öt-hat ember csatáját mutatták, de a Superstock versenyen engem is bevágtak, ahogy kifékeztem három embert. Erre nagyon büszke vagyok. Most egy kicsit elfáradtam így a verseny után, de úgy gondolom, hogy nagyon rá kell készülnöm a TT-re, ott egy egészen más csapatban megyek. Ezen a versenyen a fő a suzukis szereplésem volt, ebben nagy segítséget nyújtott nekem Bajók Gabi azzal, hogy jóváhagyta, hogy a TT-n nem muszáj Suzukival mennem. Hiszen az a fontos, hogy valamelyik nagy versenyt teljesítsem Suzukival és biztosítsam számukra a megállapodott megjelenést. Úgy gondolom, hogy ez itt most megtörtént, a Greenlight Televíziótól nagyon jó akcióképeket fogok kapni magamról, ami a Motorshow-ban a Superbike Magazinban és a Sportmotor oldalán is látható lesz – amit a Gombos Miki csinált a magyar nézők számára. Most készülök az év hátralevő versenyeire.


Középen az utcai versenyek jelenlegi királya, Bitti barátja, John McGuinness

Speciális köszönet a szponzoraimnak: RRC Hungary, Systrend, Magyar Suzuki Zrt, Blackmotors Kft, Corsaro, Shox, DangerBike, Furgon City, Forcefield, Mike Tomi és természetesen a szurkolóimnak is.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending