Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bitti 12. Oschersleben-ben + John McGuinness interjú

Megtört a kudarc sorozat!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3
Nemsokkal ezelőtt ezt az SMS-t kaptam Sanyitól:
 
“Kedves Olvasók!
 
Végre megtört a kudarc sorozat! Tizenkettedik lettem a csapatommal az Endurance VB németországi futamán! Sikerült a gyötrelmes kvalifikációmhoz képest 3 másodpercet gyorsulnom a versenyre. Azt Hiszem kimotoroztam magamból a suzukai esést. Kedd reggel indulok Írországba, az UlsterGP-re. Remélem ott is minden OK lesz!
 
Üdv!
Bitti11″
 
Mi is reméljük, hogy minden OK lesz, és addig is itt egy interjú, amit Sanyi készített John McGuinness-szel.
 
 
John Mc Guinness versenyzői oldala
Mivel John Mc Guinness 14 szeres TT győztes állandó szereplője lesz két oldalon újságunknak az ő megismeréséhez, remélem segítséget nyújt egy villám interjú és az ő saját világszerte megjelenő columjából néhány fontosabb részlet.
Tudni kell, hogy John nagyon közvetlen és barátságos ember, aki nagyon büszke skót versenyző. A 14 TT győzelme önmagáért beszél. Most nagyon nehezen tudtunk nyugalomba elvonulni és baráti beszélgetést folytatni. A hegyek ura nagyon készült az idei TT-re. A lehető legminimálisabb volt a versenysúlya, kirobbanó formában várta újabb TT győzelmeit, amik nem az elvárásainak megfelelően következtek. A mindig mosolygós srác az edzés napokon is a csapat sátrában elbújva egy benzines kannával ült szemben, senkivel nem beszélt, arcán feszültség, bizonytalanság és bánat látszódott.
Meg is kérdeztem tőle:
– BS: Szia John mi van veled? Nem így szoktál viselkedni.
– JMG: Tudod a Northwest szokás szerint nem sikerült jól, nem sikerült nyernem megint annak ellenére, hogy az egész hétvége leggyorsabb köre az enyém volt. Itt a TT-n a motorok és alkatrészek késői érkezése miatt úgy viselkedek mint amatőr koromban, rohangálok special gyári futómű alkatrészekért, hogy vezethető legyen mindegyik motorom. A stock motort az edzés előtt egy héttel kaptam meg de az új stock honda most az előző évekkel ellentétben tökéletes. A hatszázas és a superbike motorjaim viszont meg sem közelítik azt a színvonalat amit vártam. Mindegy bízom benne, hogy minden jól fog alakulni.
– BS: John én azt gondolom, hogy téged valami más dolog is nyomaszt
JMG: Egy versenyzőre gondolsz?
 

– BS: Igen, konkrétan Guy Martinra és a körülötte lévő óriási felfordulásra
– JMG: persze, hogy nyomaszt, ezt nézd meg ( John elém rakott vagy harminc különböző újságot, melyekben a következőket láthattam: „Guy Martin a jövő győztese”, „Guy Martin kabalából megfürdött a tengerben”, „Guy Martin ezúttal minden kategória győzelmét bezsebeli”,) Szerinted ez nekem hogy esik? A srác teljesen ok és tudom, hogy egy ilyen karakterre szüksége van a TT-nek és a nézőknek. Olyan ő itt, mint egy rocksztar, lehet, hogy én már egy kicsit unalmas vagyok a nyugodtságommal. A srác piszok gyors, ő viseli mindig az 1-es startszámot ami számomra érthetetlen, agresszív stílusa miatt semmilyen komoly eredményt nem ért el itt a TT-n, én viszont 13 győzelmet szereztem az elmúlt években, ráadásul az utolsó kettőben 6-ot! Ennek ellenére mindenki azt akarja, hogy ő nyerjen. Megpróbálok a versenyzésemre koncentrálni, de ezt a tényezőt egyszerűen nem tudom kizárni. Ráadásul, hogy elvesztettem egy barátomat Robert Dunlop-ot a Northwest-en, a TT edzései sem kezdődtek baleset szempontból túl szerencsésen. Rögtön az edzés első napjaiban James Mc Bride balesetével kellett szembesülnöm, nagyon nyomasztó érzés ez. A technikám mint már említettem nincs a csúcson de a két éves honda szerződésem a jövő évet illetően nagyon kecsegtető.

 
 
-BS: Tényleg John, mi a különbség Padgets és a HM Plant Honda csapat között?
-JMG: Igazából az HM Plant a full gyári csapat, melyből most hirtelen erre a versenyre Padgets lett, ami jó is, rossz is. Jó azért, mert az HM Plant szigorú fizetési rendszerével szemben, ami azt jelenti, hogy a csapat szponzorain kívül a sisakom, a csizmám az amiért pénzt kaphatok, a fizetésemen felül, illetve két picike logó a ruha felső részén. A Padgets-nál viszont annyi plusz szpozort rakok magamra, amennyi csak elfér rajtam. Így anyagilag jobban jövök ki az egészből. Rosszabb azért, mert HM Plant visszatartja a tuti alkatrészeket előlünk. Ez egy kicsit furcsa, hiszen végül is majdnem egy csapatról van szó.
 
 

Tegyetek fel kéréseket John McGuinnessnek!

Mivel augusztus végén hazánkba látogat John, Sanyin keresztül kérdezhettek tőle. Írjátok meg a kérdéseiteket, az Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez. info@tesztmotor.hu címre, és mi eljuttatjuk neki, hogy később megválaszolva olvashassátok őket itt, a híreink között.

 

 

-BS: Legyen valami vidámabb téma. Ugye azt tudjuk, hogy te vagy a hegyek ura, a pálya mely szakaszai azok, amik izgalomba hoznak még?
-JMG: természetesen a Bray Hill, azon mindig nevetek, hogy nagy technikai sportolók most például Mark Webber forma’-es pilóta meglátott minket és majd elájúlt amikor látta az óriási lefelé majd hirtelen felfelé ami tudod kicsit kanyarodik is sőt még a motorok idomja is leér az aszfalton, mindezt 300km/óránal. Nekünk ez már rutin, mások meg eldobják az agyukat. A másik rész a Sulby-i egyenes, ahol jóval meghaladjuk a 300km/órát és az első néhány körben mindig meglepődök saját magamon is, hogy ilyen közel a fákhoz, hogy lehet ilyen eszméletlen sebességgel menni.
 
 
 
-BS: Nagyon nehezen sikerült a 14. győzelem de végül is meg lett.
-JMG: Igen hála istennek! Talán tényleg az a szerencsétlen 13-as szám hozta rám a bajt. A 130 mérföldes rekordomat nem sikerült megdöntenem, jövőre biztos sikerül. Többet a versenyről és rólam a meghívásodnak eleget téve augusztus végén megtudhatnak a magyar TT szurkolók Budapesten. Mi meg találkozunk az Ulster Gp-n!
 

 


MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending