Csatlakozz hozzánk
MPS AIRFORM

Hírek

Bimota DB8

Egy guruló ékszer kétszemélyes változatban.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A Bimota cég nem szereti a kompromisszumokat. A gyárból kiguruló csodálatos motorok mindegyike egy-egy műalkotás, ami egyvalamire tökéletesen alkalmas: a végletekig kiélvezni a pályamotorozás minden egyes pillanatát. Ezzel szemben a sportmotorok vásárlóinak többsége nem a századmásodpercek ledolgozását tartja életcéljának, egyszerűen azért veszik meg a méregdrága gépeket, mert tetszik nekik, mert megtehetik, és mert azt is élvezik, amit az utcán ki tudnak belőle használni.

 

 


A váz alkotóelemei azonosak a DB7-esével

A sportmotorok többségén van utasülés. A gyártók tisztában vannak a fogyasztói szokásokkal, számukra világos, hogy motorjaikkal átlagban több nőnemű egyedet fognak hazaszállítani, mint amatőr kupát. Éppen ezért szükség van a hátsó ülésre, akár tetszik, akár nem. A Bimota csak nagyritkán tesz kivételt némelyik modelljével, és szerel rá hátsó kakasülőt. A Bimota DB8 éppen egy ilyen kivételes példány. Tulajdonképpen átfogó típusfejlesztés helyett csupán a DB7 „kétszemélyesített” változata lett belőle, de hogy ne érje szó a ház elejét, beledobták a Ducati legújabb, 1198 cm3-es superbike blokkját, a korábbi 1099 cm3-es helyett. Ezzel a motor teljesítménye rögtön 170 lóerőre nőtt, ami kompenzálja az új, két személyt is elbíró segédváz nagyobb súlyát. Ez a vázelem karbon helyett alumíniumból készül, és a burkolatok is műanyagból vannak a szénszál helyett, amitől a DB8 8 egész kilogrammal nyom többet, mint a DB7-es. A futómű is valamivel egyszerűbb lett, a nemes komponenseken nem állítható külön a lassú és gyors, valamint a visszafelé csillapítás. Mindezen módosítások kb. 3000 Euróval rövidebb árcédulát eredményeznek.


Minden darabot elejétől a végéig a hat szerelő egyike rakja össze
Tudtad-e?

A Bimota típusok nevei általában két betűből állnak, az első a blokk gyártóját, a második magát a Bimotát jelöli: DB-Ducati, HB-Honda, KB-Kawasaki, SB-Suzuki, YB-Yamaha. Az olasz manufaktúrának egyetlen BB típusjelű motorja volt, azt BMW blokk (valójában Rotax) hajtotta, mégpedig az F 650-é. A 97-ben kiadott BB1-es egy supermono, vagyis egyhengeres gyorsasági motor volt. Hogy jön ez ide? Ez is egyike volt a kevés kétszemélyes Bimotának.


Nem a teljesítményen, hanem a vezethetőségen volt a hangsúly

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending