Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bimota: csupasz csúcsgép a láthatáron?

A DB7 Viamaggio egyelőre csak álom, a gyár cáfolja a létezését.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

A néhány éve újjáélesztett Bimota gyár csak úgy ontja magából a szebbnél szebb, akár iparművészeti alkotásnak is beillő motorokat. Az egész kezdődött a kecses, léghűtéses DB5-tel, aztán jött a fantasztikus naked, a DB6 Delirio, majd az avantgárd Tesi 3D, és persze az ultrabrutális, könnyfakasztóan szép DB7 superbike.

Mindegyik gyönyörűséghez a Ducati szállítja a blokkokat, és igen, a bolognaiak olyan rendesek voltak, hogy a 1098-as kigyúrt V2-esét is odaadták a szegény rokonnak. Bimotáék hazahozták kegyelmeséktől vacsorájukat és olyan sportgépet főztek belőle, hogy az után még a Duki mérnökei is megnyalnák mind a tíz ujjukat. És elképzelhető, hogy hamarosan érkezik egy újabb átirat DB7 Viamaggio vagy DB8 néven – ez a gép a Ducati Streetfighter felségterületén garázdálkodna.

A pletykák tavaly ősszel keltek szárnyra, miután valaki Olaszországban lefényképezett az utcán egy idomaitól megfosztott DB7-est. A motoros körökben jól ismert olasz formatervező, Oberdan Bezzi nemrég el is készítette az általa DB7 Viamaggio névre keresztelt masina látványtervét. Igencsak kívánatos lett, részünkről indulhat a sorozatgyártás akár ebben a minutumban, jövő héten lenne időnk elkészíteni a bemutatótesztet…

De hiába ilyen szép, és hiába lenne könnyen megvalósítható, egyáltalán nem biztos, hogy Riminiben végül megépítik ezt a motort. Mivel a Ducati adja a blokkokat, a vörösöknek valószínűleg van némi beleszólásuk a modellpaletta alakításába, legalábbis a jóváhagyásuk nélkül biztosan nem készül 1098-as erőforrással hajtott csupasz Bimota. És érthető lenne, ha nem szeretnének komoly konkurenciát az idén piacra lépő Streetfighternek. A Bimota képviselője tavaly ősszel azt mondta a milánói motorkiállításon, hogy egyelőre nem terveznek pucér verziót a DB7-esből, a lefotózott példány egy egyszerű tesztgép volt, amiről leszerelték az idomokat, szoktak ilyet csinálni, hogy legyen hely a mérésekhez használt műszerek számára. Aha, és a magas superbike-kormány is ezért került a csutkák helyére? Hiszi a piszi! Talán mégis van okunk reménykedni…

Addig is nézzétek meg Henzsely Csaba DB7-es versenymotorjának fékpadi mérését, nagyon komoly a masina!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending