Valerio Bianchi, Giuseppe Morri és Massimo Tamburini nemcsak nevük kezdőbetűit adták a Riminiben alapított céghez, hanem mindenekelőtt lelkesedésüket és tetterejüket. Az 1965-ben, eredetileg fűtőberendezések gyártására alakult vállalat három tulajdonosa személyes ambícióját követve szállt be a motorkerékpár-bizniszbe. Az első vállalkozás a Tamburini által átépített MV Agusta és Honda CB 750-es volt. Egy évvel később megalapították azt a céget, amely már kizárólag motorkerékpárokkal foglalkozott.
Johnny Cecotto 1975-ös világbajnoksága nagyon jó reklám volt az újonnan alakult vállalkozásnak.
A KB 1 volt az első modell, amely elsősorban közúti közlekedésre volt alkalmas, majd ezt követte a tekintélyparancsoló SB 2, ahol a tank a motor alatt helyezkedett el, majd 1990-ben a futurisztikus hatást keltő Tesi 1/D– egy 851 köbcentis Ducati motorral.
A Bimota megkísérelte piaci részesedésének növelését, s 1994-ben egy „túragéppel” jelentkezett: ez a Bimota Mantra, amelynek váza ovális fémcsövekből készült. A japánok nagyon jó minőségű szériagépeinek térhódítása pénzügyileg ellehetetlenítette a vállalatot, a név azonban továbbra is érdeklődést keltően cseng, így Roberto Comini ismét életet lehelt a műhelyekbe.

Modell: KB 1
Gyártási év: 1978
Teljesítmény: 94 LE
Lökettérfogat: 1016 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű
- Bimota KB 1
A KB 1 hozta meg az első kereskedelmi sikert a Bimotának. A
műszakilag értékes és jó optikai benyomást keltő gép Z 900-as, illetve Z 1000-es Kawasaki motorral dolgozó konstrukció mindenki érdeklődését felkeltette, aki egy nagy teljesítményű japán négyütemű és egy kiváló olasz felépítmény előnyeit egyszerre kívánta érezni.
1978 és 1982 között értékesítették, és a KB 1-es az SB 6 mellett a Bimota legsikeresebb konstrukciójává vált.

Modell: Mantra
Gyártási év: 1998
Teljesítmény: 85 LE
Lökettérfogat: 904 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Bimota Mantra
A Bimota Mantra tulajdonképpen egy meglehetősen szokatlan formájú motorkerékpár.
E modellel kívánt az olasz cég a nagy teljesítményű, jó gyorsulású utcai motorok – a Streetfighterek – piacán megjelenni. A Bimota árviszonyaihoz képest nem drága gép, de versenycélokra mégsem használták. A könnyűfémből készült rácsszerkezetes vázba a Bimota technikusai egy felspécizett Ducati motort építettek.

Modell: SB 6R
Gyártási év: 1998
Teljesítmény: 156 LE
Lökettérfogat: 1074 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű
- Bimota SB 6R
Az SB 6 továbbfejlesztett változataként az SB 6R is a nagyteljesítményű gépek közé számított. A Suzuki GSX-R 1100 motort az új célnak megfelelően módosították.
Az SB 6 modell a Bimota egyik legsikeresebb szériája volt.

Modell: DB 4
Gyártási év: 1999
Teljesítmény: 90 LE
Lökettérfogat: 904 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű, V-motor
- Bimota DB 4
A kétszelepes Ducati motorral épített motorok egyik új változataként jelent meg 1999-ben a DB 4-es modell. Az ovális profilú alumíniumcsövekből készített rácsszerkezetű váz, a Mantra modellhez hasonló hatást kelt. A felépítmény további összetevői az Öhlins és a Brembo márkanevet viselik – mint általában minden Bimota motorban.

Modell: YB Nuda 11
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 145 LE
Lökettérfogat: 1022 cm3
Motortípus: soros elrendezésű, négyhengeres, négyütemű
- Bimota YB 11 Nuda
Az egykori német importőr, a schneverdingeni ZTK nem akart megbékélni a piacon 2000 és 2004 között tapasztalható pangással, s a Bimota SB 6 R és YB 11 modelljeit felhasználva kifejlesztett az utcai használatra egy sportgépet Yamaha erőforrással.

Modell: SB 8 K Gobert Replica
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 143 LE
Lökettérfogat: 996 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű, V-motor
- Bimota SB 8K
A Bimota feltámadása az SB 8 K-val kezdődött.
A gépet a Suzuki TL1000R erős, 1000 cm3-es V2-es motorja hajtotta, és „Gobert Replica” illetve Santamonica márka név alatt jelent meg a piacon.
Ez utóbbi változatot könnyűfém felnikkel építették.

Modell: DB 5
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 92 LE
Lökettérfogat: 992 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű, V-motor
- Bimota DB 5
A Bimota DB 5 a legmeggyőzőbb bizonyítéka annak, hogy az új Bimota-tulajdonosok komolyan foglalkoznak a cég életbetartásával, egy ilyen művészien megformázott konstrukcióval.
A törékeny benyomást keltő rácsszerkezetes váz a nem kevésbé törékeny hátsó lengővillában folytatódik. A szorosan testre simuló burkolat, a hátsó rész izgalmas vonalvezetése, a Benelli Tornádónál használt hátsó világítás már nem is lehetne szebb.
Csak azon csodálkozhatunk, hogy e nem mindennapi sportgép építésekor miért a léghűtéses, kétszelepes V-motort vették igénybe, amely „csupán” 90 LE körüli teljesítmény leadására képes.

Modell: Tesi 2D
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 86 LE
Lökettérfogat: 992 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű, V-motor
- Bimota Tesi 2D
Az áttekinthetetlen vonalvezetésű vázszerkezet, a teljesen szokatlan függőcsapszeges kormányzás,
a menetirányban ürülő kipufogó – mindez meglehetősen futurisztikussá teszi a Tesi 2D képét. A gép összsúlya – teli tankkal – 170 kiló, vagyis nevetségesen könnyű.
Forrás: 1000 motorkerékpár
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az Adler története
– Ismertebb motorkerékpár- márkák – Az Aermacchi története
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az AJS története
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Ariel – tradíció és extravagancia
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Benelli – egy legenda visszatér
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Betamotor – versenygépek Toscanából
-Ismertebb motorkerékpár-márkák – Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
MentésMentés