Kezdetben a Betamotor segédmotoros kerékpárokat készített, 1972-ben viszont Ringalo sull’Arrno adott otthont az új gyárnak. A szelíden lankás toscanai táj közepén évente 20 ezer motorkerékpár gördült le a futószalagról. Nem utolsósorban a trialfutamokon nyert hét világbajnoki aranyéremmel a nagy múltú cég komoly tekintéllyé vált a motorkerékpárok világában. A sikeres Betamotor versenygépeket saját fejlesztésű motorokkal és kiegészítőkkel építették.

A képen látható alumínium-hídvázas igen népszerű Rev3 – több világbajnokság nyertese – új fejezetet nyitott a Betamotor történetében. A cég egyre szélesítette kínálatát: a scooterek után következtek a minicrossmotorok, aztán az endurók, majd a szuperbike kategóriába tartozó gépek és két cruiser.

Modell: 125 SG
Gyártási év: 1975
Teljesítmény: 20 LE
Lökettérfogat: 124 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű
-
Betamotor 125 SG
Miután a Betamotor a hatvanas években elkötelezte magát a terepversenyeken, már a hetvenes évek kezdetén egy 50, 100 és 125 cm3-es új modellsorozattal jelentkezett. A képen látható endurót 1975-ben egy nagy amerikai importőr ösztönzésére építették a Betamotor műhelyében.

Modell: 125 RC
Gyártási év: 1977
Teljesítmény: 24 LE
Lökettérfogat: 124 cm3
Motortípus: egyhengeres, kétütemű
-
Betamotor 125 RC
A Beta mindig saját versenyzővel rajtolt a számtalan sikeres nemzetközi versenyeken. Ez a gép többek között megnyerte az olasz motocross-bajnokságot 1977-ben. Az elől-hátul 250 milliméteres rugóúttal és a mindössze 85 kilogrammos összsúllyal e gép sokkal korszerűbb volt, mint a konkurencia konstrukciói.

Modell: Alp 4.0
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 27 LE
Lökettérfogat: 349 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

Modell: Jonathan 350
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: 27 LE
Lökettérfogat: 349 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű
-
Betamotor Jonathan
Az Euro és a Jonathan a Betamotor ikermodelljeként tekinthető, amelyekkel a cég – figyelemreméltó újdonságként, egy 350-es egyhengeres Suzuki motorral, kezdők számára építve – a cruiser géposztályban jelentkezett. A szebbik modell elsősorban optikailag és kivitelben különbözik testvérétől. Így Jonathan megtartotta puritán fekete színét, az Euro viszont kétszínű lakkozással büszkélkedik. Kisebb súlya az alacsonyabb ülésmagassága miatt a Beta-Cruiserek a kezdők számára érdekes, akik szeretik a könnyű lehetőséget és stílusos vonalvezetést.
Forrás: 1000 motorkerékpár
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az Adler története
– Ismertebb motorkerékpár- márkák – Az Aermacchi története
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az AJS története
– Ismertebb motorkerékpár-márkák – Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
-Ismertebb motorkerékpár-márkák – Ariel – tradíció és extravagancia
-Ismertebb motorkerékpár-márkák – AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból-Ismertebb motorkerékpár-márkák – Benelli – egy legenda visszatér