Csatlakozz hozzánk
MPS SC Vintage

Biztonság

Segédmotor lett az elektromos roller

Világos, hogy be kellett ketagorizálni, világos, hogy zavaró tud lenni a járdán a hangtalanságuk és sebességük miatt, de nem túlzás ez egy kicsit?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az elektromos rollerek elterjedése elég nagy bosszúságot okozott a járókelők körében, már jómagam is kerültem olyan helyzetbe, hogy elém léptek mert a kis masina néma mint a hal. Másrészről a sebessége miatt már az elejétől fogva megkívánt volna egy minimális védőfelszerelést (bár elég furcsán néztek rám, amikor egy motorért száguldozva off-road feeling-es halálfejes-bukóban, kesztyűben, motoros ruhában rongyoltam). Az egyik fő probléma, hogy nincs rajta semmilyen tárolóhely mint az elektromos motoron, kivitelezhetetlen akár egy bringás bukó kölcsönzése vele együtt. Ráadásul nem mindenki indul úgy útnak, hogy ő tuti felül bármire, néha az élet hozza, hogy “ááá, itt van egy, most spórolhatok egy kis időt és fáradtságot, felpattanok rá” . Mert ha így lenne, a biztonságát védőn talán mindenki előre felkészülten gurítja be a rollert.

LESZORÍTVA A JÁRDÁRÓL

Tehát avanzsáljuk segédmotorrá.
Ergo engedjük az őrült Budapesti forgalomba mindenféle védőfelszerelés nélkül ezeken a kis ketyeréken az embereket, amikkel jobb esetben 20/25 kilométer/órával lehet cammogni?
És a jogosítvány? És a KRESZ ismeretek? ÉS A VÉDELEM?! Már attól is a hideg ráz, mikor az autók mellett használják a bringautat, nemhogy még kiküldik őket a forgalomba cikkázni!

A DK-s Vadai Ágnes tett fel egy nagyon fontos kérdést a belügyminiszternek:

Miért segédmotoros kerékpár az elektromos roller? Avagy a rendőrség szándékosan akar baleseteket okozni az elektromos rollerekkel az utakon?

Pintér Sándor válaszában ezt írta:

az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni. A rendőrség a jogszabályok alapján köteles eljárni”.

“A jogalkotónak tehát kezdenie kellene valamit ezekkel az új eszközökkel, meg kellene határoznia, hogyan kell és lehet velük közlekedni, illetve hogyan kell őket felszerelni – szögezi le Pető Attila közlekedési szakértő – Ez nem könnyű feladat, de egyre elkerülhetetlenebb. Pár éve létezett egy KRESZ-módosítási javaslat, amiben szerepelt a „járműszerű eszköz” kategóriája, de a módosításból végül nem lett semmi.”

Azért ne felejtsük el mi is a segédmotor kerékpár fogalma:

A segédmotoros kerékpár (más néven segédmotor ) olyan két- vagy háromkerekű jármű, aminek legnagyobb tervezett sebessége 45 km/h, belsőégésű motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm³, valamint elektromos meghajtás esetén motorjának folyamatos névleges teljesítménye 300W és 4 kW közé esik. Nem minősül gépjárműnek. A magyar KRESZ nem tesz különbséget a segédmotoros kerékpár fajtái között, és a segédmotoros kerékpárt gyűjtőnévként használja, mind a robogó, mind a moped megnevezésére .

És ha nincs még “B”-és jogsid, akkor milyen kategóriával vezetheted?

“AM” kategória (régi “M” helyett, 14 éves kortól):

  • kétkerekű segédmotoros kerékpár (L1e)
  • háromkerekű segédmotoros kerékpár (L2e)
  • könnyű négykerekű motorkerékpár (L6e)

vezetésére jogosít.

 

 

 

 

 

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Siren7 vadrisztó

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

KTM

Trending