Tesztek
BenZso 2013-as sisakjai. Nyúzópróba a köbön
Abba a szerencsés helyzetbe kerültem, hogy idén három új sisakot is tesztelhettem. Egy Nolan N44-et, egy Scorpion EXO2000-et és egy MD Jet Yamaha fejvédőt…
Published
9 év agoon
By
Benkő Zsolt
2009-ben volt utoljára új sisakom egy Shoei X-Spirit személyében, idén pedig úgy hozta az élet, hogy mindjárt 3 db is hozzám került. Az én választásom idén a Nolan N44-re esett, mert mivel többfunkciós fejvédő így abban szinte az összes tesztet meg tudom csinálni, kivéve a HP4 és az afféle sportmotorokat amelyekből manapság azért nem sok jut mifelénk…
Tehát ez adott volt, hiszen már tavasszal kiválasztottam, aztán valamikor nyár elejére jött meg az a szállítmány amelyben a kiválasztott láthatósági (tesztmotoros) szín és a méret is stimmelt, amely ebben az esetben XS-es lett. Ezért is fontos mindig üzletben sisakot vásárolni, mert a Neten én biztos S-est választottam volna, mert eddig szinte mindig az volt a jó méret.
No most már ez nem működik… Valamiért minden gyártónál mást jelent az 56 cm. Ha már a méretnél tartunk, akkor megírom azt is, hogy a Momoból S-es, a Scorpionból pedig M-es lett jó a fejemre.
Rendhagyó módon alább képaláírásokon írom le az eddig szerzett tapasztalataimat róluk, amelyeket akár kinagyítva is végignézhettek a jobboldali képgalériára kattintotok.
Nolan N44 |
A Nolan lexanból készítette a héjat, amely elég biztonságot nyújt, teljesíti az összes szabvány előírást a sisak úgy, hogy közben leszerelhető állvédővel rendelkezik. Ilyen nem nagyon van a többi gyártónál, de engem nem ez a része fogott meg mert egyszer sem vettem le az állvédőjét. Én jobban szeretem azt érezni ha bármi történik, akkor megmarad a fogsorom a helyén és nem kell utánpótlásról gondoskodnom. Egyébként jó ötlet és biztos van aki csak így használja állvédő nélkül. Nekem legjobban a plexi leszerelése és a kis sild felhelyezése után tetszett a legjobban. Ilyenkor ha csak a városban közlekedtem, akkor a saját napszemüvegével, városon kívül pedig egy motocross szemüveggel használtam.
A gyári videón az egész Nolan története mellett az is megfigyelhető hogy mit tud ez a Crossovernek titulált sisak.
Ez az a sisak amely szinte mindenféle motorra használható. Kissé nehéz, ezért egyedül behajolt tartást követelő speed motorokra nem ajánlanám, amelyeken egyébként is elég bután néz ki… mondjuk én a HP4-el is ebben közlekedtem, amikor csak lehetett. Sőt ezt használtam a szezon 80%-ában annyira megszerettem.
Alapára 72.500 Ft az Euromotornál amelyre rájön még az N-COM kihangosító, ami minden pénzt megér és a pinlock amit kár, hogy nem adnak hozzá szériában, mert anélkül használhatatlan annyira párásodik. Ebben az UV színben 92.500 Ft, a hozzávaló N-Com pedig 49.500 Ft.









SCORPION EXO 2000 |
A Scorpion sisak úgy jött a Superzoneból, mint derült égből a villámcsapás. Meglepett, hogy ilyen még van?! Tomi egyszer csak megjelent az irodában, hogy ezt küldték az üzletből. Ez kb augusztusban lehetett, így nem teljes szezon használtam, de a tapasztalatok azért gyűltek rendesen. Használtam robogón, MT-09-en és még túramotoron is. Az ötrétegű üvegszál erősítésű kompozit héjjú sisak legjobb tulajdonsága a szellőzés, amely melegben igencsak jól jött, de ez nem csoda hiszen erre is van tervezve. A plexi mechanikája ellipszis pályán működik, így amikor lecsukjuk a plexit csak rányomódik a gumicsíkra nem nyomja félre. A gyári videón jól látszik mennyi mindent tud az újdonság:
Versenypályán a MotoGP-ben Bautista népszerűsíti a márkát, az Endurance VB-n pedig minden negyedik sisak ilyen volt. Mondjuk meg is értem mert súlyban, minőségben, védelemben tudja amit a nagy nevű gyártók fullos sisakjai is tudnak, de árban azért jóval kedvezőbben. Ez a típus 120.000 Ft a Superzone-ban úgy, hogy kapsz hozzá egy igényes sisakzsákot, de olyat amilyet a többieknél még sosem láttam, egy sötét plexit(!) amit máshol 15-20.000 ft-ért kell külön megvenned és egy Pinlockot is ami máshol szintén külön fizetős. Ugye értitek, hogy miről beszélek.
Az pedig, hogy mi a különbség az EXO 1000-hez képest leírhatatlan, olyan mintha kicserélték volna az egész tervezőgárdát ennél a típusnál.
Ha valaki versenysisakot szeretne ezt nagyon tudom ajánlani!











MD Jet Helmet Speedblock Yamaha |
A Yamaha Importőrétől pedig két db MOMO Design sisakot kaptunk, egyet Tomi az X-Max 400 teszthez egyet pedig én nyertem az X-Max 250 teszthez. Mondhatom örültem is nagyon a kis trendi kupaknak, mert már rég vágytam egy ilyen városi sisakra a robogómhoz. Ami a legjobb benne, hogy a napszemüveg elég mélyre lejön és nem kavar mögötte a menetszél, de az arcomat mégis simogatja. A plexitartó igazi szénszál is a felerősítésénél található Yamaha logo is pazar látványt nyújt.
Igazi gyöngyszem és ha a kidolgozását szemügyre vesszük az is első osztályú és minőségérzetet kelt. Mondjuk nem olcsó 80.000 Ft fölött van az ára, de ez egy mindenképp különleges darab, hiszen csak a Yamahának gyártották, külön nem vásárolható csak a Yamaha kereskedésekben.
A Sisak héja ABS-ből készült, tehát nem kompozit sisak, de nem is nagy sebességre van tervezve így megfelel akár még egy Café Racerhez is.






Kövess bennünket az Instagramon is!