Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bemutatták: íme az új Yamaha R6

Ahogy azt sejteni lehetett, a Yamaha az R1 szellemében varázsolta újjá az R6-ost, ami a bigbang-elvet kivéve sok mindent jelent – bemutató, videóval

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Több mint 160 000 Európában értékesített darabszámmal – és az utóbbi 7 évben 3 Supersport világbajnoki címmel – az YZF-R6 méltán az egyik legnépszerűbb és legextrémebb szupersport motor, amit a Yamaha valaha is épített.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A japán gyártó 2017-ben egy radikális megjelenésű, új YZF-R6-ot mutat be, felhasználva a legutóbbi YZF-R1-nél használt váztechnológia elemeit és a csúcstechnológiájú elektronikát.

R1-es forma

Újonnan kifejlesztett, kis légellenállású forma és agresszív megjelenés, amely a gyártó szerint a Yamaha R-sorozatának összes jellegzetességét magán viseli. A bemutatkozása óta eltelt több mint egy évtizedben a jelenlegi modell még mindig kategóriájának legpengébben kinéző motorja…

2017-re a Yamaha az új R6 esetében is alkalmazta a radikálisan új külsőt, melyet az R1 legújabb generációja inspirált. Az M1-re jellemző központi légbeömlőnek és süllyesztett LED ikerfényszórónak köszönhetően a motor elölnézetből akár össze is téveszthető a nagy testvérrel… Bár az új YZF-R6 keskeny és íves helyzetjelző lámpákat kapott.


“A légcsatornák és az azokat követő vízszintes vonalak olyan átlapolt formát kölcsönöznek, ami hangsúlyozza a motor aerodinamikai képességeit”. A szintén R1 stílusú “légüres” farokidom tovább erősíti a versenymotor formát.

Hatékonyabb aerodinamika

A 2017-es R6 új fejidomot és plexit kapott; a kis légellenállású elülső légterelőt az R1 néhány kulcselemének felhasználásával tervezték meg, és a legújabb kialakítás jelentősen, 8%-kal növeli az aerodinamikai hatékonyságot. Az áttervezett fejidomhoz és a plexihez hasonlóan a motor visszapillantó tükreibe integrált új LED irányjelzők is a turbulencia és a légellenállás csökkentését szolgálják.

Kifinomult elektronikus vezérlési technológia

Az YZF-R6 az első motorkerékpárok egyike volt, amely olyan precíziós vezérlést biztosító fejlett elektronikákat alkalmazott, mint a chippel vezérelt fojtószelep (YCC-T) és a chippel vezérelt szívás (YCC-I). Hogy a motor irányíthatósága még jobb legyen – a legkülönbözőbb körülmények között is -, az R6 fejlett kipörgésgátló rendszert (TCS) kapott, ami a kormányon lévő kapcsolóval szabályozható.

Az új TCS beavatkozása 6 fokozatban szabályozható, valamint kikapcsolható. “A TCS intelligens szoftvere úgy van kialakítva, hogy beavatkozása során ne legyen természetellenes érzés, és a rendszer kompenzálja a hátsó abroncs kopását is, biztosítva az egyenletes teljesítményt”


Emellett egy gyorsváltót (QSS) is kapott, amely gyorsabb sebességváltást tesz lehetővé (a rendszer hasonlít az YZF-R1 rendszerére, és felváltás észlelése esetén azonnal megszünteti a meghajtási nyomatékot, így tengelykapcsoló nélküli felváltást tesz lehetővé teljes gáz mellett).

R1-típusú 43 mm-es első villák

A KYB első felfüggesztés nagy, 43 mm átmérőjű csövekkel rendelkezik – a korábbi modellek 41 mm-es átmérőjével szemben -, ami még stabilabb érzést nyújt, különösen fékezés és kanyarodás közben. Az első kerék tengelyének átmérőjét is megnövelték, 25 mm-re, az optimalizált vezethetőség érdekében (ezt szolgálja az újratervezett, állítható KYB hátsó rugóstag is)

320 mm átmérőjű, R1-jellegű fékek

Az új R6 az ezres típus radiális első fékrendszerének előnyeit is élvezi, amely “a Yamaha termékekbe valaha beépített legfejlettebb rendszerek egyike”. A 320 mm-es tárcsák négydugattyús, radiális felfogatású alumínium nyereggel rendelkeznek.

Karcsú magnézium(!) segédváz

Az R6 újonnan tervezett üléssel és segédvázzal van felszerelve, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy gyorsan és könnyen áthelyezze testsúlyát. Az erős és könnyű CF magnézium öntvényből készült segédváz elöl 20 milliméterrel keskenyebb, lehetővé téve, hogy a motoros szorosabban odasimuljon a tankhoz, javítva az aerodinamikát.


Az ülés ugyanolyan magasan van, mint a jelenlegi modellnél, de hátrafelé finoman emelkedik, “szabadabb mozgást biztosítva”.

Könnyű, alumínium üzemanyagtartály

Egy másik lényeges változás 2017-re az üzemanyagtartály beépítése, amely számos előnnyel rendelkezik a korábbi modell kialakításával szemben: “az alumíniumból készült, pehelykönnyű tank öblös térdmélyedésekkel rendelkezik, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy stabilan tartsa a motort, és megtalálja a testfelépítéséhez és vezetési stílusához illeszkedő ideális pozíciót”

A Yamaha különleges CMT (Cold Metal Transfer) vagy más néven hideghegesztéses technológiát használt az új formatervezett tank kialakítása során. A szorosan záró, robotok által készített hegesztési varratokat gyakorlott hegesztők véglegesítik, ami így igazán exkluzív, kézműves jelleget ad a tanknak. 1,2 kilogrammal könnyebb, mint acél megfelelője – és jobb vezetési pozíciót nyújt, nagyobb mozgási szabadságot biztosítva a gyors súlypont-áthelyezéshez a kanyarok elején és végén.


Javított üléspozíció

A 20 milliméterrel karcsúbb „derék”-rész jobb ergonómiát biztosít, és a lábak is könnyebben letehetőek a földre – míg az említett ülés és a formázott alumínium tank öblös térdmélyedése lehetővé teszi, hogy a vezető szorosabban rásimuljon a motorra. “Az eredmény egy olyan harmonikus üléspozíció, amely szabadabb mozgást tesz lehetővé a testsúly hatékony áthelyezéshez. Ennek eredményeként a motoros teljes mértékben kihasználhatja a jobb kezelhetőséget, fékezést és gyorsulást, amit az új villák, első tárcsák és elektronikus vezérlési technológia nyújt”

R-műszerfal műszerfal

Az YZF-R1 alapján kifejlesztett új műszerfal analóg stílusú fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel és többfunkciós kijelzővel rendelkezik, amely mutatja a TCS és az ABS állapotát is.


Az új R6-os jövő év márciusában érkezik, Race Blu és Tech Black színekben.

Az új YZF-R6 főbb jellemzői

– Új generációs R-sorozatú kialakítás
– Ikonikus, YZF-R1 által inspirált külső
– az eddigi legjobb YZF-R6 aerodinamika
– kifinomult elektronikus vezérlési technológia
– a változó vezetési körülményekhez alkalmazkodó, 6-fokozatú TCS
– QSS (gyorsváltó) a kuplung nélküli felváltáshoz teljes gáz mellett
– 43mm átmérőjű YZF-R1 típusú első villák specifikus beállításokkal az YZF-R6-hoz
– 320mm átmérőjű YZF-R1 típusú első fékek radiális rögzítésű, 4 dugattyús féknyergekkel
– Karcsú magnézium segédváz
– Új, döntött ülés
– Könnyű, alumínium üzemanyagtartály
– Javított üléspozíció
– ABS
– Euro4-es erőforrás
– D-Mode

Műszaki jellemzők

– 599 cm3, 67 mm x 42,5 mm folyadékhűtéses, 4-szelepes DOHC, 4-ütemű, 4-hengeres
– Kovácsolt alumínium dugattyúk, 13,1:1 sűrítési arány
– Titán szívó/kipufogószelepek
– Yamaha chip-vezérelt szívócsőhossz (YCC-I) levegőbevezető rendszerrel
– Yamaha chip-vezérelt fojtószelep (YCC-T), Iker befecskendezővel
– Csúszókuplung
– Közeli áttételekkel rendelkező, 6-fokozatú sebességváltó
– Magnézium szelepfedél és forgattyúsház fedelek
– EXUP szelepek a kiváló nyomaték karakterisztikához
– Titán kipufogó hangtompító
– Alumínium váz és lengőkar

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending