Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bemutató: az új Africa Twin – technikai táblázattal

A Honda nyilvánosságra hozta a CRF1000L műszaki adatait. Akárcsak az elődmodellek, a – 2015 második felében érkező – új generáció is igazi kalandmotor lett: fejlett futóműve, felépítése terepes és közúti használatra egyaránt ideálissá teszi

Közzétéve

ekkor

honda crf1000l africa twin 2015
Euromotor3

A CRF1000L fejlesztése során arra törekedtek a Honda mérnökei, hogy éppoly könnyen kezelhető, kiegyensúlyozott és funkcionális legyen, mint legendás felmenője, az XRV750 Africa Twin. Az új nemzedék műszaki alapjai teljesen újak; a 998 köbcentis, soros, kéthengeres motor terepezéshez, napi használathoz és hosszú távú utazáshoz egyaránt passzol.

A blokk a konstrukcióját a sikeres CRF250R/CRF450R versenygépek erőforrásaitól örökölte, beleértve a négyszelepes, Unicam hengerfejet is. A pehelysúlyú, öntött vezérműtengely azonos anyagokból épül fel, mint a CBR1000RR Fireblade esetében, az üzemanyag-levegő keverék begyújtásáról pedig hengerenként két-két gyújtógyertya gondoskodik.


“Erős, egyenletes teljesítmény- és nyomatékleadásával, valamint – a teljes fordulatszámtartományra jellemző – gyors gázreakcióival igazán kellemes partner az új Africa Twin, különleges személyiségéhez a mély, karakteres kipufogóhang is hozzájárul” – olvasható a sajtóanyagban (reméljük a tesztbe is ez kerül). A hanghatás a 270 fokban elékelt főtengelynek köszönhető, csak úgy, mint a hátsó kerék kiváló tapadása. A motor elsődleges rezgéseit két kiegyensúlyozó-tengely „szűri ki”.


Az erőforrás alacsony építésmódjából fakadóan nagy szabad hasmagasságot alakíthattak ki a mérnökök, fokozva a (tényleg) kifejezetten szép megjelenésű modell sokoldalúságát. Érdekes technikai megoldás, hogy az üzemanyag-szivattyú a kuplungfedél alatt bújik meg, s ugyanaz a kiegyensúlyozó-tengely hajtja, mint az – alacsony profilú forgattyúházban elhelyezett – olajpumpát. A kis tömegű, hatfokozatú váltó tengelyének felépítése azonos a CRF250R/450R modelleknél használttal, így precízen kapcsolható és nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval (csúszókuplung) is társítható.


“A CRF1000L Africa Twin futóművének fejlesztésekor az a három cél lebegett a Honda szakembereinek szeme előtt, mint anno az XRV750-nél: kompromisszumok nélküli terepképesség, túrázáshoz is passzoló menetkomfort, valamint könnyű mindennapi, városi- elővárosi használat”


A gyártó szerint a bölcsőváz – megpakolva, nagy tempónál is – nagyfokú kiegyensúlyozottságot nyújt, amiben nagy szerepe van a középtájon kettéváló, kettős merevítőként funkcionáló alsó szelvényeknek. Ez a megoldás nem csak a tömegcsökkentést segíti elő, hanem a gyors, magabiztos terepes használatot is, hiszen agilissá és könnyeddé teszi a modellt.

Figyelembe véve a tömeg-középpontosítás szempontjait, az akkumulátort a hátsó hengersor mögé építették be, méghozzá a lehető legközelebb a talajhoz, hogy a súlypont is a lehető legalacsonyabban legyen.


A nagy rugóúttal büszkélkedő, fordított Showa első teleszkópok húzó- és nyomófokozati csillapítása egyaránt szabadon állítható, a csúszószárak végéről pedig 310 millis, hullámos, úszóágyazású tárcsák és radiálisan rögzített, négydugattyús Nissin féknyergek kacsintanak a szemlélőre. A központi hátsó rugóstagot szintén a Showa szállítja, itt a rugó-előfeszítést kalibrálhatja a pilóta. Akárcsak a CRF450R Rally, a CRF1000L Africa Twin is 21, illetve 18 colos kerekeken gördül, az első abroncs mérete 90/90 R21, a hátsóé 150/70 R18.

“Igazodva az „unlimited adventure”, azaz végtelen kaland filozófiához, az Africa Twin csak minimális idomzatot kapott, amely nem zavarja a pilótát a mozgásban. Persze a gondosan formált elemek kiváló időjárás- és szélvédelmet nyújtanak, s az összeszerelési minőség is elsőrangú”


Az elődmodellekre utaló, dupla fényszóró a gyáriak szerint a legmostohább időjárási viszonyok közepette is láthatóvá teszi az utat, a 850 és 870 milliméteres magasságban rögzíthető ülést pedig hosszú távon is kényelmesnek ígérik. Hála a méretes, 18,8 literes üzemanyagtartálynak és a kedvező fogyasztásnak, az új Africa Twin hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet.

A többcélúság egyik legfőbb záloga a Honda Selectable Torque Control (HSTC – Honda választható nyomatékszabályozás) névre keresztelt, három üzemmódban használható
teljesítményszabályozó, valamint a – hátsó keréken szükség esetén kikapcsolható – blokkolásgátló.


A Honda CRF1000L Africa Twinhez négyféle színösszeállítás közül választhatnak a vásárlók: CRF Dakar Rally, trikolor, ezüst és fekete. A teljes körű biztonság érdekében és az utóbbi évek hagyományainak megfelelően, Magyarországon kizárólag a blokkolásgátlóval szerelt változatot kínálják a márkakereskedők. A modell indulóára várhatóan 4.098.000 forint lesz, amely már tartalmazza a regisztrációs adót is.

Duplakuplungos automatikus váltó (Dual Clutch Transmission – DCT)

A Honda egyedülálló duplakuplungos automatikus váltója extraként lesz rendelhető a CRF1000L Africa Twinhez, háza megegyezik a hagyományos, lábbal kapcsolható váltóéval.

Standard üzemmódban a vezető szabadon válthat a kormányon elhelyezett gombokkal, míg D (Drive) és S (Sport) állásban automatikusan kapcsol a nyomatékelosztó. A sportosabb habitus érdekében a mérnökök három „alüzemmódot” (S1, S2 és S3) hoztak létre az S-en
belül.


A DCT váltó szintén képes az aktuális körülményekhez alkalmazkodni. Ha a vezető megnyomja a műszeregység jobb oldalán elhelyezett, G feliratú gombot, a beállítások terepes használathoz igazodnak, csökkentve például a váltások közötti kuplungcsúsztatást.

További előrelépés, hogy a DCT figyeli a motor hosszanti dőlésszögét, s annak megfelelően működik, hogy emelkedőn vagy lejtőn halad a pilóta.



MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending