Igaz, hogy ez a Jawa, már csak a nevében a régi, hiszen a céget 2016-ban megvásárolta a Mahindra indiai vállalat, de semmi okunk nem lehet panaszra a cég első gyümölcsét látva, ami 2019 elejére gördül ki a gyárból és várhatólag másfél millába fog csak fájni.

A múlt alapjaira épült Jawa 350 Special, 397 cm3-es, egyhengeres léghűtéses szívét a Nagy-Britanniában is forgalmazott Mash TT40 adja. A négyütemű, ötfokozatú sebességváltós gép majdnem 28 lóerős, és 30,6 Nm teljesítményt ad le.

170 kilogrammjával 160 km/órás végsebességre képes. Elől teleszkópos villák, hátul kettős lengéscsillapító biztosítja az utazás kényelmét. A fűzöttküllős kerekeken tárcsafékek, az egycsatornás ABS pedig garantálja az ideális fékerőt. A modell megfelel az Euro 4-es környezetvédelmi előírásoknak.

A felturbózott, mégis Jawás külsejű gép kormányvégre szerelt tükrökkel, egy retró, szegecselt szélvédőjű fejidommal, ideális tankmérettel, és café racert idéző varrott üléssel ér véget. Kényelmes lábtartója sportos vezetési pozíciót nyújt. Korhű kipufogójával tökéletes képet ad a retró versenygépre hajazó A2-es jogsival vezethető paci.

Van valaki akinek ez a szépség nem dobogtatja meg a szívét?