Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bemutatkozik a Honda CRF450L

A Honda új, kettős küldetésű, terepen és közúton egyaránt otthonosan mozgó modellje a CRF450R krosszmotor alapjaira épül

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Masszív, kis tömegű, modern futóműelemekhez kapcsolódó vázában fejlett, alacsony fordulaton is roppant erős hajtómű bújik meg, ami éppoly tartós és időtálló, mint a többi alkatrész. Elsőrangú összeszerelési és anyagminőségének köszönhetően egyedülállóan megbízható a CRF450L, és szervizintervallumai is páratlanul hosszúak.

Egy igazán sokoldalú motorkerékpárnak minden helyzetben a legjobbat kell nyújtania. Terepen például alapvető elvárás a kis tömeg, a könnyű kezelhetőség és a kifinomult, minőségi futómű, ahogy az erős, kiszámítható, alacsony fordulatszámon is nyomatékos hajtómű is elengedhetetlen.

Ezek a tulajdonságok természetesen városban is számtalan előnnyel kecsegtetnek, nem beszélve a karcsú építésmódról, ami legalább annyira hasznos a kocsisorok között, mint a sűrű erdőkben. A megbízhatóság szintén kulcsfontosságú, miként a hosszú szervizintervallumok is a gondtalan, élményekkel teli motorozást szolgálják.

2019 CRF450L

A versenygépek kellőképpen erős alapot adnak a többcélú motorkerékpároknak, de ennél több szükségeltetik a sikerhez. Csökkenteni kell például a kötelező szervizek számát, mert a jármű fenntartása túl nagy terhet ró a hobbimotorosokra. Ezek a pilóták nem vágyak másra, mint megnyomni a gombot, és útnak eredni, minden egyéb csak felesleges nyűg, ami rontja az élményt. Emellett a közúti motorozáshoz szükséges kiegészítőket sem árt igényeikre szabni, hiszen a versenyzésre szánt modellek kezelőszervei sokszor nem elég tartósak és könnyen kezelhetők.

A Honda megértette ezeket az igényeket, ezért olyan motorkerékpárt dolgozott ki, ami közel azonos teljesítményt nyújt, mint a legkeményebb versenygépek, de „normális” szervizintervallumok jellemzik és elsőrangú kiegészítőkkel segíti a közúti motorozást. Az alapokat a legendás CRF450R adta, ebből fejlődött ki az egyedülállóan sokoldalú CRF450L.

Ez egy hamisítatlan, versenypályán tökélyre fejlesztett CRF, ami megjelenését és műszaki megoldásait tekintve egyaránt közel áll krosszra szánt felmenőjéhez, de forgalomba helyezhető és játszva kezelhető a terepes kalandok során. Ennek megfelelően teljes körű szolgáltatást nyújt: amilyen vígan tör előre a földutakon, és könnyedén gyűri le az aszfaltos szakaszokat. Mindezt a Honda-féle tervezési és összeszerelési minőség koronázza meg, sok-sok boldog, problémamentes kilométert garantálva a szerencsés tulajdonosoknak.

Mr. M. Uchiyama, a 2019-es CRF450L fejlesztésének projektvezetője elmondta:
„A CRF450L legfőbb erénye, hogy semmihez sem fogható élményt nyújt terepen. Nem véletlenül hasonlít a CRF450R-re – bármilyen akadályt leküzd, és még forgalomba is helyezhető. Erre utal az L betű is: Legal, azaz legális közúton közlekedni vele. A koncepció megalkotásakor azt tartottuk szem előtt, hogy a lehető legbarátságosabb legyen, minden szituációban maximális tapadást nyújtson és egyenletesen adja le teljesítményét. És nem utolsó sorban HRC-technikára épül, de nem kell olyan sűrűn karbantartani, mint a versenygépeket.”

2019 CRF450L

A versenygéptől a kalandmotorig vezető út sok kihívást tartogatott a CRF450L fejlesztéséért felelős mérnököknek. Először is kellett egy gondosan megtervezett erőforrás, ami megfelel a EURO 4-es környezetvédelmi előírásoknak, ugyanakkor futásteljesítmény, használhatóság és motorkarakterisztika terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli.

A CRF450R hajtóműve remek kiindulási pontnak bizonyult, ezt addig csiszolták, míg meg nem felelt az új elvárásoknak. A módosításoknak hála csendesebb és kifinomultabb lett, amiben a tovább fejlesztett kipufogórendszernek is jelentős szerepe van. A precízebb működés érdekében a befecskendezést és a gyújtást szabályozó elektronika immáron két oxigénszenzortól kapja jeleket, a motorkompresszió csökkent, a főtengely tömegét pedig megnövelték. Magát a motorerőt hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó továbbítja az – immáron menesztőgumikkal ellátott – 18”-os hátsó kerékre.

2019 CRF450L

Az idomzat egyenesen a CRF450R-ről érkezett, a LED-es világítás azonban „saját”, s bizony igen hatékony, hiszen a fényszóró árasztotta világosság egészen elképesztő. A megnövelt befogadóképességű, titánból készülő üzemanyagtartály nagyobb hatótávolsággal ruházza fel a modellt, és minden közúti motorozáshoz szükséges tartozék alapfelszereltség, beleértve a sebességmérőt és a kürtöt is.

Műszaki adatok:

ERŐFORRÁS  
Motorkonstrukció Egyhengeres, folyadékhűtésű, négyütemű, Unicam hengerfej
Összlökettérfogat 449 cm3
Furat x löket 96,0 mm x 62,1 mm
Sűrítési viszony 12,0:1
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER
Befecskendező PGM-FI elektronikus befecskendezés
Üzemanyagtartály kapacitása 7,6 liter
ELEKTROMOS RENDSZER
Gyújtás Digitális CDI
Indítás Önindító
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló Nedves, többtárcsás
Váltó típusa Előtéttengelyes
Szekunder hajtás Lánc
VÁZ
Konstrukció Alumínium duplahídváz
Méretek (H x Sz x M) 2280 x 825 x 1260 mm
Tengelytáv 1500 mm
Villaszög 28,5°
Utánfutás 122 mm
Ülésmagasság 940 mm
Szabad hasmagasság 315 mm
Menetkész tömeg 130,8 kg
FUTÓMŰ
Elöl 49 mm-es, fordított, acélrugósShowa teleszkópok
Hátul Showa központi rugóstag Pro-Link himbarendszerrel
KEREKEK  
Elöl Küllős, alumínium
Hátul Küllős, alumínium
Gumiabroncs mérete elöl 80/100 R21
Gumiabroncs mérete hátul 120/80 R18
FÉKRENDSZER  
Elöl 260 mm-es,hullámos tárcsa, hidraulikus működtetés
Hátul 240 mm-es,hullámos tárcsa, hidraulikus működtetés

 

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Trending