Jó darabig rejtegették a Ducati új naked zászlóshajójának szánt Streetfighter V4 modellt, de most végre lerántották a leplet a legerősebb olasz csupasz motorról.

Igen, legerősebb, mivel 208 lóerővel, és 122 Nm nyomatékkal, valamint 201, illetve 199 kilós száraz tömegével a Ducati megelőzi a szintén nem gyenge Aprilia Tuono V4 1100 Factory-t. A Kawasaki Z H2 sem tudja ezt a lóerőt überelni (még), nyomatékban viszont a maga 136 Nm-es értékével sikerült a Ducati felé licitálni. A kétféle megadott száraz súly a kétféle verzió miatt van, a Streetfighter V4 lesz a nehezebb, a Streetfighter V4 S pedig a két kilóval könnyebb verzió.

Eleve őrültség 200 lóerő feletti naked motort gyártani, de ha már nekiláttak az olaszok, próbálták minél stabilabbra csinálni. Ennek eredménye a motor mindkét oldalán figyelő szárny páros, melyek 268 km/h-ás sebességnél 28 kilónyi leszorítóerőt termelnek. Ezzel csak az a baj, hogy a motorost még csak egy pici árva szélterelő plexi sem védi a széltől, szóval ha a motor stabil is lesz, a vezetője inkább az életéért fog kapaszkodni.

Felszereltséget illetően a megszokott módon az S verzió kapja a több motoros segítő elektronikát és persze a fullos, elektromosan állítható Öhlins futóművet: elöl egy 45 mm-es NIX30 villa, hátul pedig egy TTX36 rugóstag teszi a dolgát az elvárható legmagasabb szinten, valamint az S verzió kovácsolt alu Marchesini felniket is kap. A ”fapados” kivitel vásárlóinak meg kell elégedniük a manuálisan állítható 43 mm-es Showa BPF villával és a Sachs rugóstaggal.

Viszont van még egy egészen hosszú lista, amely mindkét motor nem túl szerény alapfelszereltségét is felsorolja:
- Állítható teljesítmény és rider üzemmódok,
- kanyar ABS EVO, Ducati Traction Control (kipörgésgátló),
- Ducati Wheelie Control (egykerekezés gátló)
- Ducati Slide Control (csúszásgátló), és
- Engine Brake Control EVO, ami a motorfék vezérlő elegánsabb megszólítása.
Nagy levegő, folytatódik a felsorolás:
- Ducati Power Launch (rajtelektronika),
- Ducati Quick Shift (kétirányú gyorsváltó),
- LED nappali menetfény,
- Sachs kormány lengéscsillapító,
- automatikus index kikapcsolás a bekanyarodás után,
- meg persze a Ducati saját multimédiás rendszere is az alapcsomag részét képezi.

A legérdekesebb adat viszont a lista legaljára került, ami nem más mint az Euro4-es besorolás. Ez annak fényében elég érdekes, hogy 2020 Január 1-től már az Euro5 normákat kellene tartani, szóval a Ducati kiadós büntetést fizethet minden eladott motor után. Persze az is simán elképzelhető, hogy ezt a költséget is beleszámolták a motor árába, hiszen a 2020 Márciusától forgalmazásba kerülő V4 alapmodell előreláthatólag 19.990 Euróba, a V4S pedig 22.990 Euróba fog kerülni.
Mától Panigale V2 a nevem
Ne feledkezzünk meg a következő ’kicsi’ V2-es motorról sem, ami az eddig megszokott elnevezési mód alapján 959-es névre hallgatna, viszont mostantól a Panigale V2 néven illik megszólítani. Az új modell frissített külleme erősen emlékeztet a Panigale V4 modellre, ezzel is próbálják az olaszok egységesíteni a motorok arculatát. A blokk egy Euro5-nek megfelelő 955 köbcentis V2-es egység, 155 lóerővel és 104 Nm nyomatékkal, ami jóval több mint az éppen kifutó 959-es.

Jelenleg szokatlan módon csak erről az egy motorról tudni, egyelőre nincs a láthatáron egy ’S’ verzió. Az elnevezés mellett a futóművet illetően is szakítottak a hagyományokkal, hátulra ugyanis egykarú lengővilla került.
Elektronikus futómű állítási lehetőségről sincs szó, elöl egy Show Big Piston villa dolgozik hátul pedig egy állítható Sachs rugóstag található, Sachs kormány lengéscsillapító, és Brembo fékek.

A felszereltségre itt sem lehet panasz, elég kemény csomagot kapunk:
- ABS Cornering EVO (kanyar ABS),
- Ducati Traction Control (DTC) EVO 2 (kipörgésgátló),
- Ducati Wheelie Control (DWC) EVO (egykerekezés kontroll),
- Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2 (kétirányú Ducati gyorsváltó) és
- Engine Brake Control (EBC) EVO (motorfék kontroll) is jár a motorhoz.