Csatlakozz hozzánk

Hírek

Balassagyarmat: ˝nagyon jó buli volt ez az egész˝

Ez volt idén a magyar utcai verseny: interjú A Bátrak Versenye főszervezőjével (videóval)

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Képek: Lehotzky István, Vashegyi Vid István, KT

Ismételten szoci mocik, mini motorok, pitbike-ok és veterán versenygépek üvöltésétől voltak hangosak Balassagyarmat utcái. Az ország egyik leghangulatosabb motoros eseményének rendezéséhez nem csak a városvezetés, hanem az égiek is hozzájárultak, ugyanis motorversenyzéshez tökéletes idővel “szponzorálták” A Bátrak Versenyét.

Éppen ezért sokan nézőként is ellátogattak a nógrádi városkába, ahogy a rajtrács megtöltésével sem akadtak gondjaik a rendezőknek – sem szombaton, sem vasárnap. Szép számű nevező gyűlt össze, akik (a szombati három ‘X’ osztályt leszámítva) öt kategóriára osztva versenyezték végig a hétvégét. Mivel ez a verseny a hangulatos helyszín miatt “több”, mint egy “mezei” MAMI Kupa forduló, ezért a futamok és edzések között is érdekes programok várták a kilátogatókat. Gondolunk itt az oldalkocsisok felvonulására, a Települések Versenyére vagy éppen a stunt show-ra.

Nem tudjuk, a képek mennyire adják vissza, de valószínűleg csak azok érzik az utcai versenyzés ízét, akik ott voltak a hétvégén, vagy láttak már ilyet a helyszínen – esetleg indultak is. Az onboard videók is átadhatnak valamennyit az élményből, de nyilvánvalóan azt az adrenalinbombát nem sok minden pótolhatja, amikor a Városháza előtt a szalmabálánál szűken fordulva száguld lefelé a versenyző a zebrán át a centrumban, majd átküzdi magát a mesterséges lassítón, és szintén szűken, csatornafedelek között és lámpaoszlopok árnyékában húzza tovább felfelé… És akkor a fekvőrendőr még csak most következik…

Ha már a videóknál tartunk, sajnos egy-két esést is sikerült megörökíteniük a versenyzőknek. Bár az újfajta sikánoknak hála biztonságosabb lett a pálya, de a műszaki hibára nem lehet felkészülni. A MAMI oktatójával, Frecska Jánossal pontosan ez történt, hiszen verseny-Pannóniája megragadt, a hátsó kerék besatuzott, pont az egyik lassítóban – a csúszás elkerülhetetlen volt. És sajnos az is, hogy a mögötte érkező Yamaha RD-s versenyző ne rohanjon belé.. – ez a jelenentsor látható a lenti felvételen. A “lecsós” baleset volt a legkomolyabb a hétvégén, amely után szűk egyórás kényszerszünet következett – de a legfontosabb, hogy komolyan senki sem sérült meg.

Baleset a sikánban

A másfél kilométeres háztömbkört egyébként a leggyorsabbak egy perc alatt teljesítették – nem éppen hétköznapi mozdulatsorokat adva hozzá a ‘gyarmati utcaképhez… A legszebb a dologban talán az, hogy a legfiatalabb tehetségektől (akik nemrég nőttek csak ki a PW50-ből) a legidősebb veteránokig (akik éppen csak nem a “simsonos papa” kategória) mindenki megtalálható ilyenkor a nyüzsgő északi kisváros “pályáján”. A régi időket, az “aranyokort” idézte az “újkori” Bátrak Versenye, és nem csak a veterán gépek és a szintén nem túl friss MZ-k vagy Simsonok láttán, hanem mert ismét “van” közönség motorsport rendezvényen – olyan számú, ami egyetlen “rendes” versenypályára sem várható, de ez ugye magától értetődő.

Mert hát hiába van ott Kakucs vagy Kecskemét, amely gokartpályák sokkal alkalmasabbak (biztonságosabbak) a feladatra – az utca hangulatát lehetetlen odavarázsolni. Régebben ugye azért rendezték az utcán a versenyeket, mert egyszerűen nem volt máshol rá mód. Ma pedig hihetetlenül nosztalgikus, és sokkal különlegesebb élménnyel tölt el bennünket egy ilyen, legalább évente egyszer. És az emlékezésről sem szabad megfeledkezni, ugyanis pontosan az egy évvel ezelőtti Bátrak Versenye ideje alatt hunyt el Böröczky Pepi, akit itt szerintem senkinek nem kell bemutatni. Talán nem véletlen, hogy pont a balassagyarmati hagyományőrző motorverseny (azóta Böröczky József Emlékverseny) alatt ment el – és talán a legutóbbi versenyeket is nézte, közvetítette, onnan, fentről.


Lévay Károly, a MAMI igazgatója itt a speaker szerepében – a közönségnek nem kellett messzire mennie egy kis izgalomért…

Lévay Károllyal, a Magyar Motorkerékpár Szakközépskola igazgatójával, a verseny főszervezőjével a vasárnapi futamok után beszélgettünk arról, hogy a várakozásaikhoz mérten hogyan sikerült a hétvége.

– A mostani hétvége bőven szolgált izgalmakkal, például volt egy-két esés is… A MAMI oktatója, Frecska János komolyat bukott (lásd a fenti videót – a szerk.), de hála Istennek egy agyrázkódással és zúzódásokkal megúszta… Nagyon nehéz egy ilyen helyen versenyt rendezni, de nagyon jól szervezett volt idén a csapat. Minden tiszteletem a segítőimé, mert nagyon jól végezték a munkájukat – és azt hiszem, nagyon jó volt a hangulat. Így a végén mindig megkönnyebbülök – tehát most már jó, de ha egy órával ezelőtt kérdezel, valamivel aggodalmasabb hangot ütök meg…

– Voltak új kihívások a tavalyi verseny rendezéséhez képest? Olyasmikre gondolok, hogy például idén a 125-ösök NSR50-esekkel versenyeztek, nyilván biztonsági okokból.

– Igen, voltak, például a supermotókat nem engedtük menni. A szabályok szigorúbbak lettek. Hallottam olyan hangokat, hogy ez így nem annyira jó, kevésbé hangulatos… De én azt gondolom, hogy a biztonság mindenek előtt. Éppen ezért az idei versenyre egy teljesen másféle sikánt kísérleteztünk ki, nem szalmabálákból, mert tavaly nagyon sok baleset volt ebből. Azt gondolom, nagyon jól vizsgázott ez az új sikán, biztos vagyok benne, hogy sok balesetet kerültünk el. Mindössze három olyan kicsúszásunk volt, ami említésre méltó, és ebből egyetlen egyszer kellett a mentőnek beavatkozni – úgy, hogy ez egy utcai pálya. A 125-ös versenyzőkkel kapcsolatban pedig az volt a kihívás, hogy számukra mindegy, hogy mi van alattuk, ők húzzák a gázt ezerrel… Az a tempó, amit egy ilyen kétütemű versenymotor tud, az már ide sok… A kis NSR-ek pedig “kibírták őket” (súlyra is), úgyhogy ezzel sem volt gond.


Sikeres volt az új sikánrendszer bemutatkozása, idén már senki nem akadt bele a szalmabálákba

– Gondolom inkább a hangulat a fontos, minstem vérre menő éles csaták follyanak az utcán.

– Így van, nagyon jó buli volt ez az egész. Ugyanakkor fontos, hogy a “pályán” verseny legyen. Sokat jelent ez az utcai pálya a MAMI Kupának, amit mindenképpen érdemes és megéri megrendezni, ilyen feltételekkel is.

– Annál is inkább, mert A Bátrak Versenye Böröczky József Emlékverseny is. Idén is volt megemlékezés?

– Volt, szombaton a helyi, balassagyarmati motorosok kopjafát állítottak Böröczky Pepi és Drapál Jancsi emlékére – ezt este megkoszorúztuk. Az emlékmű a Régimalom és a Kovári út sarkán, a Gál Autószalon előtt kapott helyet, a szalonon kívül, tehát mindenki számára látható.

– Jövőre is meg lesz koszorúzva a kopjafa? Tehát azt szeretném kérdezni, hogy lesz-e jövőre is Bátrak Versenye?

– Igen, mindent annak rendelünk alá, hogy legyen – a Böröczky József Emlékversenyt mindenféleképpen meg kell tartani. Ahogy MAMI Kupa is lesz jövőre – panaszkodni nem szeretnék, mert bár akadnak problémák, nehézségek, hiszen a pénz ebben a mai világban jóval kevesebb, mint amiből régebben lehetett gazdálkodni… Azonban azt gondolom, hogy összefogással úgyis meg fogjuk tudni oldani.


A versenyhétvége folyamán Böröczky József és Drapál János emlékére kopjafát állított a balassagyarmati motorosok közössége


Sugera Bugera, a helyi hangulatfelelős – mintha csak egy Joe Bar képregényből bújt volna elő 🙂

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending