Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bajorországi trónkövetelők

Bemutatkozik az új BMW maxirobogó-duó, a C 600 Sport és a C 650 GT

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Forrás: BMW

A most következő sorokat olvasva, bizony fel kell kötnie a gatyáját szerkesztőségünk egyik személyes kedvencének, a Yamaha Tmax-nak. Azonban a japán sportrobogó sem indulhat az esélytelenek nyugalmával, mivel 2012-re őt is felkészítették a harcra. Ennek ellenére a bajorok maxirobogói láttán komolyan fenyegeti a kategória trónját a hatalomátvétel veszélye.

Az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az egyéni mobilitás, azon belül is a hatékony városi közlekedés keretfeltételei. Egyre nő a forgalom, drágul az energia, és mind szigorúbb előírások vonatkoznak a belvárosi CO2-kibocsátásra. Alighanem ezek a tényezők jelentik a jövő legnagyobb kihívásait a járműfejlesztők számára.

A BMW saját bevallása szerint intenzíven foglalkozik az egy nyomvonalú járművek által biztosított egyéni mobilitás fejlesztésével, és igyekszik alkalmazkodni a jövőbeni felhasználói igényekhez. Ezirányú törekvéseinek összességét jelöli az „Urban Mobility” (városi mobilitás) gyűjtőfogalom, amelynek első két gyümölcse az alábbi két nagytestű prémiumrobogó. A gyártó szerint az új BMW C 600 Sport és BMW C 650 GT a motorkerékpárok előnyös menettulajdonságait ötvözi a robogók közismert fordulékonyságával és magas szintű komfortjával, ezzel újfajta vezetési élményben részesíti a bajor márka a szimpatizánsait.

bmw c600 sport, bmw c650 GT
A két maxi-scooter a BMW Motorrad berlini gyárában készül

Dinamikus robogók sport- és túracélú felhasználásra

Annak köszönhetően, hogy más a két robogó rendeltetése, együttesen szélesebb célközönséget tudnak megszólítani: a C 600 Sport a sportos motorozási stílusú vásárlók igényeit hivatott kielégíteni, a C 650 GT viszont azokét, akik a kényelmet és a túraalkalmasságot helyezik előtérbe.

Eltérő jellegétől függetlenül mind a C 600 Sport, mind a C 650 GT a BMW egyedülálló formanyelvének jegyeit viseli magán, már csak e tekintetben is mércét állítanak kategóriájukban. Modern és dinamikus külsejük szerencsére nem a cég asszimetrikus filozófiáját követi, így az említett széles célcsoporthoz hasonlóan a dizájn is széles körökben sikert arathat.

bmw c600 sport, bmw c650 GT
Sportosabb és elegánsabb kivitelt is készített a BMW, hogy szélesebb célcsoportot szolgálhassanak ki

Soros kéthengeres motor CVT-váltóval és jellegzetes hanggal

647 köbcentis a C 600 Sportban és C 650 GT-ben dolgozó új fejlesztésű, soros kéthengeres motor hengerűrtartalma. Mindkét modellben 60 LE (7.500 ford./perc) a néveleges teljesítménye és 66 Nm (6.000 ford./perc) a maximális forgatónyomatéka. Utóbbival közvetlenül integrált CVT-váltó (Continuously Variable Transmission – fokozatmentes erőtávitel) gazdálkodik.

Annak érdekében, hogy alacsonyabban legyen a súlypont, 70 fokkal előredöntötte a BMW a hengersort. A 90 fokos forgattyúcsap-elékelésnek és a 270 fokos gyújtásszögnek, valamint a homlokkerekekkel hajtott két kiegyensúlyozó tengelynek köszönhetően jellegzetes hang és finom működés jellemzi a kéthengerest.

A két felül fekvő vezérműtengellyel és hengerenként négy szeleppel ellátott motor keverékképzésében elektronikus befecskendezés működik közre. Az olajozást két szivattyúra épülő szárazkarter-kenés, a termikus egyensúlyt hatékony hűtőrendszer valósítja meg.

A teljes kipufogórendszer rozsdamentes acélból készül, műszaki specifikációja megegyezik a motorkerékpárokéval. Katalizátorának és lambda-szondájának köszönhetően a C 600 Sport és a C 650 GT már most teljesíti a majd csak a későbbiekben hatályba lépő Euro 4 környezetvédelmi normatíva előírásait.

bmw c600 sport, bmw c650 GT
70 fokkal előredöntött, 60 lóerős kéthengeres, egyedi hanggal és kifinomult járáskultúrával

Könnyű irányíthatóságot és stabilitást garantáló futómű

A bajorok szerint az volt az egyik legfontosabb cél a két robogó kifejlesztésekor, hogy rezzenéstelen legyen az egyenesfutásuk, könnyen lehessen irányítani őket, és pontos visszajelzést adjanak az útról – éppen úgy, ahogy az a “rendes” motorokra jellemző.

Ezt elősegítendő, futóművük acél csővázból és alumíniumöntvény egységből álló nagy csavarodási merevségű hibrid megoldást alkalmaz a lengővillánál. Azáltal, hogy teherviselő elemként illeszkedik bele a soros kéthengeres motor, különösen merev szerkezetű, ebből adódóan a BMW véleménye szerint nagyon stabilak és pontosak lettek az új robogók. Szintén a maximális stabilitásnak kedvez a könnyűfémöntvény-lengővilla koaxiális forgáspontja.

A rugózó elemek is mindent a sportosságnak és a kényelemnek rendelnek alá (pedig egyszerre nem egyszerű megfelelni mind a kettőnek – a szerk.). Elöl tekintélyes, 40 mm-es külsőcső-átmérőjű fordított teleszkópvilla, hátul a bal oldalra épített, fekvő rugóstag teljesít szolgálatot. A rugóút – elöl-hátul 115 mm – megközelíti a motorkerékpárokét. Gumiabroncsai méretét tekintve is hozzájuk igazodik a C 600 Sport és a C 650 GT.


BMW: nagyon stabilak és pontosak lettek az új robogók

Nagyteljesítményű fékrendszer gyári ABS-szel

Elöl két, hátul egy 270 mm-es tárcsára épül a két prémiumrobogó fékrendszere. Lassításukat gyári BMW gyári ABS rendszere teszi a lehető legbiztonságosabbá.

Multifunkcionális műszerfal és LED-es nappali világítás extraként

Beépített fordulatszámmérővel rendelkező nagyméretű, jól leolvasható LCD-kijelző és analóg kilométeróra található a C 600 Sport és a C 650 GT műszerfalán is. Utóbbi sokkal több funkciót vonultat fel, mint az a kategóriában általános… Egyúttal ez a két igényes robogó a bajorok első két modellje, amelyekhez rendelhető extraként a napjainkban oly’ divatos LED-es nappali menetfény.

bmw c600 sport, bmw c650 GT műszerfalbmw c600 sport, bmw c650 GT műszerfal
Mindkét modell műszerfala “többet tud” a kategóriában megszokottnál

FlexCase – világújdonság a C 600 Sporthoz

Innovatív tárolóhely-koncepciót takar a C 600 Sporthoz kifejlesztett FlexCase: a sisakrekesz aljának lenyitásával meg lehet növelni a tároló térfogatát, így akár két bukósisak is elfér benne.


Ilyen még nem volt: mélységében bővíthető tároló
A modellpáros legfontosabb jellemzői

·    Tökéletesített hatásfokú, nagy nyomatékú soros kéthengeres motor CVT-váltóval párosítva.
·    A legnagyobb teljesítmény és a legjobb hatásfok a kategóriában.
·    Kompakt kivitel szárazkarter-kenéssel.
·    44 kW (60 LE)/7.500 ford./perc névleges teljesítmény és 66 Nm/6.000 ford./perc maximális forgatónyomaték.
·    Markáns hang és kifinomult működés a 90 fokos forgattyúcsap-elékelés és 270 fokos gyújtásszög, valamint a két kiegyensúlyozó tengely jóvoltából.
·    Kis fogyasztást és minimális károsanyag-kibocsátást szavatoló elektronikus befecskendezés és szabályozott katalizátor.
·    Motorkerékpárokéhoz hasonló vázszerkezet: különösen merev, nagyfokú stabilitást garantáló acélcső hídváz a lengővilla forgáspontjának környezetében présöntött alumínium merevítéssel megerősítve.
·    40 mm külsőcső-átmérőjű, vastag szárú teleszkópvilla.
·    Széles ágyazású lengővilla oldalt elhelyezett, fekvő rugóstaggal.
·    A kihajtótengelyhez képest koaxilális lengővilla-forgáspont, emiatt állandó láncfeszesség és kevesebb előnytelen terhelésváltási reakció. Kevés gondozást igénylő, zárt rendszerű szekunder hajtás olajfürdős görgős lánccal.
·    Jelentős aktív biztonság a nagy féktárcsáknak és a kétcsatornás gyári ABS-nek köszönhetően.
·    Az oldalkitámasztó használatakor automatikusan működésbe lépő rögzítőfék.
·    Multifunkcionális műszerfal fedélzeti számítógéppel.
·    LED-es nappali világítás és way home-funkció extrafelszerelésként.
·    Sportos-dinamikus ill. fényűző-elegáns megjelenés jellegzetes BMW-stílusjegyekkel.
·    Jelentős tárolókapacitás, világújdonságnak számító, innovatív tárolóhely-koncepció a C 600 Sporthoz.
·    Elektromosan (C 650 GT) ill. kézzel (C 600 Sport) állítható plexi az optimális menetszél és időjárás elleni védelem érdekében.
·    Három különböző színösszeállítás mindkét modellhez.
·    Gazdag felszereltség és modellre szabott kiegészítők a BMW Motorradtól megszokott magas színvonalon.


Fiatalos, dinamikus, városi életstílust sugallnak az új “C-s” BMW-k
A két modell közötti leglényegesebb különbségek

Sportosabb ülőhelyzet vehető fel a dinamikus C 600 Sport hátán. Mindez a trepnik, az ülés és a kormány egymáshoz viszonyított, sajátos pozíciójának köszönhető. A fényűzőbb C 650 GT ezzel szemben kiadós túrák és nagy távolságok megtételére szolgál. Mind a motoros, mint az utas nagyon kényelmesen ül rajta, ennek főleg hosszú úton érződik áldásos hatása. Állítható háttámlájú, kényelmesebb vezetőülésének, magasabb kormányának és utaslábtartók helyett kialakított széles trepnijeinek köszönhetően még jobban megfelel utasszállításra, és az utas számára ergonomikusabb is a C 650 GT, mint sportos testvére, arról nem beszélve, hogy nagyobb méretű és elektromosan állítható plexivel rendelkezik.

Ergonómia

·    C 600 sport: aktív ülőhelyzet az alacsony kormány, a sportos, de két személynek teljességgel megfelelő ülés és a szintén sportos utaslábtartók eredményeként, 810 mm ülésmagasság.
·    C 650 GT: fokozottan kényelmes ülőhelyzetet eredményező magas kormány, nagy és kényelmes ülés (állítható háttámlával a motoros számára), valamint utastrepnik, 780 mm ülésmagasság.

Plexi

·    C 600 Sport: három fokozatban, mechanikusan állítható plexi.
·    C 650 GT: fokozott kényelmet, valamint időjárás és menetszél elleni védelmet szavatoló, tíz centiméteres tartományon belül elektromosan állítható, nagyméretű plexi.

Megjelenés és forma

·    C 600 Sport: sportosan szűk szabású idom. Könnyed és dinamikus megjelenés a hátrafelé lendületesen emelkedő, keskeny far és a hangsúlyos élek jóvoltából.
·    C 650 GT: a kényelmet előtérbe állító, szerves forma. Kiváló komfortot és nagyfokú menetszél ill. időjárás elleni védelmet nyújtó, kiterjedt idom.

bmw c600 sport, bmw c650 GT

Fényszóró, irányjelzők, hátsó lámpa

·    C 600 Sport: idomba süllyesztett első irányjelzők, dupla fényszóró bal és jobb oldali helyzetjelző fénnyel, LED-es hátsó lámpa különálló irányjelzőkkel.
·    C 650 GT: tükrökbe épített első irányjelzők, dupla fényszóró három függőleges fénycsík alkotta parkolófénnyel a két főfényszóró között, LED-es hátsó lámpa beépített irányjelzőkkel.

bmw c600 sport, bmw c650 GT

Tárolóhely

·    C 600 Sport: világújdonságnak számító, rugalmas tárolóhely-koncepcióval. A FlexCase lehetővé teszi, hogy sportosan kicsi fara ellenére két sisakot nyeljen el a parkoló robogó.
·    C 650 GT: nagy, kb. 60 liter térfogatú rekesz a jármű farában két sisak és egyéb apró holmi tárolására.

bmw c600 sport, bmw c650 GT

Színválaszték

·    C 600 sport: matt kozmoszkék metál, titánezüst metál, zafírfekete metál
·    C 650 GT: zafírfekete metál, platinabronz metál, karmazsinvörös metál


C 600 Sport


C 650 GT


Az új BMW robogókat menet közben is láthatod Multimédia rovatunkban

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending