Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bajok vannak az új R1 váltójával

2015-ös Yamaha YZF-R1 modelleket hív vissza a gyár; nem az összessel, csak pár darabbal van probléma, azok viszont nem javíthatók, cserélni fogják a váltót

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Hamarosan hivatalosan is bejelentik a visszahívást, ami csak néhány motort érint: néhány sebváltó alkatrész nem megfelelő erősségű alapanyagból készült, ami miatt terhelésváltás közben az alkatrész eltörhet, használhatatlanná téve a motort, rosszabb esetben balesetet okozva.

A visszahívás a második sebességfokozat fogaskerekét, és rögzítőit érinti, amik eltörhetnek magas fordulatszámon, vagy pontatlan váltáskor. A probléma oka a nem megfelelő anyagminőség, és az, hogy az erő a fogaskerék fogainak a tövénél koncentrálódik.

Ehhez kapcsolódóan a 3. és 4. sebesség fogaskerekei is eldeformálódhatnak, vagy eltörhetnek, szintén a kemény használatnak és a gyenge anyagminőségnek (egyszerre) köszönhetően.

A 2. fokozat fogaskereke a gyenge láncszem, ami kihathat a 3-4-re is – balesetveszélyes, kicserélik

Az érintett R1 és R1M motorok sebességváltóját egy az egyben cserélik olyanra, amiben már másmilyen a fogaskerekek elrendezése, és az anyagminőség is megfelelő.

A Yamaha még ezen a héten bejelenti a visszahívást, és közzéteszi az érintett alvázszámokat. A visszahívásokat december közepe után tudják elkezdeni kezelni.

A múltban történt már olyan, hogy a gyár dolgozói újjáépítették a motorokat, ahogy olyan is volt már, hogy a vásárló egy az egyben új motort (vagy blokkot) kapott. Ez utóbbi egyszerűbbnek is tűnik, mivel sokkal kevesebb jogi buktatója van.

Forrás: A&R

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending