Csatlakozz hozzánk

Hírek

Bajaj és MotoCzysz kooperáció

Valami indiai kavar valami elektromossal. Kik ők, és mit akarnak? A cikkből minden kiderül…

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Valami indiai kavar valami elektromossal. Kik ők, és mit akarnak? A cikkből minden kiderül…

Először is elnézést kérek mindazoktól, akik ismerik a Bajajt és a MotoCzyszt, de – azt hiszem – ők vannak kevesebben. Az első sor nem nekik szólt. Akik viszont értetlenül állnak a két furcsa név előtt, azoknak ajánlom a lejjebb található sárga boxot, abból sok érdekeset tudhatnak meg róluk.

 

 

Az indiai Bajaj Auto és az amerikai MotoCzysz ez év októberében szövetségre léptek. A fúzió egy közös projekt apropóján jött létre, fantázianeve „Dream” (álom), célja a jövő generáció autójának kifejlesztése. A tervek szerint a prototípusnak olyan iránymutató modellnek kell lennie, ami megfelelő alternatívát kínál a hagyományos autókkal szemben, és alapvetően megszabja a mindenki által követendő fejlesztési irányt. Mindehhez teljesen tiszta lappal indítanak, semmiféle megkötést, kompromisszumot nem fogadnak el, fontosnak tartják ellenben a biztonságot, a hatékonyságot, a teljesítményt és a stílust. A jövőbemutató környezetbarát technológiáról és újító megoldásokról Michael Czysz hivatott gondoskodni.

 


„Michaelnek közvetlen tapasztalatai vannak a belsőégésű és elektromos motorokkal, valamint a járművek egyéb részegységeinek fejlesztésében. Ezen kívül olyan háttér áll mögötte, ami garantálja, hogy elért eredményeinket mindig a megfelelő csomagolásban tudjuk prezentálni.” – mondta Rajiv Bajaj, az indiai cég igazgatója.

 


„Amikor beléptem a Bajaj kapuján, rögtön tudtam, hogy ők az én ideális partnerem, az a világszínvonalú cég, amivel együttműködve sok mindent valóra válthatunk.” – mesélte Michael Czysz.

 

Ki kicsoda?

Bajaj Auto Limited
Az indiai céget 1945-ben alapították. Jelenleg a világ 4. legnagyobb járműgyártója a három- és négykerekűek piacán, évi 2,2 milliós darabszámmal. A Bajaj számunkra leginkább onnan lehet ismert, hogy 2007 novemberében bevásárolta magát az osztrák KTM Power Sports AG-be. A kezdeti 14,5%-os tulajdonrészt azóta 32%-ra növelték, de terveik között szerepel, hogy ezt egészen 50%-ig fokozzák, vagyis félig sajátjuknak tudhassák a KTM-et. A Bajaj Auto Limited egy 27 vállalatot tömörítő óriás cégcsoport zászlóshajója.


A Bajaj jelenlegi saját csúcsmodellje: Bajaj 220 DTS-i. 21 lóerő, 150 kg. Ázsiában ez a nyerő.

 

MotoCzysz
A céget Michael Czysz nemzetközileg elismert tervező alapította. Kezdetben egy különleges, 990-es MotoGP motor megalkotásán munkálkodtak. A fejlesztgetés kissé elhúzódott, közben a MotoGP szabályok is megváltoztak (max. 800 cm3), nyugodtan mondhatjuk, hogy projekt befuccsolt. De nem volt teljesen hasztalan! A váz és a futómű jó alapul szolgált az E1pc nevű „digitális” superbike-hoz, vagyis a MotoCzysz elektromos versenymotorjához, amivel az idei Man szigeti TT keretein belül – elektromos meghajtású motoroknak – rendezett TTX GP-n indultak.


A saját fejlesztésű ezres Z motor hosszában került a C1 vázába. A hengerek egymáshoz képes el vannak csúsztatva a kisebb blokkméret érdekében.

 

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending