Csatlakozz hozzánk

Hírek

Az utolsó felvonás: MV Agusta F4 Edizione Finale

Újra az eredeti dizájnrecept alapján készülnek F4-esek – de csak 30 darab, azok is Japánba(!)

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Jól ismerjük azokat az formai ikonnak számító olasz sportmotorokat, amelyek hosszú éveken keresztül – apróbb változtatásoktól eltekintve – változatlan formában kellették magukat – sikerrel. Olyan viszont nem igazán szokott előfordulni, hogy egy modellváltás után újra elővegyék a “régi” külsőt. Az F4-es MV Agusta végső kiadásának esetében ez történt.

Van egy-két olasz díva, amelyek külsején egyszerűen nem fog az idő. Míg a japánok rendszerint kétévente frissítik a formákat, addig például az MV Agusta F4 megjelenésén komolyabban csak a tavalyi modellen változtattak – pedig azokat a vonalakat ’98 előtt rajzolták. Massimo Tamburini ceruzájának (remek)művei általában nem mennek ki könnyen a divatból, az “orgonasípos” sportmotor pedig egyenesen örök klasszikus. Mi sem bizonyítja jobban, hogy újra gyártanak egy keveset az “első generációs” formavilágú F4-esből.

A mester alkotási közül említhetnénk még a Ducati 916-sorozatot is. A 916-os kecses formáját hét év után váltották csak le (egy japán gépnél ezt nehéz lenne elképzelni) a sokat vitatott 999-féle vonalakra. Hihetetlen, hogy dizájn szempontjából mennyire megelőzte a korát (állítsunk csak mellé egy korabeli japán sportmotort) és akárcsak az MV F4, még ma is frissnek hat. Éppen ezért nem vállalt be nagy rizikót az MV azzal, hogy újra előszedte az eredeti terveket az asztalfiókból. Sajnos azonban csak 30 darab erejéig nosztalgiázik a gyártó és azokat is – a közelmúltban bejelentett Honda CB400-asokhoz hasonlóan – egytől-egyig a japán piacra exportálják. Egy japán belpiacos olasz kuriózum… A régi-új modell pontos neve: F4 1078 RR312 Edizione Finale. Ebből a 1078 a hengerűrtartalomra, a 312 a végsebességre utal az utolsó szériás klasszikus nevében. Minden limitált kiadású példányt egyedi, sorszámozott plakett díszít majd, de ennél is látványosabb ismertetőjegy a “retró” ülés. Műszakilag természetesen nem az előző évezred technikájáról van szó, az Edizione Finale az 1078 RR 312-n alapul, tehát 190 lóerővel és 124Nm-es nyomatékkal gazdálkodhat a szerencsés tulajdonos – feltéve, ha nem csak a port törölgeti róla a nappali közepén.


Még mai szemmel is nagyon ütős a 13 éves formavilág – ez nem sok motorról mondható el


Erről az ülésről biztosan megismerjük az utolsó 30 “originál” F4-est

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending