Az új ezres V-Strommal egy helyen és időben, vagyis a Le Mans-i 24 órás versenyen mutatták be a 125 és 200 Burgmanek frissített változatát is. Kis hengerűrtartalmuk ellenére a hamamatsui gyártó fontos modelljeiről van szó, hiszen az elmúlt 11 évben közel 145 000 darabot adtak el az UH-típusjelű duóból (illetve trióból, a 150-est is beleértve) Európában.
A dizájn tekintetében dupla fényszórót kaptak az új gépezetek elöl és hátul is, hogy jobban hasonlítsanak a nagyobb – elegánsabb – testvéreikre (400, 650). Ugyanígy tettek az idomokkal is, illetve naprakészebb, élesebb vonalakat kaptak. Fontos, hogy mindkét modell rendelhető ABS-szel, melyet könnyű építésű Nissin vezérlőegység irányít.
Fordulatszámmérőt és egy pár új funkciót is kapott az ízléses műszerfal
Csinosítottak a műszerfalon is, illetve új funkciókkal látták el, mint például az átlagfogyasztás mérő és a napjainkban divattá vált ECO (gazdaságos vezetés) visszajelző. Ha már a fogyasztás: a gyári érték a 125-ös esetében 2.9 liter, de a 200-asnál is csak 3.32 liter 100 kilométerenként. Új a plexi, amely 110mm-rel magasabb, de továbbra sem állítható.
Az ergonómiát tovább javítja az alacsony ülésmagasság és a karcsú kialakítás (a könnyebb lábletétel érdekében), illetve a 41 literes ülés alatti tároló (ahol 2 zárt sisak is elfér), valamint az összesen öt és fél literes első boxok, melyek közül a nagyobb zárható is – itt kapott helyet a széria 12V-os csatlakozó is.
A lámpatestek kialakítása 3 dimenziós, de nem csak ettől lett szebb a hátsó traktus