A Triumph Speed Triple a műfaj úttörője, mérföldköve. Ahhoz, hogy etalonja is lehessen vagy maradhasson, fejlesztésekre volt szüksége – 2016-ra megkapta. Teljesen megújult az alapváltozat (S) és a sportosabb R modell is. Az új 1050 köbcentis háromhengeres blokk 104(!) új fejlesztéssel dicsekedhet, tehát nem egyszerű ráncfelvarrásról beszélünk.
A teljes fordulatszám tartományban nőtt a használható nyomaték, bár pontos számokat (teljesítményadatokat) még nem tudunk. Kaptunk változtatható gyújtástérképeket (4 riding mode, ebből 1 személyre szabható), kikapcsolható blokkolásgátlót és állítható kipörgésgátlót is.
A fényszóró formája félúton van a klasszikus kerek gülüszemek és a legutóbbi megoldás között
Ami fontos, és mindig is fontos volt ennél a modellnél: a fényszóró. Új az ikerlámpák formája, ami a korábbi klasszikus (dupla kerek) és a legutóbbi szögletesebb megoldás szerelemgyermeke lehet. Az biztos, hogy beazonosítható róla az ÚJ Tripla, a formáján túl a szintén újdonságnak számító nappali menetfényről is.
A kor kívánalmainak megfelelően fejlett elektronikai csomagot kapott a nagy Tripla
A blokk és a hűtő is keskenyebb lett, ezáltal maga a motor is 2 centivel. A Brembo monoblock féknyergek már az alapmodellt is díszítik, az R-en ezen felül Öhlins futóművel (NIX30 villa és TTX36 rugóstag), valamint karbon elemekkel (sárvédő és oldalpanelek) találjuk szembe magunkat – továbbá hasidomot is kapunk.
Új blokk, nem kevesebb, mint 104 új fejlesztéssel
A Triple S és az R összesen 4, egyaránt 2-2 fényezéssel lesz kapható. A gyártó szintén 4 fontos tulajdonságát emelte ki az újdonság(ok)nak, méghozzá hogy az új csomag maradt az, ami volt, vagyis “tökéletes elegye a teljesítmények, a kezelhetőségnek, a használhatóságnak és a különleges karakternek”