Hírek

Divatdiktátor: az új BMW R nineT Scrambler

Alaposan meglovagolta a homokos tengerpartokon (is) tomboló divathullámot a BMW, elkészítette nívós scrambler modelljét, nem is akármiből
Euromotor2
MotoStar

Akcióhősök motoroztak vele a filmvásznon és hobbiversenyzők sokasága vágott nyergében a hegyi- és utcai versenyeknek – ez a scrambler. Durva, terepes mintázatú gumiabroncsokkal, magasan vezetett kipufogóval, hosszabb rugóutakkal és kényelmes üléspozícióval szolgált motorosainak a scrambler az ötvenes és hetvenes évek között. A kanyargós országutakon nyújtott élvezetes motorozás mellett némi terepes képességekkel ötvözve kínált széles körű használhatóságot.

A scrambler-hagyományok a BMW történetében is mélyen gyökereznek. A BMW R 68 még 1951-ben jellegzetesen megemelt, kettő-az-egyben kipufogóval szerelt változatában érkezett a Frankfurti Motorszalonra, pontosan úgy, ahogyan a BMW versenyzőlegendája, Georg „Schorsch” Meier különböző futamokon rajthoz állt vele. Míg az R 68 alapkivitelében hagyományos, alul vezetett kipufogórendszerrel készült, a megemelt változat már akkor is szerepelt a BMW Motorrad tartozék-kínálatában. A háború utáni veterán BMW motorkerékpárok e különösen értékes képviselőjét még napjainkban is szívesen szerelik fel tulajdonosaik a különleges, scrambler-stílusú kipufogóval.

A levehető segédváz révén az R nineT Scrambler igény szerint alakítható (stílusos megjelenéssel) egyszemélyessé

A BMW most új R nineT Scrambler modelljével olyan motort mutatott be, amely felidézi a legendás scrambler-korszakot. A stílus minden jellemzőjével kínálja sikeres (90.) jubileumi modelljének, az R nineT-nek (premier teszt) új változatát mindazok számára, akik a puritán, a legszükségesebbre korlátozott, ún. nonkonform stílus hívei – mégpedig a BMW technikájával és minőségében.

Hagyományos futómű-technika 19 colos első kerékkel és sokrétű variációs lehetőséggel
Az új R nineT Scrambler főbb jellemzői

– Puritán stílusú dizájn, klasszikus színkoncepció
– Patinás hatású bőrrel és kiemelt varrásokkal kárpitozott ülés
– “A részletek iránti nagy gondosság jellemezte kidolgozás”
– Lég-/olajhűtésű kéthengeres boxermotor 1170 köbcentiméter hengerűrtartalommal, 7.750-es percenkénti fordulatszámnál 110LE teljesítménnyel és 6.000-es fordulaton 116Nm maximális forgatónyomatékkal


– Az egyéni kialakítási lehetőségeknek (customizing) tág határokat biztosító konstrukció
– Modulrendszerű vázszerkezet, levehető utasrésszel és különböző variációs lehetőségekkel
– Klasszikus kerékfelfüggesztések, elöl teleszkópvilla, hátul Paralever lengőkar formájában
– A jellegzetes scrambler stílus szerint nagyméretű, 19”-os első kerék
– A klasszikus scrambler stílusnak megfelelő, egyenes üléspozíció
– Magasan és a motorkerékpárhoz közel vezetett kipufogó kettős dobbal
– Fém fékcsövek, blokkolásgátló berendezés (ABS), elöl axiális felfogatású, négydugattyús féknyergek és 320 milliméter átmérőjű féktárcsák
– Extrafelszerelések és tartozékok testre szabható kínálata

Magasan vezetett scrambler stílusú kipufogó – telt hangzást ígérnek

Átgondolt ergonómia a kényelmes scrambler-feeling szolgálatában

Az új BMW R nineT Scrambler matt Monolith metál színben kapható. Klasszikus karakterét olyan komponensei fekete bevonata emeli ki, mint a váz, a lengőkar, a hagyományos állású első villák és a motorburkolat.

A Scrambler még az alapmodellnél (R nineT, jobbra) is klasszikusabb kivitelű

Comments

comments