Hírek

Az új, 2017-es Husqvarna endurók

A gyártó hazájában, Svédországban rántotta le a leplet legújabb enduro felhozataláról. Szinte minden gépüket teljesen újratervezték, még nagyobb hangsúlyt fektetve a teljesítményre, kezelhetőségre és súlycsökkentésre (bemutató, videóval)
Euromotor2
MotoStar

Mindezek után a kétütemű TX 125, TE 250 és 300, valamint a négyütemű FE 250,350,450 és 501 modellek közt minden terepre vágyó megtalálhatja az ideális társát. Az újratervezett erőforrások könnyebbek és kompaktabbak lettek, aminek hatására egy új szintre emelték az enduro vezetési élményt. A négyütemű modellekhez immáron alapból kipörgésgátló is jár!

Váz-evolúció

Teljesen új vázakkal támad a Husqvarna, melyeket a WP Performance Systems-el közösen fejlesztettek. A vázak torziós merevsége 20 százalékkal nőtt, míg a hosszirányú feszesség 30 százalékkal csökkent a felfüggesztés hatékonyabb működésének érdekében. A segédváz anyaga is változott, aminek immáron közel egyharmada karbonból készült, így sikerült 1 kilogramm súlyt csökkenteniük csak ezen a ponton az előző verzióhoz képest. Továbbá CNC mart bilincseket és áttervezett hátsó lengőkart is találunk – amin immáron könnyebben leolvashatóak a láncfeszességet állító jelölések.

A legfontosabb fejlesztést a felfüggesztés terén az új WP Xplor 48-as első teleszkópok jelentik, melyek innovatív előfeszítés állíthatóságot kínálnak. Hátul az új WP DCC rugóstag 0,36 kilogrammot fogyott az előző verzióhoz képest.

Az új, önmagukat tisztító lábtartók 6 milliméterrel feljebb kerültek a Motocross modellekhez képest. Az ODI markolatok még jobban tapadnak, a négyütemű modellekhez pedig állítható gázkar is jár.


A fékerőről Brembo nyergek és GSK tárcsák gondoskodnak. Hátul 26-ról 24 milliméterre csökkent a dugattyú mérete, a fék karja pedig 1 centiméterrel hosszabb lett, ezzel is segítve a hátsó fékerő adagolhatóságát.

A légszűrőház is változott, aminek hatására még több levegő jut a motorhoz, sőt a szűrőt is egyszerűbb cserélni. A megújult idomok még inkább svéd ihletésűek, amit tovább fokoz a sárga-kék színkombináció.

Kétütemű fejlesztések

A könnyed TX 125-től a kategória első TE 300-on át, minden kétütemű enduro modelljét frissítette a Husqvarna a 2017-es évre! Teljesen megújult erőforrások, amik egy új érát hivatottak elindítani a kétüteműek világában.

A legnagyobb újítást talán az új 38 milliméteres síktolattyús Mikuni TMX karburátor jelenti. Az új egység kevésbé érzékeny a hőingadozásokra, így az erőforrás még finomabban és kontrolállhatóbban adja le teljesítményét.

Az önindító könnyebb lett, és a motor alá került – amit immáron a TX 125-höz is rendelhetünk. Megújult (és különböző) kipufogókat kaptak a kétütemű modellek, amik segítik a nagyobb teljesítmény elérését és a hosszabb élettartamot is.

A TX 125 sebességváltóját újratervezték, ami komoly súlycsökkentést is eredményezett. Mindezen túl új Power-szelepeket és vibrációcsökkentést is kaptak a kétüteműek!

Négyütemű újítások

Az újratervezett négyütemű enduro család motorjait is újratervezték a svédek, aminek köszönhetően hosszabb élettartamra, és még inkább enduro specifikus teljesítményleadásra számíthatunk. A 2017-es FE modellek átdolgozott dugattyúkat és égéstereket kaptak, amik 135 üzemórára növelték a szervizintervallumot.

A Keihin motorvezérlő elektronikája (EMS) segíti a választható befecskendező térképek használatát, a gyorsabb adatáramlást, és a kipörgés gátló zavartalan működését. Az új váltóérzékelőnek hála a teljesítményleadás minden fokozatban kontrollálhatóbbá vált. A 42 milliméteres Keihin befecskendező még hatékonyabb üzemanyagfolyást biztosít az erőforrás számára.

Minden négyütemű erőforráshoz újratervezett leömlők és rövidebb kipufogók is járnak. Súlycsökkentés terén a négyüteműek 0,7-1,7 kilogrammot tudtak fogyni.

Comments

comments