Csatlakozz hozzánk

Hírek

Az R-széria októberi, utolsó futama

A Yamaha kupasorozata a végéhez ért. Az idei utolsó versenyhétvégén újra a lovak közé csaptunk.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A Yamaha méltán népszerű Hungaroringes kupasorozata a végéhez ért. Az idei utolsó versenyhétvégén újra a lovak közé csaptunk.

A futam előtt csupán pár nappal kaptam a telefont, hogy ha van kedvem, van a hétvégére egy Yamaha R6-osom. Gondoltam miért ne, elmászkálok vele, hisz nem éppen rossz motor. “Jaaa neem, úgy értem indulhatsz az R-szérián” – mondta BenZso. A Yamaha Hungária szeptemberben is meghívott minket versenyezni, akkor a kollega hajtott meg egy R1-est és védte meg a becsületünket. Végig kint voltam csorgatni a nyálam, nagyon tetszett az egész és igazából azóta dédelgetett álmom volt, hogy én is indulhassak. Természetesen egy kis légszomj és hatás szünet után igen volt a válaszom.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A Yamaha Hungária verseny flottája

Csak egy bibi volt. Sajnos egy kezemen meg tudom számolni -még most is-, hogy hányszor motoroztam a Hungaroringen és ebből kifolyólag nem vártam magamtól semmiféle eredményt. Persze utcán rengeteget vezettem és a sportmotorokkal elég jó viszonyba kerültem az évek alatt, de zárt pályás tapasztalatom nem sok van. A Yamaha versenysorozatánál viszont keresve se találhatnék jobbat, ha fejlődni szeretnék a pályázásban, szóval gondoltam nem történhet nagy baj. Nem olyan versenyről van szó, ahol mindenki őrült tempóban alulról vagy felülről súrolja a 2 perces időt, hanem olyanról, ahol az eleje rettentő gyors, de a hátulja kellően lassú az amatőrök számára is. Elvárások nélkül ugrottam neki a feladatnak, mégis nagyon izgultam, hogy mire leszek képes, mit tudok kihozni magamból és a 600-as Yamahából. Úgy voltam vele, ha 2:15-ig le tudom magam küzdeni, már jó vagyok.


Hátul a transzponder.
Az első mozzanat, a szabad edzés

Pénteken került sor rá, de a motorozás előtt át kellett esni a regisztráláson, aláírásokon, transzponder átvételen és a gépátvételen. A jelentkezéshez semmi extra nem kellett, hacsak a C típusú versenyzői liszensz nem az.

Az edzés szerintem jól sikerült. Nem voltunk teljes létszámban, hiszen sokan elbliccelték a lehetőséget, dehát nem is volt kötelező. Így viszont viszonylag kevesen voltunk, úgymond bőven volt hely a pályán. Az elsődleges célom az edzéssel az volt, hogy barátkozzak a Yamahával és rátaláljak az ideális ívekre. Folyamatosan próbáltam gyorsulni, egyre rövidebb féktávokat véve és egyre keményebb kigyorsításokat produkálva. Sajnos az eredményt nem tudom, hiszen a szabadedzés idő eredményeit nem mérik, annak ellenére, hogy a transzpondereket gondosan kiosztották. Nem baj, első nap kipipálva.

Időmérő edzés

Az időmérő már kötelező jelenés mindenkinek és aki pénteken nem intézte volna el a papírmunkát, annak ezen is túl kellett esnie. Az időmérőt már komolyabban vettem. Tudtam, hogy a versenyen nem tudok nagyot alakítani, de legalább az időmérőn szerettem volna egy tisztességes gyors kört futni. Magamban úgy éreztem gyors vagyok, de fogalmam sem volt, hogy ez az óra nyelvén mit jelent.

20 percen keresztül róttam a köröket, majd kijöttem szusszanni, mert a vége fele kezdtem dekoncentrálttá válni. Gondoltam, ha a boxban állva pihenek egy kicsit, a végére robbanthatok még egy nagyot. Ki is mentem az utolsó pár percre, de már kiestem a ritmusból, így újra kijöttem, de már végleg.

Körül-belül negyed óra múlva meg voltak az eredmények. Nem hittem a szememnek, a papíron 2:10.630 szerepelt legjobb időmként. Ezzel a 40 indulóból a 27., az R6-osok közül a 16. helyre futotta. Az első 1:59-et ment, ami a profik között is tiszteletre méltó idő. Az időmérő után 3 órával következett a verseny.

A verseny

Izgultam a versenytől. Nem tudtam, hogy bírni fogom-e végig, hogy képes leszek-e tartani a tempót, tudok-e majd előzni ha van alkalmam és egyáltalán túlélem-e a rajtot. Mindez még odébb volt. Előbb szereztem gumi melegítőt, hogy rögtön az első kanyartól biztos tapadásom legyen. A gumi nyomásra is gondosan ügyeltem és a futóművel is voltak terveim, ugyanis az időmérőn több kanyarban zavaróan pumpált a motor hátulja. Vissza szerettem volna állítattni a gyári értékekre az elejét és a hátulját is, de előbb kikértem egy újságró kollega véleményét. Azt kaptam válaszul, hogy ezzel a beállítással mentek 2:00-át is és ha másnak jó volt, akkor nekem is jónak kell lennie. Fejet hajtottam és maradt minden a régiben. Mint később kiderült a végén rosszul döntöttem, a pumpálás megmaradt és a gumin is látszott a rossz beállítás következménye.
 

Fél négykor indult a menet. Az egy helyett két felvezető körünk volt, hogy a gumi melegítőt nem használók is fel tudják melegíteni az abroncsokat, a verseny pedig 10 körös volt. A felvezetők után mindenki felállt a rajtra, a motorok felbőgtek, a versenyzők a kormányra dőltek és várták a piros lámpák kialvását. A rajtot rettentően elrontottam, többen elhúztak mellettem. Megfogadva egy versenyző barátom tanácsát, igyekeztem kihúzódni a jobb oldalra, hogy ha meg is töröm az első kanyar ívét és csiga lassan si veszem be, ne adjak esélyt senkinek se, hogy belső íven elmenjen nekem. Ugyanez volt a tippem a második kanyarra is és sikerült is megfognom 3-4 embert. Ez után már rendeződtek a sorok és kezdődött a vonatozás. Az eleje és a tapasztaltabbak rögtön elnyúltak a többiektől, ők egyből tudták hozni a jó időket. Nekem szükségem volt ehhez egy körre.

Úgy esett, hogy a 3-4. körtől egy szürke pályaidomos R6-os kergettem egész a verseny végéig. Gyorsabb voltam nála, ha nem is sokkal, körről-körre közeledtem hozzá. Amikor aztán teljesen mögé értem mindig csináltam egy hibát és kezdődött előről az üldözősdi. Az egyik hiba egy üresbe váltás volt, a másik pedig féktávon egyesbe visszaváltás, amitől kicsúsztam az ívről. Van ilyen. Sajnos a végére elszámoltam magam és azt hittem van még egy kör. A célegyenesben akartam elmenni ellenfelem mellett és onnantól szépen tartani a pozícióm. El is mentem mellette, de sajnos még előtte kockás zászlót kaptunk. Egyikünk se vette észre a verseny végét, csak az első kanyar után, amiből ugye már én jöttem ki elsőként.

Az eredmény

Tudtam, hogy körül-belül ugyanott végeztem ahonnan indultam, legalább is az R6-osok között. Igazából egy helyett javítottam, így 15-ként futottam be a célba. Viszont sikerült egyenletes köröket produkálnom és talán ennek örülök a legjobban. A két-három rontást leszámítva midnen körben 2:11-eket mentem, az egyik körben pedig 2:10.330-at, beállítva az új saját rekordom. Rengeteget fejlődtem a hétvége alatt és őszintén szólva engem is elkapott a gépszíj. Legszívesebben már másnap újra indultam volna és harcoltam volna a jobb eredményért. Ezt már csak jövőre tehetem meg…

Köszönet nyílvánítás

Nagyon köszönöm a lehetőséget a Yamaha Hungáriának! Életre szóló élményt szereztek nekem azzal, hogy meghívtak. Remélem jövőre is az eszükbe fogok jutni ;). Ezen kívűl szeretném megköszönni a felszereléseket az Euromotornak, a Karasna Motorosboltnak és a Helly Hansennek.


MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending