Csatlakozz hozzánk

Hírek

Az ország leggyorsabb ETZ-je

Országos csúcs idő, bajnoki cím: Papp Sándor sikeres drag-szezonja

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Képek: Gémesi Balázs, Lehotzky István, Ernst Gruber

12.2 másodperc és 170 kilométeres sebesség 402 méteren – semmi extra, gondolhatnád: egy SV650-essel megcsinálom… Akkor próbáld mindezt MZ-vel elérni! Ahhoz már komoly előzetes felkészülés, odafigyelés és elhivatottság kell, sok egyéb más mellett, mint mondjuk a szerencse. Egy embernek idén összejött, így az Európa-bajnok már országos bajnok is…

Hogyha látogatod a hazai dragbike versenyeket, könnyen megakadhat a szemed egy igényes MZ-építésen. A szoci moci tulajdonosa tulajdonképpen Európa-bajnok, csak éppen nem ebben a sportágban. Papp Sándor kajak EB-címe ellenére – különböző okok miatt – a gyorsulás mellett tette le a voksát. Valójában szenvedélye a dragsport, és bár ezt máshogy nem is nagyon lehet művelni, Sanyiról még tudni kell, hogy a dragbike műfaj “nagy ismerője”. Mindezekről részletesebben abban az interjúban olvashattok, amit az ezt megelőző szezon során készítettünk a “kajakos dragbike-ossal”.

A műfaj nagy ismerője alatt nem csak az értendő, hogy végzett motorszerelőként “keni-vágja” a technikai hátterét a sportnak, hanem hogy a hazai drag-élet mellett a külföldi, európai és akár világversenyek sem kínaiak számára. Sanyi tudása nem csak ‘Madarasig és ‘Lacházáig terjed, ahogy a vágyai sem: a legutóbbi Kunmadáron elmondta, hogy a jövőben szeretné az Európa bajnoki mezőnyben megmérettetni magát, természetesen nem ETZ-vel. Csakhogy ez jóval több pénzbe kerülne, mint a kajakos kontinensviadalon való részvétel, így talán még nehezebb lesz – még akkor is, ha a tehetsége nyilvánvalóan ehhez a szakághoz is megvan. Ez pedig nem is lehet kérdéses azután, hogy az idei szezonban magyar bajnok lett a szocialista kategóriában, méghozzá úgy, hogy két országos rekordot is futott. Mondhatni tehát, hogy a dragbike-iskolát kiváló minősítéssel végezte el, és talán elegendő tapasztalatot szerzett ahhoz, hogy erősebb motorok között versenyezzen, sikerrel – persze ehhez nem elég “csupán” a tapasztalat és a tehetség… De ne is szaladjunk ennyire előre, a következőkben maga az újdonsült bajnok meséli el szezonjának legérdekesebb pillanatait, Kiskunlacházától Kunmadarasig.


A versenygép: ez nem a sufni-tuning kategória…

1. verseny: április 30 – május 1., Kunmadaras

Az első versenyünket remek teljesítménnyel zártuk Kunmaradason! A szoci kategóriában megszereztük az első helyezést, a kvalifikációk során új egyéni csúccsal, 12,8 másodperccel és 163km/h-s sebességgel kerültünk a legjobbak közé. Majd ezt a teljesítményt tovább tudtuk javítani a döntő futamban, és 12,6 másodperccel és 165km/h-val hoztuk el az első helyezést!

2. verseny: május 12., Kiskunlacháza

‘Lacházán a szervezők nem bontották külön a mi kategóriánkat, így egybe értékelték három kategória eredményeit (street 125, szoci, street 400). A motoron újabb beállításokat próbáltunk ki, ami jónak bizonyult, így már a második kvalifikáción megjavítottuk az előző versenyen elért legjobb időnket és 12,4 másodperccel jutottunk be a döntő futamokba, és egy tizedmásodpercre megközelítettük az országos rekordot. Itt továbbra is egyenletes teljesítményt nyújtott a motor, egészen a döntő futamig, ahol is egy váltóhiba miatt értékes tizedmásodperceket veszítettem, így ezt a versenyt a 2. helyen zártuk (saját kategóriánkban elsők lettünk).


Kiskunlacháza: két második hely az idei szezonban

3. verseny: június 2., Kiskunlacháza

Az időjárástól félve indultunk le a kiskunlacházi versenypályára és a motor viselkedését sem ismertük, ugyanis ilyen hűvösben még soha nem üzemelt versenykörülmények között. Már az első futam során éreztük, nem lesz könnyű dolgunk megtalálni az ideális beállítást. A motor hátulja a rajtnál kitört és elforgatta a hátsó kereket, úgyhogy a guminyomást lecsökkentettük. Ez a jelenség a következő futamban megismétlődött, így még tovább engedve megtaláltuk az ideális beállítást. Így már egy egész jó idővel (12,6mp) vártuk a döntő futamokat, második helyen kvalifikálva magunkat – amikor is egy autós versenyzőnek műszaki okok miatt a pályára folyt az olaja, és a versenyt lefújták… Az eredményeket a kvalifikációs idők alapján hirdették ki, így a második helyen zártunk (az elbírálásunk a múltkorihoz hasonlóan volt, saját kategória hiányában a street 400-asok között álltunk rajthoz).


Sanyi saját maga szerzett támogatókat a versenyzéséhez

4. verseny: június 23., Kunmadaras

A versenyről vegyes érzésekkel tudok beszámolni. A reggeli szabadedzések után jött az első kvalifikációnk, ahol a futam során azt éreztem, ez most nagyon jó lesz, megtaláltam az ideális beállításokat. A futamról visszaérve ez be is igazolódott, új országos rekordot futottam 12,252 mp és 170,34km/h-val értem célba (régi csúcs 12.395mp). Majd jött a második kvalifikáció és a középdöntő, ahol egyaránt 12,28mp-es időt futottam – ebben a kategóriában talán egyedülálló módon stabil futásokat teljesítve, három századmásodperces differenciával. A motor beállításai határon vannak. Majd jött a döntő futam, ahol egy óriási bakit követtem el: a tank szuszogó csövét megtörve az üzemagyag nem tudott tovább folyni a porlasztóba vagy csak minimálisan,így 250 méternél kifogyott az üzemagyagom, ennek köszönhetően másodikként értem célba. A depóba visszaérve kerestem a hibát, mi okozhatta, amikor megláttam, hogy mit vétettem. A rosszban van egy kis jó is, nevezetesen, hogy a motorban nem keletkezett kár…


Az ország leggyorsabb MZ-je és MZ-se…

5. verseny: augusztus 17-20., Kunmadaras

17-én délután kezdtünk a szabadedzéssel, ahol már a saját országos rekord közeli időnket futottuk (12,29mp), így bizakodva vártuk a következő napi versenyt. Másnap reggel az első kvalifikációban sikerült is tovább javítani az országos rekordot 12,20 mp-re (régi ugye 12,25mp) így már csak a verseny megnyerésére koncentráltunk. Majd jöttek az izgalmak: a második kvalifikációban eltört a váltórudazat. Szerencsére volt tartalék, így egy gyors szerelés után még tudtam egy futamot teljesíteni. Következett az elődöntő, majd a középdöntő, ahol már éreztem, hogy a motor veszített a teljesítményéből – de már csak a döntő volt hátra, és sikerült megnyerni, 12,91-es idővel. Valamint a saját sebességi rekordunkon is javítottunk 170,68km/h-ra (ez nem országos rekord). Ezzel a futammal lezárult a 2012-es szezonunk, ahol összetett bajnokok lettünk és két országos rekordot is sikerült futnunk ebben az évben.


A dobogó tetején Kunmadarason

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending