Csatlakozz hozzánk

Hírek

Az igazi tűzijáték – Kunmadaras, augusztus 20.

Élménybeszámoló a SHOX Extrém Hétvége pénteki napjáról (Cepsa Kupa és Mugen Race Night Show)

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

A valamirevaló sportmotoros, vagy sportos motoros augusztus 20-án a fővárosi Dunapart helyett a kunmadarasi betonon várja műsort, amely a magunk fajtáknak (is) legalább olyan látványos, mint a budapesti “nagy bumm”. A hangulatról nem is beszélve, amikor vagy öt benzingőz-őrült ember toporog és tapsol a lelátó egyetlen négyzetméterén. Persze a Mugen Race Night Show-n kívül napközben napközben is akadt bőven látnivaló – és meglepetés is!

A SHOX Extrém Hétvége pénteki napjának egyik meglepetése az Amerikában már betiltott Halálgömb volt: nem is csoda, hiszen a fémhálós gömbben köröző motorosok nagyjából 6-8G-s terhelésnek vannak kitéve – már a puszta látványa is félelmetes a szerkezetnek… Látványban ezen kívül sem volt hiány, hiszen – Kunmadár jó szokásához híven – elég volt csak végigsétálni a több száz vasat felvonultató motorparkolón vagy a most már nyilvános depón, ahol a Cepsa Kupa Motoros Dragbike OB gépei sorakoztak, Junior 50-től a Competition kategóriáig. Egyszóval a május 1-i Motoros Majális hangulata várta ezen az ünnepnapon is a benzingőzzel és gumifüsttel fertőzött közönséget.

Kunmadaras szépségéhez hozzá tartozik, hogy nem csak a pályán pörögnek az események. A programban szereplő meccselésekkel, vagyis a Cepsa Kupa futamaival párhuzamosan folyamatosan zajlanak a nem hivatalos stunt bemutatók is, a hátsó edzőpályán (és azon kívül) az ifjú streetfighterek és stuntman-jelöltek folyamatosan gyakorolnak, szokatlanul nagy közönség előtt. Így akit a motoros akrobatika jobban érdekelt a (tized)másodpercekért folyó harcnál, az itt mindig talált magának látnivalót. A “program” csak akkor szakadt félbe pár percre, amikor a sétarepülésre befogott sárkányrepülő épp fel-vagy leszálláshoz készülődött… Emellett teljesítménymérés, Safety-Hungary bemutató, valamint Stunt Riding Szuperfinálé show (az idei szabályok szerint) is színesítette az egyébként sem egysíkú programot.


A pályán és azon kívül is aktívan zajlottak az események…


A második színpad: a stuntosok edzőpályáján is folyamatos volt a műsor…

Az érdeklődés középpontjában persze az izgalmas gyorsulási futamok álltak, azon belül is a dragbike-ok állították talpra a legtöbb nézőt. A nagyágyúk közül Borsay Szabb csak tesztelésre szánta ezt a versenyt, ennek ellenére mindössze egyetlen századdal kapott ki a Kunmadarasra már hazajáró olasz veterántól, Davide Ricci-től. Pedig míg Borsay 8.80-at, addig ellenfele 8.96-ot ment! Hogy hogy lehet ez? A dragsportban ennyit számít a reakcióidő, az olasz jobban kapta el a rajtot, tehát ő mehetett tovább. Így Davide Tóth Zolival került össze a Cepsa Kupa csúcsának számító Competition kategóriában, ahol az elődöntőben Tottinak sem sikerült a bravúr – kettétört váltójának köszönhetően. Pedig ezt megelőzően Totti végig 7-tel kezdődő időket futott és jó egy másodperccel a mezőny előtt járt – de ilyen a dragsport… Ezért elmaradt a magyar nagydöntő, ugyanis a másik ágon bye-futammal (nem volt ellenfele, csak végig kellett menni) a magyar drag hercegnője, Matusik Andi jutott a döntőbe, Varga Sándor Csaba legyőzése után.


Borsay Szabolcs hajszál híján maradt le az elődöntőről, jobbra Matusik Andi, a nap hőse

“Az ország legjobb motorsport közönsége” tűkön ülve várta a dragos “szuperfinálét”, különösen, hogy előtte – többek között – a D1000 kategóriában Lencsés Donát Dániel és Orbán József tizedekre menő csatája (utóbbi javára) megadta az alaphangulatot a publikumnak. A kis időbeli csúszás ellenére a közönség egy tapodtat sem mozdult – mintha érezték volna, hogy itt most komoly műsor következik. Szóval feszült várakozás közepett gurult a “karácsonyfa” elé a rutinos olasz róka, Davide Ricci, és a fiatal magyar tehetség, Matusik Andrea. Nos, a “tűzijáték” nem maradt el, Andi élete legjobbját produkálva, 8.28-as idővel, mintegy hét tizeddel megverte ellenfelét – ami olyan hangulatot teremtett a kunmadarasi kifutópályán, mint mondjuk annak idején a Népstadionban Koplárovits Béla király gólja a Manchester United ellen… Édesapja szerint Andi mindig akkor nyújta a legjobbat, amikor igazán szükség van rá – úgy látszik igaza van, soha jobbkor. Büszke lehet a lányára, és az is. Andit sem igazán érdekelte, hogy ellenfele papíron jobb nála, saját bevallása szerint ő csakis a győzelemért ül nyeregbe – máshogy talán nem is lehet, ilyen ez a dragbike-szakma.


A legfeszültebb pillanatok a “nagydöntő” előtt: Andi és Davide Ricci a Competition finálén…

 
…ami után a magyar lány eddigi legjobb eredményei jelentek meg a kijelzőn: 8.2 másodperc, 258km/h

Ezek után igencsak megkönnyebbült hangulatban várta a szép számmal összegyűlt nézősereg az éjszakai showt, aminek a kezdetéig volt egy két óra hosszás “üresjárat”. Nem túl találó a kifejezés, ugyanis ez a fogalom Kunmadarason nem létezik: egyrészt mert ekkor zajlott a szintén remek hangulatú díjkiosztó, másrészt mert a közönség gondoskodott önmaga szórakoztatásáról. Nemigen volt olyan pillanat a kunmadarasi naplementében, amikor valahol a parkolóban ne füstölt volna a gumi, olyan meg biztos nem volt, hogy ne dadogott volna valamerre szabályzáson egy vas… Tehát kellemes kedélyállapotban várta a tömeg, hogy besötétedjen és kezdetét vehesse a Mugen Race Night Show.


Hadnagy Józsi is csak kereste a szavakat a “drag döntőt” követően….


Kunmadarasi életképek: kettő a kétezerből… És ez csak egy nap volt a négyből…

Sajnos a felragacsolt drag pályán nem lehet stuntolni, így a rendezők kénytelenek voltak két részre – és több felvonásra – osztani a produkciót. Bal oldalon, a pálya mellett Szabó Ákos és Stuntshow csapata, míg jobbra a Demény testvérpár, Laci és Zsolti vállaltak főszerepet a hangulat fokozásában. Talán kevesebb neon díszítést láthattunk a motorokon, mint az előző években, viszont pirotechnikai eszközökből nem volt hiány, no meg gumiégetésből sem – egy hátsó papucs sem élte túl az éjszakát. Igazából ez az őrület is egyfajta versengés volt, miszerint melyik oldalon hangosabb a közönség – ezt nehéz volna megmondani, és tulajdonképpen teljesen mindegy.


Látványos éjszakai show zárta a napot – pontosabban egy “hangár-buli”, a Matrix zenekar jóvoltából

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending