Tesztek

Az első 1000 a Majestyben

Most, hogy begyűjtöttük az ezredik km-t is, a tartósteszt robogónkat is a boncasztalra fektettük

Most, hogy begyűjtöttük az ezredik km-t is, a tartósteszt robogónkat is a boncasztalra fektettük

A Yamaha idén is megtisztelt minket azzal, hogy egész évben tesztelhetjük az egyik modelljüket. Nem más lett a szerencsés, mint az új, 400-as Majestyre, mely szerintünk az egyik legjobb választása lehet a robogók szerelmeseinek. Ez az a kategória, ami alkalmas a városi közlekedésre és egyben a komolyabb, hosszabb távú túrázásokra is tökéletes. Nem véletlen tehát, hogy szezon elején emellett döntöttünk, hiszen rengeteget járunk Budapesten, na meg azon kívül is.

Új a Majesty, de csak részben. 2009 a modellfrissítés és nem a modellváltás éve, mert bár a külső teljesen átalakult, de ebben ki is fújt az egész. Az új dizájnt illetően rögtön az jutott eszembe, hogy ízlések és pofonok. Nekem például elég sokáig kellett szoknom az újdonság pofázmányát, kicsit szerintem sok a gömbölyded formákból.

Viszont funkcionalitásában zseniális a Majesty. Óriási csomagtartó, és zárható és zárhatatlan tárolórekesz a műszerfal alatt. A bal oldaliban a Helly Hansen esőkabátot és a hozzátartozó csizmát tartom, hogy mindig nálam legyen, ha elered. A jobbikban pedig az éhhalál elleni napi munícióm szokott várakozni. Most épp két Cerbona szelet és a Yamalube sisaktisztító pihen benne.

A műszerfalon nem rég elkezdett villogni egy kis “OIL” felirat, ami arra figyelmeztetett, hogy eljött az ideje az 1000-es szerviznek. Egyébként kellő információval lát el a műszerpanel, épp emiatt kicsit bánom, hogy menet közben nem tudok a funkciók között kapcsolgatni a kormányról. Előre kell nyúlkálni a kilométeróra belsejében található gombokhoz, amivel meg tudom nézni az időt és hogy hány fok van. Nullázni a számlálókat a mellette lévő gombbal lehet, a harmadik külön az olajcsere periódust nullázza. Utóbbinak nem látom sok értelmét. Ami engem illet elfért volna még egy fogyasztásmérő is, hogy ne kelljen mindig számolgatni, az amúgy stabil 4,5 és 5 liter közötti értéket.

Kiegészítve az előzőeket, csomagszállítási képességei elég jók. Két bukósisak és sok egyéb apróság is elfér az ülés alatt, ami osztottan nyitható. A hátulja fix, a vezető ülése pedig előre nyitható, így el lehet kerülni az olyan kellemetlenséget, hogy összetörjük a bukó szellőzőjét az ülés lecsukásával. Ami bent van az utasülés alatt, az épségben megussza a szállítást. Még egy jó pont, hogy van benne világítás is, amivel sötétben is lehet látni a tartalmát, nem úgy, mint a tavalyi X-Max-unkban.

Motorikusan

A 400-as robogók közül kiemelkedő a Majesty gyorsulása. Viszont végsebességre kicsit jobban gyúrhattak volna, elkelne a hosszabb áttétel, vagy egy másik variátor. 120-nál már 6.000 fölött pörög a főtengely. A fogyasztása volt már 6 liter is az elején, de ahogy írtuk, most beállt 4,5 literre. Sokat járok mostanában a budai hegyekben, ahol országút is gazdagon van a városi használat mellett. Mostanában hallok némi bordás-szíj csattogást a hajtás felöl, ezt meg fogom nézetni az olajcsere közben.


Az alja könnyen leérhet..

Futómű és váz

Vázikusan semmi rosszat nem tudok írni, hihetetlenül alacsonyan van a súlypont, ezért nagyon könnyen döntögethető. Egy valamit fedeztem fel a hátsó rugózásában, ami nem tetszett. Mégpedig azt, hogy a gyors ütéseket (pl. fekvőrendőr) nagyon nem szereti, a hosszú útegyenetlenségekkel viszont hibátlanul megbirkózik. Ezt van még időnk próbálgatni, megpróbálunk az előfeszítés állítgatásával enyhíteni a bajon.

Fék

Csak a gumik tapadása szab határt a féktávoknak. Olyan jól adagolható és erős fék van rajta, amivel kevés robogón találkozhatunk. A fékkarok is állíthatóak, ami még egy plusz pont.

Üléshelyzet

Az utas üléshelyzetét illetően kicsit bajban van Majka, mivel a hátsó lábtartót nem kihajthatóra csinálták, hanem fixen áll az idom oldalán. Ez befordított lábfej tartásra kényszeríti az utast, ami hosszú távon elég zsibbasztó érzés. Nem kényelmes. Én, mint vezető, kicsit szeretnék magasabban ülni, kb. annyira, mint a T Max-szon. Azon 800 mm az ülésmagasság, ezen 4cm-rel kevesebb.

Összegzés

Ahogy minél többet megyek vele, annál jobban megszeretem és a formája is annál jobban leülepszik a szememben. Sajnos a feleségem pont fordítva gondolja, mert neki nem túl kényelmes hátul a lábtartó helyzete miatt. Én viszont imádok vele nap, mint nap közlekedni, ennél jobb közlekedési eszköz, mint a maxirobogó szerintem nincs.

Más kérdés, hogy mostanában bennem is csak a T-Max tudott birtoklási vágyat ébreszteni, de ez mindössze addig tartott, amíg megtudtam mennyibe kerül. Ez egy nagyságrenndel olcsóbb, de nem nagyságrendekkel rosszabb annál, úgyhogy jó kis kompromisszum lehet, ha valaki robogóvásárláson töri a fejét. Mi egyértelműen ajánljuk.

A következő bejelentkezésünket 3.000 km körül fogjuk megtenni a Majestyről, de addig van még 2.000 km 🙂

Comments

comments

Specifications

  • No specification found :(