Csatlakozz hozzánk

Hírek

Az elérhető álom? MV Agusta Brutale 920

Olcsóbb és használhatóbb lesz a 2011-es Brutale 920 – de a dögös forma marad

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az MV Agusta Brutale a legtöbb motoros számára mindig is kicsit a megfoghatatlant, a kuriózumot, az álomvilágot jelentette a naked bike-ok között. Mindenki tudta, hogy az olasz díva nem egyszerű természetű, mégis mindenki szívesen élne vele. Lehet, hogy a jövőben az új belépőmodellel megváltoznak ezek az előítéletek?

Jó hír a legendás fogaskerék-emblémás márka rajongóinak, hogy jövőre olcsóbb lesz a belépő a klubba, ugyanis a Milánóban bemutatott MV Agusta F3-mashoz hasonlóan 12.000 euró körül alakul majd a 920-as ára, ami a pletykák szerint mindössze 3.2 millió forint körüli árcédulát jelentene itthon. Ez az összeg egy ilyen Brutális egzotikumért egyáltalán nem mondható túlzásnak, vagy így már elveszti különlegességét a csupasz olasz?

Nem valószínű, hogy az olcsóbb vételár miatt csökkenne a népszerűsége, ilyen dögös formák mellett nem igazán érdekli az átlagembert, hogy min és hol spóroltak a mérnökök. Hogy az MV Brutale sosem az átlagember motorja volt? Ebbe most ne menjünk bele, mivel soha nem is lesz az, mert továbbra sem a kompromisszummentes utazás mintapéldája: jó feleség helyett kiváló szerető, amely most még könnyebben elcsábíthat minket kedvezőbb árával. Az új Brutale 921 köbcentis blokkja a Brutale 1090RR (5.190.000Ft) erőforrására épült, persze valamivel kisebb dugattyúkkal és hengerekkel. Az olaszok szerint ez az eddigi legkezesebb motorblokkjuk, amely 129 lóerős teljesítményre képes, de választható egy gyengébb mód is, ugyanis két különböző gyújtástérkép szerint járhat a 920-as Brutale. A Ducati Diavelhez hasonlóan nyolc fokozatban állítható kipörgésgátló is az alapfelszereltség része, ami nagyon hízelgően hangzik a “jóárúsított” vételár tükrében.


Brutale 920 2011: minden idők legjobb  MV Agustája utcára?

No de akkor hol spóroltak a mérnökök, ha ilyen naprakész bringát árulnak ennyiért? Például a fényezésen, a teljesen mattfekete festés a Ducatik Dark változatait juttathatja eszünkbe, amelyek a bolognaiak valamivel olcsóbb és gyengébben felszerelt belépőmodelljeik voltak – most a 920-as is hasonló cipőben jár, igaz, egy fehér változat is elérhető lesz. Az irányjelzők például hagyományosak maradtak ezen a “köszöbmodellen”, míg a többi Brutalén tükörbe integrált blinkereket találunk. A jósolt vételár ismeretében kisebbfajta csoda, hogy a víztoronyszár-átmérőjű, 50mm-es Marzocchi villa teljesen állítható, a rugóstag viszont egyszerűbb darab, korlátozottabb tekergetési lehetőségekkel. A bennfentesek szerint MV-s viszonylatban komfortosnak mondható a 920-as Brutale rugózása, ami szerintük bizalomgerjesztő lehet a nem annyira temperamentumos vezetők számára. Mégiscsak új vevőkör felé kacsingat az Agusta? Na, azért a 920-as még biztosan nem egy Bandit, de talán egy minden eddiginél felhasználóbarátabb MV-t üdvözölhetünk 2011-ben, köszönhetően az átdolgozott blokknak, futóműnek és nem utolsó sorban az egyrészes ülésnek… És ha már szóba került a Suzuki bestsellere, érdemes megemlíteni, hogy az új belépő-Brutale az általunk is tesztelt Pirelli Angel ST-ken fog gurulni, ami egy nagyon átgondolt túrasport gumi benyomását keltette tartósteszt Banditunkon.


Nem a legfrissebb formavilág, de továbbra is Brutális!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending