Csatlakozz hozzánk

Hírek

Az álom válik valóra: MV Agusta F3

Az F3 megjelenésének híre önmagában nem új, de már van olyan az országban, aki látta a csodát!

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

“Az MV Agusta F3 lesz a világ legkompaktabb 600-as sportmotorja, amit eddig valaha is gyártottak” – kezdte az olasz gyár vezetője, Claudio Castiglioni a külföldi, zárt ajtók mögötti bemutatót. Ugyanis az importőrök vezetői nemrégiben meghívást kaptak Olaszországba, ahol többek közt az F3-ast is megnézhették. Természetesen a hazai MV Agusta, a Furioso Kft. vezetője is kint járt, Ő mesélt nekünk az újdonságról, amit általunk most veletek is megoszt. Fotózni sajnos nem engedték, így képekkel nem tudunk szolgálni, jobban mondva csak azokkal, amik eddig is keringtek az interneten.

Makó Zoli (az MV Agusta hazai, rendíthetetlen nagykövete) azt mesélte, hogy az öreg Claudio valóban nem ferdített. Az F3-as vonalaiban ugyan hasonlít a nagytestvérhez, de sokkal kissebb, hasonlóan a mai, mosásban összement többi hatkilóshoz. A villahíd, a farokidom, a műszerfal, a tank, mind-mind rettentően kecses, filigrán motor hatását kelti. Ezt csak fokozza, hogy a kipufogó nem a segédváz alatt kapott helyet, mint ahogy az az F4-esen van, így a motor hátulja ámulatba ejtően letisztult hatást kelt. Az idomok apró, végletekig kidolgozott részleteitől pedig ugyanaz az érzés fog megszületni bennünk, mint az ezres esetében, mely -nem tudom, hogy hallottátok-e, de- mind a mai napig ki van állítva, mint kortárs művészeti munka a new york-i Guggenheim múzeumban. Ilyesmit más motorról még nem hallottam.


Ő az F3. Sajnos jobb szögből nincs róla kép, nem véletlenül..

Az F3 nevében a 3-as egyébként a hengerek, illetve dugattyúk számára utal. Az olaszok tehát nem a tutit, a soros négyhengeres elrendezést választották, hanem hasonlatosan a nagyon izgalmas és egyedi Triumph Daytonához, egy sokkal nyomatékosabb, de ugyanúgy pörgős, 600 vagy 675 köbcentis erőforrást dolgoztak ki. Számadatokkal sajnos nem tudunk dobálózni, de az sejthető, hogy a 120 lóerős teljesítményt nevetve adja majd tovább a főtengely. A 3-as szám a kipufogók, azaz a végdobok számában is visszaköszön. Három ízléses,egymás feletti csőben fog végződni a rendszer, ráadásul a lábtartó mögött. Zoli azt mesélte, hogy gyönyörűen oldották meg az olaszok, kész remekmű.


Az ígéretek szerint nagyon jó, megfizethető ára lesz!

Ez persze az egész motorra igaz, amit sajnos talán még a milánói kiállításon sem csodálhat meg a nagyközönség. Az MV Agusta állítasa szerint idén kicsit szerényebben képviseli magát az EICMA-n, amire ugyan ígérte egy meglepetést, de nem az F3-ast. Pedig a motorshow egyik legnagyobb dobása lehetne, de mivel még mindig nincsen teljesen kész a típus (az idomok például még nem véglegesek, helyenként kézzel voltak csinálva), ezért várnunk kell rá.

A legjobbat pedig a végére hagytam. Szó volt az F3-as áráról is, mely az ígéretek szerint abszolút versenyképes lesz a konkurenciával. Sőt! A tervek szerint körül-belül 2.700.000 Ft-ba fog kerülni, amennyiért egy ilyen motor szinte ingyen van. Ha tényleg tartani tudják az árfekvést, a japánok felköthetik a gatyájukat. A legnagyobb presztizsű márka, egy különleges, egyedi háromhengeres erőforrással, gyönyörű, múzeumba illő külsővel, és megfizethető árral nagyot arathat az MV Agusta a 2011-es évben. Bárcsak így lenne!

(Csak zárójelben írom, de a motor mellé rögtön komplett MV Agusta ruhakollekció is jön. Motoros felszerelésekkel és utcai ruházattal. Természetesen mindent a Furioso-ban lehet majd megvásárolni!)

Ha bármilyen kérdésetek van a motorral kapcsolatban, kérdezzetek bátran a hozzászólásokban.
A hazai importőr, a Furioso válaszolni fog nektek!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending