Csatlakozz hozzánk
MPS AIRFORM

Hírek

Az R 18 modellel a BMW belép a cruiser szegmensbe

Olyan híres modelltől kölcsönöz (mind technológiai mind látványelemeket), mint a BMW R 5, egyben visszatérve a motorozás eszenciájához: a letisztult, sallangmentes technológiához és a motorozás élményének középpontjába állított boxermotorhoz

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Az új BMW R 18 szíve egy teljesen új fejlesztésű, kéthengeres boxermotor – a „Big Boxer”. Nemcsak megjelenésével, hanem műszaki értelemben is erős szálakkal kötődik a tradicionális, léghűtéses boxermotorokhoz, amelyek a BMW Motorrad gyártósorainak 1923-as indulása óta kínálták a motorozás különleges élményét. A sorozatgyártású motorkerékpárba valaha beépített legnagyobb hengerűrtartalmú kéthengeres boxer erőforrás 1802 köbcentis. Az egység legnagyobb teljesítménye 91 LE (67 kW), amelyet 4750-es percenkénti fordulatszámon ad le. A 2000 és 4000 közötti fordulatszámtartományban több mint 158 Nm-es nyomaték áll folyamatosan rendelkezésre.

Dupla bölcsős, acél csőváz és hátsó lengőkar zárt szöghajtással, merev vázra emlékeztető látvánnyal.

Az új R 18 futóművének központi eleme a dupla bölcsős, acél csőváz. Dizájnja a hagyományos BMW Motorrad váztípust viszi tovább. A kiemelkedő gyártási minőség és a részletekre való aprólékos odafigyelés olyan, elsőre fel sem tűnő elemekben is tetten érhető, mint az acélcsövek közötti hegesztések vagy a kovácsolt, illetve öntött elemek. A legendás BMW R 5-höz hasonlóan a hátsó lengőkar körbeveszi a hátsó tengelyt, a nagy előd látványát csavarkötésekkel reprodukálva.

Teleszkópvilla burkolt csúszószárakkal elöl, Cantilever rugóstag hátul, küllős kerekek és tárcsafékek.

Az új BMW R 18 futómű-elemei szándékosan nem tartalmaznak elektronikus állítási lehetőségeket. Ehelyett egy teleszkópvilla, valamint egy a lengőkarhoz közvetlenül kapcsolódó hátsó rugóstag a rugóút függvényében változó csillapítású karakterisztikával és állítható rugó előfeszítéssel gondoskodik a kiváló kerékvezetésről és a rugózási kényelemről. A BMW R 5-höz hasonlóan a teleszkópvilla csöveit burkolt csúszószár burkolja. A villa csőátmérője 49 mm, rugóútja elöl 120, hátul pedig 90 mm. Az új BMW R 18 fékrendszere elöl két, hátul egy féktárcsát tartalmaz, négydugattyús fix féknyergekkel. A küllős kerekek pedig különösen stílusos látványt nyújtanak.

A BMW Motorrad filozófiájának megfelelően az új BMW R 18 kényelmes, ún. középen elhelyezett lábtámasz-helyzetet kínál. Ez a klasszikus, a hengerek mögé helyezett pozíció amellett, hogy a BMW jellegzetessége, egyben igen kényelmes és aktív testhelyzetet tesz lehetővé az optimális motorozhatóság érdekében.

Három menetprogram, ASC és MSR alapfelszereltségként a motorozás még nagyobb élménye és a biztonság érdekében. Hátramenet-segéd és emelkedőasszisztens gyári opcióként.

Az új R 18 a szegmensben szokatlan módon háromféle széria menetprogramot („Rain”, „Roll” és „Rock”) kínál, lehetővé téve a motoros számára az egyedi beállítást. Az alapfelszereltség tartalmazza továbbá kipörgésgátlót (kikapcsolható ASC), ami még tovább fokozza a motorozás biztonságát. Az új R 18 alapfelszereltségként motornyomaték-határolót (MSR) is tartalmaz. A számos opció között pedig megtalálható a manőverezést megkönnyítő hátramenet-segéd, valamint az emelkedőn való elindulást segítő emelkedőasszisztens funkció is.

Az R 18 First Edition: exkluzív látvány – fényezés és króm elemek.

Az új R 18 világszerte az exkluzív R 18 First Edition kivitellel mutatkozik be. A modell az R 18 látványát exkluzív, klasszikus fekete alapon fehér kontrasztcsíkokkal ellátott elemekkel kombinálja. Számos krómozott felület, a nyerget díszítő embléma és egy, az oldalsó burkolatokat ékesítő „First Edition” króm elem szintén helyet kap a felszereltségben.

Az új BMW R 18 legfontosabb műszaki és kényelmi jellemzői:

• 1802 cm3 -es BMW boxer motor.

• A teljesítmény 91 LE (67 kW) 4 750-as percenkénti fordulatszámon, a legnagyobb nyomaték 158 Nm 3 000-es percenkénti fordulatszámon.

• Több mint 150 Nm érhető el a 2000 és 4000 közötti fordulatszám-tartományban.

• Nyitott kardántengely, a klasszikus példakép alapján.

• Aprólékos kidolgozású dupla bölcsős acél csőváz.

• Hátsó lengővilla zárt szöghajtással, merev vázra emlékeztető látvánnyal.

• Teleszkópvilla burkolt csúszószárakkal és Cantilever rugóstag menetfüggő csillapítással.

• Féktárcsák elöl és hátul, küllős kerekek.

• A legmodernebb LED-es világítás, klasszikus külsőben.

• Adaptív kanyarfény a kanyarok még jobb megvilágításáért, gyári opcióként.

• Klasszikus formájú körműszerek integrált kijelzővel.

• Kulcs nélküli indítás a kényelmes használatért.

• Három menetprogram alapfelszereltségként, valamint ASC és MSR.

• Hátramenet-segéd a kényelmes manőverezésért, emelkedőasszisztens az emelkedőn való könnyű elindulásért, mindkettő gyári opcióként.

• Az R 18 First Edition: exkluzív látvány – fényezés és króm elemek.

• Opcionális extrák széles kínálata, BMW Motorrad tartozékok, valamint stílusos Ride & Style Kollekció.

via BMW Press

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending