Hírek

Átcímkézve: Aprilia SR Max

Új modellnek mondják, pedig csak egy Gilera Nexus átnevezve és átfényezve.
Euromotor2
MotoStar

Fotó: Aprilia

Új robogót mutatott be az Aprilia, az SR Maxot, amely valójában a Gilera Nexus átnevezett és átfényezett változata. Nem volt nagy mutatvány, mindkét márka a Piaggio csoporthoz tartozik.

A sajtóközlemény szerint azért volt szükség az SR Max bemutatására, hogy az Aprilia kínálatában is szerepeljen nagy testű, sportos túrarobogó. Az olaszok egyszerűen oldották meg a dolgot, fogták a Gilera Nexus 125-ös és 300-as változatát, variáltak egy kicsit a fényezéssel és a márkajelzéssel, és már kész is volt az „új” modell. Nem volt nehéz megoldani, hiszen mind az Aprilia, mind a Gilera a Piaggio csoporthoz tartozik.

Ennek megfelelően a műszaki adatok is változatlanok. A 125-ös verzió egyhengeres, négyütemű blokkja 15 lóerőt ad le 9250-es percenkénti fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 12 Nm 8000-nél. A nagyobb – de valójában csak 278 cm3-es – modell pilótája 22 lóerővel (7250-nél) és 23 Nm-rel (6000-nél) gazdálkodhat; természetesen ebben a gépben is négyütemű erőforrás dolgozik.

A váz, a futómű és a fékrendszer tekintéteben nincs különbség az SR Max két változata között: az acélcsövekből álló dupla bölcsővázhoz elöl hagyományos felépítésű, 35 mm belsőcső-átmérőjű teleszkópok csatlakoznak, hátul két rugóstag dolgozik, a lassulásról elöl 260, hátul 240 mm átmérőjű féktárcsa gondoskodik. A tengelytáv 1515 mm, az ülésmagasság 815 mm, és még a gumik is egyeznek: 120/70-15 az első, 140/60-14 a hátsó abroncs mérete.




 

Comments

comments