Csatlakozz hozzánk

Hírek

Asseni beszámolók – A verseny

A versenybeszámolók egy csokorban.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

TALMÁCSI TIZENHATODIK LETT ASSENBEN

A szombat reggel ismét az időjárás találgatásával telt, mindenki az próbálta megfejteni, hogy a szürke felhőkből mikor hullik majd csapadék. A bemelegítő edzésen száraz körülmények között körözhettek a versenyzők. Ezen a húsz perces tréningen Talmácsi Gábor kipróbálta a verseny beállításokat, jó köröket teljesített. Ezt követően részvett a MotoGP versenyzők parádéján, ahol kabrió sportautókkal vitték körbe a szervezők a király kategória pilótáit, ezzel is kedveskedve a szép számmal összegyűlt publikumnak.

Talma élete második nyolcszáz köbcentis rajtjához állhatott oda, ehhez képest öt versenyzőt is megelőzött az első kanyarig. Négy körön át a tizenötödik helyen motorozott a magyar világbajnok, ezután a tizenhetedik helyre csúszott vissza. A két Scot Hondás, Talmácsi és Takahashi hosszú körökön át egymás mögött motorozott. A helyzet már nem változott a végéig, Talma a múltkori helyezéséhez képest egy helyet előrébb lépett és a tizenhatodik helyen zárt. Takahashi tizenötödik lett, és ezzel egy világbajnoki pontot szerzett.
Egy hét múlva az Egyesült Államokban, Laguna Seca-ban verseng a MotoGP kategória.

 
Itt jól látszik, amit Gábor apukája mondott nekünk. A fejtartáson még javítani kell!

16. Talmácsi Gábor

“Az elején nagyon jól ment minden, meccsben voltam a többi versenyzővel. Aztán kicsit csökkent a tapadás, és nem tudtam olyan gyors köröket menni. Ez volt a második versenyem, egyre többet tudok a motorról, a következő versenyen már szeretném megszerezi az első világbajnoki pontjaimat. Gratulálok Valentino Rossinak a századik sikeréhez, nagyszerű, amit évek óta a pályán, és azon kívül is tesz.”

15. Yuki Takahashi

“A start nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna, de később sikerült feljebb küzdenem magam. Ekkor azonban, erős fájdalmaim voltak a törött ujjamban és a hátamban, és nem tudtam kellően koncentrálni. Az amerikai versenyig remélem javulni fognak a sérüléseim, és jobb teljesítményre leszek képes.”

 
 Végeredmény:
  1. Rossi
  2. Lorenzo
  3. Stoner
  4. Edwards
15. Takahashi
16. TALMÁCSI

 

Team Toth – Assen

Száraz, 22°C körüli időben álltak rajthoz a Team Toth és a negyedliteres géposztály versenyzői a Gyorsasági Motoros Világbajnokság „katedrálisának” tartott asseni aszfaltcsíkon. Tóth Imre pontszerzőként ért célba, míg csapattársa egy bukást követően a 13. körben kiállni kényszerült. A csapat magyar versenyzője nagyon jól kapta el a rajtot, 4-5 helyet lépett előre, ám Tomizawa az első körben pont előtte bukott, így Imi az esést kivédendő kénytelen volt beblokkolni, ám ez a rajtnál kiharcolt előnyébe került és az utolsó helyre csúszott vissza. Ezt követően még tudott előzni, illetve a kiesőknek köszönhetően a 15. helyen ért célba. Sajnos a csapat másik versenyzője, Mattia Pasini is a kiesők között volt. A 8. helyről induló olasz rajtja elég rosszul sikerült, az első körben 9 hellyel hátrébb, 15.ként haladt át a célvonalon. Innen próbált feljönni, ám a 10. körben, miután megelőzte Lüthit, az egyik kanyarban megcsúszott a svájci versenyző és kiütötte Mattia alól a motort. Még megpróbált visszaállni, de a motorja nem bírta, így a 13. körben kiállt..

Tóth Imre #10 – 15. helyezett:

„Tomizawa bukása miatt visszacsúsztam az utolsó helyre és a ritmusból is kiestem. Pár körrel később sikerült visszazökkennem és előzni is tudtam, de a pontszerzés ez alkalommal inkább a sok kieső érdeme, de tény, hogy én legalább végig tudtam menni. Azért van még min változtatnunk, ahhoz hogy ütőképes lehessek, úgyhogy kemény munka vár még ránk a következő futamokon. A pontnak örülök, de összességében nem vagyok elégedett a hétvégével, ennél sokkal gyorsabbnak kellett volna lennünk.”

 

 

Mattia Pasini #75 – kiesett:

„Nagyon rossz rajtom volt, és utána sem nagyon találtam a feelinget az Apriliámmal. A rajtrácson cseréltünk gumit és ez a keverék elég lassan melegedett fel, az első pár körben alig volt tapadásom. Aztán lassacskán magamra találtam, majd beértem Lüthit, akivel nem volt könnyű dolgom. Jót csatáztunk, mire rájöttem, hogy hol tudom megfogni. Ez sikerült is, de aztán hátulról meglökött, így mindketten elestünk. Sajnálom, mert ez egy fontos hétvége lett volna nekem és az időeredményeink alapján jók lehettünk volna!”

 

TeamBalatonring Team – Hatalmas bravúr Espargarotól

Alig egy másodpercre a dobogótól a Balatonring Team pilótája

Egyre komolyabb versenyt vívnak egymással a 250-es kategória menői, Assenben Bautista, Aojama, Barbera és Simoncelli is győzni akart! A japán és Bautista ellógott a mezőnytől, csakhogy a spanyol elesett, így Aojama gond nélkül nyert a Hondával, Barbera lett a második, Simoncelli a harmadik.
A negyedik helyet pedig, és ez aztán az óriási meglepetés, a Balatonring Team pilótája, Aleix Espargaro szerezte meg! Nem volt veszítenivalója a hétvégén a spanyol fiúnak, és ez a felszabadultság meg is látszott a teljesítményén. Már az edzéseken is fantasztikus dolgokat produkált, ma pedig tökéletesen rajtolt, néhány másodpercig még vezette is a versenyt, és végül élete legjobb világbajnoki eredményét elérve a negyedik helyen végzett.

Aleix Espargaro:

„Nagyon elégedett vagyok, el sem hiszem, hogy így sikerült ez a hétvége. Péntek kivételével mindig a legjobb ötben végeztem, az összes edzésen, és most a versenyen is. Egyébként nem volt könnyű a verseny, a jó rajt ellenére az elején nem úgy viselkedett az Aprilia, ahogy vártam, a hatodik kör után aztán „bemelegedett” és már nyugodtabban, kényelmesebben mehettem. Tudtam, hogy a rajt nagyon fontos, így minden idegszálammal koncentráltam induláskor, és az egyenes végén sokkal később fékeztem, mint a többiek, ezért tudtam előrébb kerülni. A negyedik hely csodálatos, hiszen hosszú hónapok óta nem is versenyeztem kétütemű motorral. Ajándék volt nekem ez a hétvége, és nagyon köszönöm a csapatnak a lehetőséget meg a sok-sok segítséget.”

TeamDucati – Hayden laza kormánnyal, Stoner betegen állta a sarat

A világbajnokság egyetlen olyan helyszínén állomásozott június utolsó hétvégéjén a MotoGP, ahol 1949 óta összesen 61 alkalommal rendezték meg a Holland Nagydíjat. Ez az év rendkívül különleges, hiszen mindenidők legsikeresebb versenyzői töltötték meg a rajtrácsot, a hagyományosan szombati rendezésű futamon. A rajtrács 19 versenyzője közül kilenc Grand Prix világbajnok, ők összesen 21 világbajnoki címet birtokolnak.  Tizenhatan már nyertek korábban GP futamot, míg a maradék három másik világbajnoki sorozatban volt sikeres. Assen kellemes emlékeket őriz mindkét Ducati versenyző számára, hiszen Nicky Hayden 2006-ban, míg Casey Stoner 2008-ban nyert óriási fölénnyel a holland pályán. A tavalyi siker volt egyébként az első futamgyőzelem ezen a pályán a Ducati gyárnak. Ahogy a rajtrácson várakozó versenyzők, úgy a Shell és a Ducati közös múltja is rendkívüli eredményeket könyvelhetett el napjainkig. Tíz év közös munka összesen 150 világbajnoki futamgyőzelmet hozott a két partner részére, illetve összesen hét világbajnoki címet a Superbike és a MotoGP világbajnokságon. A Holland kvalifikáció azonban bosszúságban is bővelkedett, hiszen Stoner csupán a negyedik rajthelyet szerezte meg, habár a hétvégi teljesítménye után a csapat az első sorba várta.

Casey Stoner:

„Egyre többször fordul elő, hogy a lassabb versenyzők az ideális íven várnak egy gyors körön lévő versenyzőre és sokszor ezt balesetveszélyesen teszik. Nagyon mérges  voltam Gibernaura, hiszen elrontotta a gyors körömet és örülhetek, hogy nem okozott komoly balesetet. Ez ellen ideje lenne valamit tenni. A világbajnokság nagyon kiélezett és az utolsó versenyig szoros harcokra kell számítani, szóval senki ne csodálkozzon, ha feszültebb a hangulat a pályán.”

Nicky Hayden a 13. helyről startolt, miután a kvalifikáción is a beállításokkal volt leginkább elfoglalva, illetve azzal, hogy a gumi baloldala nagyon lassan melegszik fel, ezáltal huzamosabb ideig kevesebb a tapadása a Desmónak a pálya balos fordulóiban. A versenyen Nicky remek startot vett és öt helyet javítva a nyolcadik pozícióban fejezte be az első kört. A verseny hátralévő részében Hayden egy hat versenyzőből álló vonat  közepén vívta meg csatáit a jobb helyezésért.  Kallio, De Puniet, Toseland, De Angelis és Capirossi társaságában idei legizgalmasabb versenyén van túl az amerikai, amelyen végül a kilencedik helyen zárt.

Nicky Hayden: 9. helyezés

„Igazán élveztem a mai versenyt, mert ritka az ilyen pillanat a MotoGP versenyeken, amikor 5-6 versenyző végig versenyzi egymás hegyén-hátán a futamot. Ha valaki a 13. helyről rajtol, annak mindig nehéz feladata van, de el kell mondjam, hogy ma az idei szezont figyelembe véve a legjobb motort tolta alám a csapatom. A baj persze így is megtörtént, mert féltávnál meglazult a bal kormányom és nem tudtam kitámasztani magam. Hát, tudod ilyen sebességnél, amit mi megyünk egy laza kormány elég félelmetes.  Ennek ellenére nagy tisztelet mindenkinek ebből a kis csapatból, akikkel összemértük az erőnket, ugyanis lehet, hogy csak az ötödik, hatodik helyért folyt a valóságban a küzdelem, de a pályán úgy tűnt, mintha a világbajnoki cím sorsa lett volna a tét. Nagyon élveztem.”

Az ausztrál versenyző remek rajtot vett és azonnal érezte a Rossi, Lorenzo és Pedrosa által diktált ritmust. A futam elején még úgy tűnt, hogy Stoner a végjátékba is beleszólhat, de idővel lassulni kezdett és ugyan biztos kézzel szerezte meg a harmadik helyet, a futam végére a betegsége miatt teljesen kikészült.

Casey Stoner: 3. helyezés

„Igazság szerint azt hittem, hogy a gyomorproblémámat és a betegségemet magam mögött hagytam Barcelonában. Csütörtökön még elég jól voltam, de ma reggel ismét borzasztóan éreztem magam. Nagyon mérges vagyok, mert egész hétvégén fantasztikus munkát végzett a csapatom és ha nem gyengülök ennyire le, akkor talán partiban lehettem volna a győzelemért. Remélem, hogy ez a szűk hét elég lesz ahhoz, hogy Laguna Secában már teljesen egészségesen állhassak rajthoz.”

Budur Gabriella

– 125cc – Zarconak most nem sikerült a pontszerzés

Szombat a verseny napja a Holland Nagydíj helyszínén Assenban a Gyorsasági Motoros Világbajnokság résztvevői számára. Mindenki az eget kémlelte, hogy a szürke felhők esőt is rejtenek-e magukban. A szárazon megrendezett bemelegítő edzés után Zarco vb-s karrierje hetedik rajtjához állhatott oda. A fiatal tehetség a negyedik sorból indult a tizenhatodik helyről. Johann jól rajtolt, és a hatodik helyért csatázott egy tízes bollyal. A nyolcadik körben az utolsó kanyar kombinációban valaki hátulról neki ment, és a francia versenyző elesett. Gyorsan visszaállt a versenybe, de csak a huszonnegyedik helyről folytathatta a küzdelmet. A hátralévő tizennégy körben folyamtatos előzte meg a riválisait, és végül a huszonegyedik helyen zárt. Zarco összetettben a tizenhatodik helyen áll.

Johann Zarco:

Jól rajtoltam, az első tízbe kerülésért csatáztam, amikor valaki az egy féktávon nekem jött, és ettől elestem. Próbáltam utána felzárkózni, de már nem sikerült. Értékes pontokat hagytam Assenban. Sachsenringig van idő egy kis pihenésre, majd már a Német Nagydíjra kell koncentrálnom.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending