Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Aprilia modellpaletta 2015

Az olasz gyártó ma már nem kismotorjaival próbál hódítani, hanem felveszi a versenyt a legerősebb motorokkal!

Közzétéve

ekkor

aprilia modellpaletta 2015
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD
A gyártó történelme egész 1945-re nyúlik vissza az olaszországi Noale városába, ahol sokáig csak segédmotoros és alacsony teljesítményű gépek készültek, viszont hamar elkezdtek kacsingatni a motorsport felé. 1985-ben debütáltak a MotoGP kisebb osztályaiban, ahol az Aprilia összesen 10 nyolcad literes és 9 negyed literes egyéni bajnoki címet gyűjtött össze, amely címekkel olyan versenyzők karrierjéhez járultak hozzá, mint Max Biaggi, Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Loris Capirossi, Marco Melandri, Manuel Poggiali, sőt hazánk versenyzőjét, Talmácsi Gábort is ők tették bajnokká. A kilencvenes években már a SuperBike világbajnoksága felé kacsingattak, és 1998-ban megjelent első felsőkategóriás sportmotorjuk, a V-kettes RSV mille. A mille ugyan nem hódította el a bajnoki címet, de felrajzolta a márkát az ezres sportmotorok térképére, és az Aprilia azóta sokat dolgozik azon, hogy ott is maradjon!

Aprilia RSV4 RF

RSV4

Az aprilia második nehézsúlyú sportmotorja 2009-ben jelent meg az új, V-négyes erőforrással. A kéthengeres RSV-től egy sokkal kisebb és erősebb modell került a kínálatba, mely elektronikus rendszere az APRC rövidítést kapta 2011-ben. Az RSV4 sokak szerint egy GP motor utcai változata, mely rögtön megvillantotta a benne rejlő lehetőségeket, már az első WSBK évében futamgyőzelmet szerzett. A típus azóta 3 egyéni világbajnoki címhez juttatta az olaszok versenycsapatát!
Nem maradtak el a sikerek az utcai motorok összehasonlító tesztjeiben sem, hiszen a modellt folyamatosan fejlesztette a gyártó. A jelentősebb ráncfelvarrás egész 2015-ig váratott magára, ugyanis az új RR és RF modellek külsőleg is változtak, teljesítményük pedig már 200 lóerő fölé növekedett. A két változat közül az RF lesz az exkluzívabb, ebből ugyanis csupán 500 darab készül.

Aprilia Tuono V4 RR

Tuono V4R

A négyhengeres erőforrást természetesen egy csupaszmotorba is be kellett építeni, bár az eredmény nem tért el túl sokban az RSV4-től. A Tuono V4-et nem akarták lebutítani, így a legerősebb csupaszmotor lett megjelenésekor. Az idei évre a még precízebb teljesítmény-leadás érdekében hozzácsaptak 100 köbcentimétert, így az új modellek már az 1100RR és Factory neveket fogják viselni – 175 lóerővel és 120Nm nyomatékkal!

Aprilia RS4 125

RS4

Az RSV4 kisöccsei 125-ös és 50-es erőforrással is kaphatóak. Hiába örökölte viszont a 125-ös a nagytestvér külsejét, a négyütemű erőforrás már nem harap úgy, mint a gyártó kétüteműi tették azt, így a néhány éves RS125-ösök jobb választások lehetnek (főként versenypályára). A kétütemű erőforrások likvidálását azonban még az Aprilia sem tudta elkerülni, ideje volt már áttérniük a négyüteműek táborába.

Aprilia ETV1200 Caponord Rally

ETV1200 Caponord

Az olaszok 2 éve dobták piacra a Caponord megújult változatát, melyben immáron 1,2 literes erőforrás dübörög. Egy igazi modern túra-enduro, mely 125 lóerejével kényelmesen falja a kilométereket, de a könnyed tereppel is megbirkózik. Ahogy a régi változatból, ebből is kapható a vadabb fényezésű, jobban felszerelt Rally változat is! Az összhatás remek, bár talán nem kellett volna erőltetni az RSV4-re emlékeztető fejidomot.

Aprilia Mana 850 GT

Mana 850 GT

2007-től elérhető a gyártó automataváltós modellje, melyet egy 76 lóerős 850 köbcentiméteres motor hajt. A sebességváltó akkor még újdonságnak számítva gombokkal volt kapcsolható, de teljesen automata módban is működött. A Mana kiváló választás lehet városi közlekedésre, alternatívát teremtve a robogósok számára.

Aprilia SL750 Shiver

SL750 Shiver

2007-ben az első elektronikus gázkarral szerelt motor volt a piacon, melynek eleinte voltak gyermekbetegségei, később viszont már tökéletesen funkcionált. Az Aprilia első saját építésű négyütemű erőforrása igazán jól sikerült, és remekül illeszkedik a keskeny csupaszmotorba. Ha a 95 lóerős teljesítményt sikerülne megnövelniük, az erőforrással akár még egy RSV2 középsúlyú sportmotor is készülhetne (a SSP szabályai 750-es kéthengerest engedélyeznek a négyhengeres 600-asok ellen).

Aprilia SMV750 Dorsoduro

SMV Dorsoduro

A Shiver 750-es blokkja egy funbike-ban is helyet kapott, bár a Dorsoduro sok mást is örökölt meztelen testvérétől. A Supermoto stílusban épülő élménymotor remekül irányítható, és ha az ülése puhább lenne, akár hosszabb túrákra is alkalmas lenne. A modell sikerét mutatja, hogy rögtön olyan élménymotorral említették egy lapon, mint a sokkal drágább Ducati Hypermotard 1100. A típus készült a Caponordban már említett 1200-as erőforrással is!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending