Hírek

Aprilia: kétfrontos támadás

Új, megalomániás maxirobogóval és 2013-as túragéppel dobbantott az Aprilia
Euromotor2
MotoStar

Szöveg: Szikora Dominika >> domino@tesztmotor.hu

Mostanában két újdonsággal is magára vonta a figyelmet az Aprilia: az SRV850-ben és a Caponord 1200-ben mindenképp közös, hogy stílusukat a sikeres sportgép, az RSV4 inspirálta. Ám míg az egyik egy óriásrobogó, a másik egy túragép – és míg előbbi 2012-es, addig utóbbi egy jövő évi modellje az olaszoknak.

Még tavaly a milánói EICMA kiállításon mutatta be a Piaggio-konszern az egyik újdonságát, mely tulajdonképpen a világ (hajdani) legerősebb robogójának, a Gilera GP800 idomainak és az Aprilia RSV4 sportmotor első lámpáinak különös elegye – a neve pedig Aprilia SRV850 lett.

Már meglévő maxirobogókból is vettek át elemeket: a hajtáslánc például ugyanaz, ami az Aprilia Mana 850-en is fellelhető. Ez a gép ugyan nem aratott elsöprő sikert, talán épp ezért gondolták úgy az oroszlánosok, hogy tesznek még egy próbát, hátha “újracsomagolt” formában sikerül az áttörés.

Sikerült is egyedit alkotni: nagy teljesítménnyel, superbike-os kinézettel és még nagyobb méretekkel rendelkezik az új jószág. Úgy tűnik, míg a sportmotorok súlya egyre csökken, a robogók úgy “nőnek”, mind teljesítmény, mind külső adottságok tekintetében – az Aprilia jövevénye is impozáns adatokkal dolgozik: 90 fokos négyszelepes V2-es, 839 köbcentis erőforrás dolgozik benne, mellyel természetesen garantálja, hogy kategóriájának királya legyen. Pontos számokat említve: 76 lóerős teljesítmény 7.750 percenkénti fordulaton, a forgatónyomaték pedig 76.5 Nm, 6.000-es fordulaton. Mindez persze folyadékhűtéssel és elektronikus befecskendezéssel.


Trónfosztás házon belül? Mostantól (típusnévre) az SRV850 a leg-leg robogó…

CVT automata váltójának köszönhetően gyorsan startolhatunk, a biztos megállást pedig a dupla első Brembo fék biztosítja. Aki egy könnyű vasra vágyik, az inkább mondjon le az SRV-ről, ugyanis a 780 milliméteres ülésmagasságú gép száraz tömege 249 kiló (a 18.5 literes tankot teletöltve majd’ 270). Ehhez természetesen nem csekély méretek társulnak: a robogó 224 centiméter hosszú – tengelytávja több mint 10 centivel hosszabb, mint egy Hayabusáé, pedig az erős túlzással sem nevezhető kicsinek. Az SRV ára közel 10.000 euró, vagyis több mint három millió forint: ez nem meglepő, mert hasonló árat kérnek az új BMW maxirobogókért és a friss Yamaha Tmax-ért is.


Nem kicsi, nem könnyű, nem olcsó, de nagyon megy (a lámpától)…

A másik újdonság a noalei márka háza tájáról egy még frissebb darab, a 2013-ban megjelenő Caponord 1200, mely az ‘oly divatos “kaland-túra” szekciót erősíti. A kilencvenes évek óriástankos túraenduróit idéző vasat még tavaly a Piaggio csoport dílertalálkozóján leplezték le. A gyár álomszép vonalakat és elbűvölő műszaki adatokat ígért, a cél pedig az volt, hogy riválisa lehessen olyan gépeknek, mint például a Ducati Multistrada 1200.


A nagy sikerű Multistrada ellenfelének szánják a Caponordot – nehéz volna letagadni!

A váz és a blokk a Dorsoduróén alapul – ettől örökölte a vegyes vázszerkezetet, a felfüggesztéseket és a 17″-es felniket. Az  – aszfaltos túrákra termett – futómű a jó öreg Öhlins, de hosszabb rugóúttal és nagyobb hasmagassággal. Az eleje elég sportosra sikerült, a nyereg széles, a majrévasakat a csomagtartó-felépítménybe integrálták, az utazótáskák illesztőfülei pedig a farokidomon láthatóak. A kézvédők illetve a szélvédő plexi is állíthatóak.

A súlyát tekintve állítólag 200 kiló alattira tervezték, ennek fényében csupán egy 600 köbcentis motor tömegével vetekedhet. A gyári adatok szerint 130 ló ereje munkál a vasban, 115 Nm-es forgatónyomatékkal. A gépet előreláthatólag idén ősszel fogják “hivatalosan” a nagyközönség elé vezetni, további technikai adatokat majd csak az után lehet megtudni az oroszlánosok új reménységéről.


Csak jövőre lesz kapható, de még idén megismerhetjük a “paramétereit”

Comments

comments