Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Aprilia 2011

Kevés márka erőltette igazán meg magát 2011-re, de az Aprilia-ra egy rossz szavunk se lehet..

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Piaggio-csoporthoz tartozó Aprilia kilóg a többi csizmaországban működő márka közül. A stílus iránti feltétlen rajongás, a szemgödrünket simogató, lélekemelő formai megoldások, a műszaki tartalomra vonatkozó  “púpos kanál” elmélet, az odafigyelés és sajnos ezzel párhuzamban számos téren az oda nem figyelés mind ugyanúgy jellemző rájuk, mint a többiekre. Viszont -mint ahogy a Japánban- sokkal nagyobban gondolkodnak, mint a többi olasz. Nem egy külön réteghez szólnak, inkább igyekeznek több motorosnak kínálni valamit, és ennek megfelelően egész színes a palettájuk. Főleg ha hozzávesszük a Piaggiot, a Gilerát és a Vespát, melyek lényegében az Aprilia részei, vagy fordítva, ahogy tetszik.

Milánó 270km-re van az Aprilia székhelyétől, ami erősen kimeríti a hazai terep fogalmát. Természetesen nem kérdés, hogy ha valahol hengerelni akar a márka, akkor az ott rendezett kiállításon, az EICMA-n fogja megtenni, mint ahogy idén is. A 2011-es, sikeresen titkolt újdonságok némelyike komoly meglepetést okozott a kilátogatóknak. A továbbiakban ezeken futunk át néhány szó erejéig.

Aprilia RSV4 Factory APRC Special Edition

Az RSV4 fontos lépés a márka történetében. Már csak azért is, mert a MotoGP-s sikerek, mondhatni egyeduralom után ez a motor a SuperBike sorozatba való súlyponti áthelyezés főszereplője. És bizonyítván, hogy valóban értenek a szakmájukhoz, rögtön a második évükbenben világbajnoki címig vitték a V4-est. Ez óriási dolog. Emellett a legtöbb szakújságíró is elismeréssel írt, beszélt róla, attól függetlenül, hogy -ha őszinték akarunk lenni- az utcai motorozáshoz nyíltan semmi köze nincs az RSV-nek.

Az olaszok persze nem ültek a babérjaikon, és a versenytapasztalatokat, teszteket követően szériagyártásra érett állapotba hozták az amúgy motorral együtt fejlesztett műszaki csemegéket. Ez mind belekerült az RSV4 Factory 2011-es speciális kiadásába, az utcai motor legkifinomultabb versenyváltozatába, az APRC-be (Aprilia Performance Ride Control). Lényegében ezzel a géppel mindenki megveheti a 2010-es WSBK világbajnok szofisztikált változatát.

A csomagocska legfontosabb része a kipörgésgátló (traction control), mely az eddig szériában kapható elektronikák közül minden bizonnyal a legösszetettebb, és legjobb lesz. Hatalmas előnye többek közt az önkalibráló tulajdonsága, azaz bármilyen gumiabroncsot tegyünk is fel, a rendszer magától hozzáállítja magát. Emiatt állandóan a már megszokott működést kapjuk az amúgy 8 fokozatban állítható egységtől. Emellett pluszként rajtolást segítő és egykerekezést gátló funkció is került bele, utóbbi esetében három különböző állással. A sor itt nem ér véget, a kipörgésgátlóhoz váltóelektronika is párosul, azaz kuplung és gázkar használata nélkül gangolhatunk.

A RSV4 és az RSV4 Factory a sajtóanyag szerint továbbra is változatlan formában kapható, pedig az APRC-ben a kipufogón is faragtak, illetve optimalizálták a motor kenését illetve a váltómű áttételezését.

Aprilia Dorsoduro 1200

Az 1200-es Dorsoduro eddig nem létezett, ám most úgy gondolta az Aprilia, itt az ideje egy óriás, supermotó hangulatú funbike-nak. Egy teljesen új V2-es erőforrást fejlesztettek bele az olaszok, ami nyilván később más modellek alapját is fogja képezni. Ebben a konstrukcióban 130 lőerős teljesítmény és 113 Nm nyomaték szabadul a hátsó kerék felé, legalább is Sport fokozatban, hiszen a márkától megszokott módon ezennel is három különböző motorkarakteriszitkát kapunk a kezünkbe.

A koncepció nagyjából megegyezik a 750-esével, a motor elemei tehát ehhez és a nagyobb hengerűrtartalomhoz mérten kerültek kialakításra. Tárhálós csőváz, Sachs futómű, Brembo fékrendszer, semmi különleges. Ellenben ABS-es és kipörgésgátlós változatban is megvehetjük majd. A kisebbik testvér változatlan formában kapható tovább.

Aprilia Tuono V4 R (APRC)

Tudtuk, hogy 2011-re lesz Tuono. Akkor is tudtuk volna, ha az olaszok nem jelentik be, egyértelmű lépés. Sajnos műszaki adatokat nem kaptunk, egyedül azt tudjuk, hogy a 65°-os V4-es blokk 162 lóerőt termel, tehát marad az eddigi elképzelés, miszerint a Tuono egy széles kormányos, idomok nélküli sportmotor.


A külső szerencsére sokkal jobban sikerült, mint a modell elődjeinél, ami az eladásokra is biztos pozitív hatással lesz. A paramétereit tekintve nagyjából megegyezhet az atyjával, az RSV4-gyel. Az erőforrás, a váz, a futómű és az elektronika is csupán a nakedhez szükséges hangoláson esett át. Magkapta az APRC új kipufogóját, és ha már itt tartunk, a Tuono-t is választhatjuk majd a négybetűs változatban. Ezen kívül az első kerékhez tartozó ABS is opcionális kiegészítője a motornak.

Aprilia RS4 125

Az igazi meglepetést nem az előző típusok, hanem egy teljesen új, kisköbcentis motor tartogatta. Bár igazi konkurencia hiányában régóta változatlan, mégsem gondoltuk volna, hogy a népszerű RS125-höz érdemben hozzá fognak nyúlni az olaszok. Ám megtették, és nem is akárhogyan.

Sajnos egyelőre erről sem tudni részleteket, hiszen 2011 május 11-én fog hivatalosan is bemutatkozni, de képeink már vannak. Arról pedig egyértelműen kiderül, hogy egy teljesen új 125-ös kapnak a fiatalok. A külső egy az egyben az RSV4-ről származik, ami vérpezsdítően jól sikerült. Tudnak rajzolni az Aprilia tervezői, ha nagyon akarnak..

Aprilia RS50

Csalóka a kép, mert látszólag ugyanazon a komplett átszabáson esett át az 50-es RS is, mint a bátyja, de ez csak részben igaz. Az erőforrást nem tervezték újra a mérnökök, marad nagyjából ugyanaz a kétütemű blokk, viszont az azt körbeölelő vázon alakítgattak kicsit. Ezen kívül új ruhát, és digitális műszerfalat kapott, igazodva az új RS vonalhoz.

Bővebbet az RS50-ről sem kaptunk, a vele kapcsolatos dátum szintén 2011 május 11.

Robogók

Ugyan az Aprilia robogó nagyhatalomnak számít, de nem sikerült túl sok mindent összekaparnia Milánóba. Persze ebben az is benne van, hogy ezt a vonalat inkább a Piaggio, a Gilera és a Vespa viszi. Illetve az is, hogy az új 125-ös és 200 köbcentis blokkokat jövő év májusában láthatjuk először. A kis robogók közül két érdekesebb kivitelt tudunk csak megemlíteni az eddig is futó 50-es Scarabeohoz. Az egyik az egyre nagyobb FaceBook őrületet lovagolja meg. Ennek megfelelően fehér-kék az egész, megtaláljuk rajta a portál logóját, valamint ellátták egy USB csatlakozóval. Hogy utóbbi mire jó, ne kérdezzétek.. A másik a “Camden Town” szintén csak grafikájában más. A London egyik kerületéről elnevezett robogó a pop-rock-punk kultúrában úszó fiatalokat próbálja megszólítani. Ehhez azért hangosabban kellene kiabálni, szerintünk.. A maxirobogók változatlanul élik tovább 2010-es életüket.


Piaggio, Vespa, Gilera

A Piaggio-csoport többi márkájának újdonságaival, érdekességeivel hamarosan jövünk..

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending