Hírek

Aprilia 2007

A magyar piac 12-14%-ot esett vissza idén. Ehhez képest az Aprilia 1,5%-ot növekedett. Erről a hihetetlen fejlődésről kérdeztem Rieb Györgyöt, a Dunakeszin található Mille Motor Kft. tulajdonosát.
Euromotor2
MotoStar

R.GY. Ezzel hoztuk a tervbe vett növekedést, amire nagyon büszkék vagyunk a jelen gazdasági helyzetben. Ehhez hozzátársul az is, hogy a piaci részesedésünk 12% fölött van, ami egyedülálló az egész európai piacon. Olaszországban is csak 6,6% a piaci részesedése a gyárnak, és ez a 6-8%-os átlag igaz azokra az országokra is, ahol ott vannak a gyár termékei.
Nekünk az volt a célunk, hogy tartsuk a 9-10%-os részesedésünket, amit a várakozásokon felül teljesítettünk.
B.Zs. Ez az összes eladásotok, robogókkal együtt?
R.GY. Természetesen. Európában a robogók is regisztrálva vannak, és úgy tudom a parlament előtt van az a törvény, amivel majd nálunk is rendszámkötelesek lesznek a kismotorok is. Ennek persze mi rettenetesen örülünk, azzal együtt, hogy megdrágítja, és megbonyolítja a motorszerzést, de ezzel végre kétszemélyessé válhatnak a kismotorok is.

B.Zs. Ez a lehetőség eddig is adott volt, hogy le lehetett vizsgáztatni a segédmotorokat, vagy rosszul tudom?
R.GY. Jól tudod, de csak egy személlyel lehetett használni ezeket, úgyhogy semmi értelme nem volt ezt a procedúrát végigjátszani. Ami még egy pozitívum az új rendszer mellett, hogy a megemelik a segédmotorok sebeséghatárát 45-ről 55-re. Ezzel a tempóvál már hivatalosan is jobb lesz közlekedni, annak ellenére, hogy a motorok ezt már régen tudják.

 

 

B.Zs. Most, hogy megérkeztek az újdonságok (MANNA, SHIVER) , a jövő év milyen lesz szerinted?- R.GY. Mi ugyanilyennek várjuk, nem tervezünk kiugró növekedést, bár sokan úgy látják, hogy Talma világbajnoki sikerével mi most sokkal több motort fogunk eladni. -Pedig mindössze annyi történt, hogy mostmár az országban tudják, hogy az Aprilia nem egy fagyi, vagy csoki, hanem motorkerékpár márka.- Szerintem ez nem lesz, mert így is jóval az európai átlag felett van a részesedésünk, ami már magában nagyon nagy szám. Velünk példáloznak a gyárban, a mi cégünk a példa a többi országnak egy-egy gyári megbeszélésen. Visszatérve a kérdésedre, és ismerve a jövő évi palettát, a kitűzött cél az 1-2%-os növekedés szerintem teljesen reális, annak ellenére, hogy a magyar piac rettentő árérzékeny. Ha egy ilyen regadós, rendszámos rendszert bevezetnek, ami szerintem legkorábban a 2008-as év második felére várható, minimum 40000Ft-tal növeli meg az üzembehelyezési költségeket, amitől kissé majd megint csak apadni fog a vásárlási kedv.

 

 

B.Zs. Ez a már korábban üzembe helyezett robogókat is érinteni fogja?
R.GY. Mi azért lobbiztunk, hogy ne kelljen a regadót a már meglévő rendszám nélküli robogókra visszamenőleg kifizetni, de volt egy olyan felvetés is, hogy fizessen mindenki. Ezért sokan leszállnának a kismotorjukról és visszaülhetnének az autójukba, ami nem feltétlenül tenne jót a közlekedésnek.

B.Zs. Akkor ezt a kérdést egy egyszerű műszaki vizsgával tartanák kordában. További bővítést terveztek a piacon?
R.GY. Most jön a meglepetésünk! Gyarapodik a modellkínálatunk a Chopper és Naked motorokkal is, mégpedig a Moto Guzzi márkának a képviselésével. A több, mint 80 éves gyár, már amúgy is évek óta az Aprilia tulajdona, ami megmutatkozik a fejlesztésekben.
B.Zs. Eddig a Prestige Motor volt a márka importőre, velük mi lesz?
R.GY. Leültünk velük és gyárral is beszélgetni, és sikerült egy olyan megegyezésre jutni, hogy mi csak akkor vesszük át a márkát, ha ők jó szájízzel tudják elengedni, és továbbra is együtt tudunk dolgozni. Így az Aprilia és a Moto Guzzi 2008-tól kezdve egy kézben lesz magyarországon.

 

B.Zs. Neked tetszenek a motorjaik?
R.GY. Ez nézőpont kérdése. Minden gyártmánynak meg van a maga piaca, így a Guzzinak is. Az, hogy az új modellek ilyenek, azt jelzi, hogy szeretnéknek a gyárban már másnak is eladni motorokat, nem csak az eredeti vevőkörnek. Az új modellek mellett természetesen maradnak a tradícionális motorok is a palettán.

 Talmácsi

B.Zs. A hazai sport vonalon mi lesz a helyzet?
R.GY. Marad a sikeres csapatunk, ott leszünk supermotoban az Európa Kupa, Alpok-Adria és Magyar bajnok Kiskökénnyel, Enduró sportban az idén sikeres csapatunkat neveztük. A Talma sikeréhez is szívből gratulálok, és úgy gondolom, hogy sokáig azonosulni fog az Apriliával, mert van jövőképe. Neki megvan a sansza, hogy 2008-ban kétszeres világbajnok, 2009-ben 250-ben háromszoros legyen. 2010-re, mire visszatérünk a MotoGP-be talán majd ott is Apriliával küzdhet a nagyok ellen.
B.Zs. láthatunk majd esetleg Talma replika motorkat is országunk útjain?
R.GY. Már biztosra mondhatom, hogy lesznek ilyen modellek, csak még a darabszámmal küzdünk a gyárral, hogy jusson elég a vásárlóinknak. RS 50, RS 125, SR és az SR Ditech robogóból lesznek ezek a limitált példányok, amit csak Magyarországra gyártanának.

Amint megérkeznek ezek az új modellek, egyből képes beszámolóban olvashattok róla.

Benkő Zsolt
tesztmotor@gmail.com

 

 

Comments

comments