Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Blog

Angyali járművek

Egy kerékkel több van a MOL Motoros Angyaloknak, mint eddig. Egy kis beharangozó, egy kis teszt.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Idén MOL Motoros Angyal lettem, mely bevallom, nem tartozik a világ legrosszabb állásai közé. Azt is mondhatnám, több az irigyem, mint amennyi csuklás kifér édesanyám torkán, így természetesen igyekszem rászolgálni ezen kellemes posztomra. Mindkét angyal -köztük velem- kétkerekű munkatársaként is egy 300-as Aprila Scarabeora esett az égiek választása, mellyekkel majdnem 3.000 km-t zavartunk egyenként le. (Én már írtam tesztet a sajátomról, kicsit lejjebb pedig kvalifikált kollegám véleményét is olvashatjátok.)

MOL Motoros Angyalként bizony boldogságban, zavartalanul, vígan teltek a napok, s főleg a hétvégék, mikor hogy-hogy nem, egyszer csak kihúzták alólam a Scarabeomat. Egy apró, fájdalmas könnycseppet még elmorzsoltam az emlékére, azonban már ismerkedtem az utódjával, az egyik elég távoli, hétköznapi szemnek nagyon csak furcsa rokonával. Az új, angyali járművem az olasz Piaggio három kerekű, 300-as MP3-asa.


Piaggio MP3 300

Három kerékből mondhatni egész kvalifikált felhasználónak számítok kezdve gyerekkorom műanyag kismotorjával, majd folytatva a fél évig tartóstesztelt 500-as Gilera Fuocoval (teszt). Szerethetően ronda valami volt, s még a tél ellenére is imádtam jönni-menni vele. Jóval több pluszt kaptam tőle, mint amennyi utálatos tulajdonságát megismertem, arról nem is beszélve, hogy bármerre jártam, sztárként kezeltek. Tudjátok, én voltam az idegen a városban, akinek olyanja van! Mutogattak rám az öregek, meredtek rám a fiatalok, bambultak az autósok, megállt körülöttem az élet. Azt hiszem egy minimál bikiniben, magassarkúban tipegő playmate-et sem néztek volna jobban meg, aki környezetvédőként minden méteren lehajol valamilyen szemétért. Természetesen egyenes lábbal.


Ő a Gilera Fuoco, mely fél évig tartósteszt robogónk volt. A tesztet a képre kattintva olvashatjátok.

Az MP3-mal még nem angyalkodtam sokat, csupán 400 km-t, de ez elég volt ahhoz, hogy szülessen a fejemben néhány értékelő gondolat a robogóról. Ezek a tesztek között bármelyik pillanatban megjelenhetnek, de addig is íme Kristóf kollegám, a másik motoros angyal rövid véleménye a 300-as Aprilia Scarabeoról. Róla annyit kell tudni, hogy végzett motorszerelő, és hogy motorosfutárként elég komoly tapasztalattal bír a robogókat illetően.

Angyali robogó: Aprilia Scarabeo 300

Szöveg: Incze Kristóf – MOL Motoros Angyal

A MOL jóvoltából kerültem egész szoros kapcsolatba a Scarabeoval. Nem vagyok 100%-ig robogópárti, de tény, hogy ez a városi közlekedés leghatékonyabb eszköze. A kezelésbe vett Apriliaval is igen könnyedén ellavíroztam a városfalakon belül, viszont országúton néha kevésnek éreztem a 300 köbcentit. Míg álló helyzetből kiválóan rajtol, addig egy 90 km/h-ról történő előzés már nem olyan egyszerű feladat számára.

Utassal való közlekedésnél pedig kifejezetten lomhának tűnt. A fékekkel abszolút elégedett vagyok, jól adagolható és tökéletesen megfogja a bringát. Nyilván ez a gép nem arra született, hogy megkerülje a földet, amit egyébként az üléspozíció még meg is engedne. Határozottan kényelmes mind a vezető mind az utas számára.

Első ránézésre mintha egy nagyra nőtt Vespa-val állnék szemben, mely érzést valószínűleg a kormányidomba épített első lámpa kelthette bennem. Mivel magasra került a lámpa iszonyat jól bevilágítja az utat, sőt még az előttünk haladó autó utasterét is. Aztán lehet csak a glóriánk ragyog ennyire fényesen :).

Egyébként a szürke hétköznapokon futárként dolgozom, tehát jó pár robogóhoz volt már közöm. Meglepődve tapasztaltam az Aprilián, hogy a kormány alatti tároló rekesz (vagy csak inkább az annak látszó nyílás) értelmetlen. Míg az eddigi robogóimon kivétel nélkül mindegyiken 2-3 dobozos sör befogadására elegendő hely volt ott, addig a Scarán gyakorlatilag semmit nem tudok ide rejteni. Az ülés alatti csomagtartóban viszont már van hely, amit nyitás után egy kis lámpa is megvilágít, hogy biztosan mindent megtaláljak. Ami viszont itt is meglepett, hogy a zárt sisak bizony nem fér bele. Persze mostanában megint reneszánszát éli a nyitott bukó, amit viszont gond nélkül betakar a nyereg.

Mindent egybevetve szerintem egy jól eltalált motor a Scarabeo. Fekete színben kimondottan elegánsnak hat, ha öltönyös munkám lenne biztos ilyennel közlekednék.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

ohropax

INSTAGRAM

Trending