Csatlakozz hozzánk

Hírek

Amire Ferdinand Porsche is büszke lenne

Látványos custom a Porsche tiszteletére – természetesen német építőktől

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Nem mindennapi motorkerékpárral tisztelegnek német építők a legendás sportautó gyártó előtt: a Custom Wolf keze munkáját hosszú órákig lehetne nézegetni, annyi finom részletet találni a vason. A végeredmény egy nagyon sportos benyomást keltő csopper lett, melyre méltán lehet büszke a Wolf – és a Porsche is.

Komoly feladatra vállalkozik az a motorépítő műhely, amelyik olyan nagy múltú gyártó tiszteletére kíván emlékművet állítani, mint a nagy presztízsű német sportkocsi manufaktúra, amit a Porsche család alapított 1931-ben. A világ egyik leginkább felismerhető és az egyik legegyedibb márkaarculatával bíró négykerekű rakétákat senkinek nem kell bemutatni, a márka előtt tisztelgő motorkerékpárt viszont mindenképp érdemes.

Nemrégiben mutattuk be az Enzo Ferrari emlékére készült, ágaskodó lovacskás emblémával ellátott motorkerékpárt, amely korának igazi sportmotorja volt, jelen esetben azonban inkább egy méltóságteljes cirkálóról van szó. A motor formái és arányai egészen elképesztőek, vonalai nyomokban a Porschék védjegyévé vált, “csapott farú” dizájnra emlékeztetnek. Viszont máris meg kívánom jegyezni, hogy véleményem szerint többet is átcsempészhettek volna a stuttgarti sportkocsik utánozhatatlan identitásából. Bár ezt nyilván nem egyszerű stílusosan megoldani és nem is OCC-s giccsparádéra gondoltam, de egy-két jellegzetesség (pl. lámpaforma) még ráfért volna a vasra. Az viszont szembetűnő, hogy abszolút igényes a kivitelezés: az egyedi formavilág és az exkluzív alkatrészek mellett a fényezés is főszerepet kapott. Utóbbit Marc Porsche, Steve McQueen és James Dean képeinek felhasználásával Marcus Pfeil készítette, amely főleg a márka dicső múltját kívánja feleleveníteni.


A váltó a Harley-Davidsontól érkezett, az első féknyereg pedig egy ZX-10-es Kawasakira való darab

Különös érzelmeket kelthet a legendás Porsche embléma a motorkerékpár tankján, bár az 1849 köbcentis blokk nem saját fejlesztésű, hanem az S&S-től érkezett. Az erőforrás küllemét aranyozott csavarok teszik különlegessé, és vonzza a tekintetet az ugyanilyen színű féknyereg-páros is, amik Kawasaki ZX-10R-hez gyártott alkatrészek… A lassítással nyilván nem lesznek gondok, de az sem valószínű, hogy sűrűn szükség lenne rá: egy ilyen vasnak a múzeumban a helye. Ha már a fékeknél tartunk, érdekes, hogy a hátsó féktárcsa sokkal nagyobb, mint az elsők, és több dugattyú is dolgozik ebben a nyeregben. A hátsó fertályt vizsgálva nem lehet szó nélkül elmenni az úthenger-méretű gumi és a gyönyörű, 18 collos felni mellett (ami szintén lehetne kicsit “Porschésabb”). Az LA Chopper mattfekete kipufogóinak hangjára nagyon kíváncsiak lennénk, ahogy a V2-es teljesítményadataira is. A kurta sárvédők, a nyúlánk tank, a kormány pozíciója, valamint a felnik és az első futómű nagyon sportos színben tünteti fel a vasat – utóbbi ránézésre legalább 50 milliméteres, ami a fékekkel egyetemben több, mint elég. De ez a kuriózum nem is a menetteljesítményekről szól, hanem annál sokkal többről…


Gyönyörű, aprólékos fényezés fényképekkel, emblémával – jobbra a “hóeke” látható, mindkét oldalról

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending