Csatlakozz hozzánk

Műhely

Amikor a kelet és a nyugat találkozik a motorépítésben: BMW R NineT

Na persze nem kell valami borzasztó hibrid gépre gondolni, a BMW csak külsőre
kapott japános dizájnt, a lényege megmaradt!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Hogy hol és miként születhet meg egy ilyen egyedi BMW ?

Hogy tovább fokozzuk a multikulti szintet, az építés maga Rotterdamban valósult meg és úgy fest, hogy a Smokin’ Motorcycles duo utolsó projektje volt a jelenlegi felállásban. Aggodalomra semmi ok, továbbra is fog alkotni Rob van der Heijden és Maarten Timmer párosa, csak nem ebben a formációban. Könnyes búcsú helyett viszont fogták magukat és össze hajigáltak egy elég vad elköszönő projektet, amit szimplán “Szellemkutyának” neveztek el, Forest Whitaker után szabadon.

Szellemes?

Az alapot az a BMW R nine T adta, ami hét éve segíti a bajorokat a kétkerekűek eladásában. Kicsit keresni kell a kapcsolatot az 1999-es Jim Jarmusch film és a motor közt, de mivel a megrendelő nagy filmmániás és a Ghost Dog a kedvenc filmje, nincs is több kérdésünk. 

Az már az elejétől egyértelmű volt, hogy a BMW-nek valami brutális-izmos kiállás kell, így a benzintank az elsők között köszönt el és adta át a helyét egy egyedi darabnak. A tank végleges dizájnja szimpla szkeccsként kezdte az életét, véglegessé pedig a 3D CAD tervezés során vált, végül pedig a Custom Factory embere, Marcel van der Stelt gyártotta le a művet.

Ezután jött a hátsó fertály letakarítása. Eltűnt az utas szállítást támogató segédváz, ahogy az öntött alu oldalelemek is az ülés alól, helyükre CNC-vel mart fekete elemek kerültek. Így már sokkal légiesebb a forma, a tanktól egészen a farok idomig.

Az a bizonyos kiállás

Ha már szóba került az ülés, csak természetes, hogy az is leváltotta a gyárit egy velúr és bőr kombót alkalmazó darabra, sőt még egy Smokin’ Motorcycles logót is sikerült belevarrni. A stílusa egész jól egyensúlyoz a kényelem és a café racer stílus között, a munka a Tijger Leathers-t dicséri.

Nem kell sokat keresni a következő változtatást, a jobb oldali légbeömlőt egy karbon darabra cserélték és némi módosítás után már rögtön K&N szűrőn áramlik be a levegő, sokkal tökösebb szívóhangot adva a BMW-nek. Mivel fontos a szimmetria, a másik oldalon is hasonló módosításokat eszközöltek a srácok, csak ott a fojtószelepház köré alakították ki a karbon dizájnt.

Erről van szó

Van még persze egy rakat apró kis módosítás, mint például a lepucolt villahíd, az egyszerűsített kormánycsutkák és a Motogadget km/h óra. A többi apróság, mint a lábtartók, rendszámtábla tartók, folyadék tartályok és indexek, mind-mind a Rizoma termékei.

A bitangul kinéző kipufogó rendszerről is beszéljünk! A rendszer két gyönyörű Spark MotoGP dobban végződik, de előtte ott van még az egyedi tervezésű és gyártású rendszer és a leömlők, amiket az RvD Exhausts nem kevés munkával hozott össze. A srácok elmondása alapján jól sikerült: meleg és mély hangok formájában távozik az égéstermék a motoros mögé.

Kép alapján is elhisszük, hogy jól szól

Végezetül pedig kellett valami egyedi és letisztult szín is a BMW-re. Fel is kerestek egy Lisa Ottevanger nevű hölgyet, aki a már korábban fehérre fújt tankra készített egy szép kis Japán stílusú nonfiguratív alkotást, melyet aztán nem kevesebb mint hét réteg lakkal fedtek be, így garantálva a tartósságot.

Ez a fajta aprólékos részletesség egyébként mindenhol megfigyelhető a kész motoron, például az első villákon is, melyeket szétkaptak, feketére fújtak, majd ismét összeraktak. De a rengetek apró tartó konzol és a sok kicsi kiegészítő is mind-mind fekete színt kaptak.

Ismét kiderül, hogy a kevesebb tudd több lenni

Méltó búcsú ez a BMW a közös munkától, így kell ezt csinálni. Nem haragosként, utálattal különválni, hanem egy utolsó építéssel, mintegy emléket állítva az eltöltött éveknek.

Nem mellesleg pedig a megrendelő örülhet, hogy ilyen pöpec motort tudhat a magáénak. Ha megtetszett az építés, érdemes felkeresni a Robbies Motorcycles vagy a Timmer Motorcycles honlapját, biztos vagyok benne, hogy a srácok külön-külön is fognak még szépeket alkotni.

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna

Trending