A napokban felröppent a hír, hogy jön az MV Agusta USA, de nem kellett sokat várni ugyanis most kiderült, hogy lesz MV Agusta Kanada is. De mit is takarnak ezek a nevek? A kezdeményezést az Urban Moto Group tulajdonosa, Joseph Elasmar indította el, aki márka ausztrál forgalmazója, de több kis volumenű márkát, köztük a Benelli, EBR, Royal Enfield és Bimota motorokat is importál az ausztrál piacra.
Az MV Agusta USA és Kanada egy folyamat része, az olasz márka ezzel a lépéssel akar újra belépni az amerikai és észak-amerikai kétkerekűek piacára.
A megállapodás szerint MV és az Urban Moto közösen fejlesztenek majd az észak-amerikai területekre, kihasználva a régió nagy piaci elmozdulását a motorkerékpárok irányába.
Giovanni Castiglioni elmondta az üggyel kapcsolatban:
“Nagyon izgatottak vagyunk, hogy egy sikeres kapcsolat jött létre az Urban Moto Grouppal, az új partner is felügyeli és fejleszti MV Agusta jelenlétét az USA piacán. Az Urban Moto figyelemre méltó múlttal és erős kereskedelmi hálózattal rendelkezik, emellett kiváló az ügyfelek és kereskedők támogatásban.

Giovanni, aki mostanában teljesen átment hipszterbe, nagyon bízik abban, hogy sikerül felélénkíteni az Egyesült Államokbeli piacot ezért a Black Ocean csoporttal egy tőkeemelésről szóló megállapodást írtak alá. Az MV Agusta terve egyértelműen megszilárdítaná vezető szerepüket és termelésnövekedést eredményezne a cég számára.
A cég sajtóközleményéből kiderül, hogy az MV Agusta USA továbbra is Pennsylvania központtal működik tovább, de nyílik egy új irodájuk is Kalifornia nyugati partján.

Ebből mi a jó nekünk és egyáltalán miért hír itt Magyarországon?
A közeli kis olasz cég annyi mindenen keresztül ment már, hogy a 37 VB cím mellé igazán megérdemelnék, hogy üzleti sikerre is vigyék ezt a patinás márkát. Magyarországon nagyobb kereslet lenne ugyan a megfizethető MV Agustákra, de lássuk be érthető, hogy nem akarnak a minőségből engedni. Kár, mert itt az élő példa, hogy a KTM-nek bejött az indiai gyártású tömegcikkek gyártása, talán Giovanni is rájön, hogy érdemes lenne a paletta alsó szegmensébe is fejleszteni valamit.
Addig pedig marad presztízsmárka néhány kiemelt ügyfélnek. Az európai piacra egyébként is csak a Brutale 800 és a Turismo Veloce 800 modelleket fejlesztették, hiszen ezek lettek eddig erre az évre EURO4-es besorolásúak. A többi modell EURO4-esítéséről egyelőre nem tudunk, de az év folyamán remélhetőleg mindegyik típus átesik ezen. Ha nem az sem baj, mert az amerikai piac felszippantja ezt az 5000 idén készülő modellt pikk-pakk.
Képek: A&R