Csatlakozz hozzánk

Hírek

Álmodni könnyű

Ducati Superlight modern csomagolásban. Kár, hogy nem valódi.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Fotó: Mario Antonioli

Egyszer volt, hol nem volt, létezett valamikor egy könnyű és egyszerű, de annál vonzóbb, léghűtéses Ducati sportmotor: a 900 Superlight. Egy olasz egyetemista, Mario Antonioli szerint így kellene kinéznie a 21. századi utódnak. Álmodjunk vele együtt!

A Ducati mintha az utóbbi években megfeledkezett volna azokról a rajongóiról, akik  lelkesedésükkel, szeretetükkel ismertté tették a bolognai márkát. Azokról, akik ugyan sosem tudták megfizetni az aktuális csúcsmodellt, de mindennél többre értékelték a Dukik hagyományos értékeit, a sportosságot és a szűretlen vezetési élményt, s ezért cserébe megbocsátották az olasz motorok szeszélyeit, kisebb-nagyobb hibáit. Azokról, akiknek a gyengécske, léghűtéses, mégis oly ellenállhatatlan Supersport modellek készültek.

Az olaszok jó pár éve száműzték ezt a klasszikus sorozatot a kínálatukból – sajnos megvolt rá az okuk. A ’90-es évek végétől egyre jobban eldurvuló lóerőharcban ezeknek a gépeknek semmi esélyük nem volt az ellenfelekkel szemben, amit csak tetézett, hogy a vetélytársaknál drágábban kínálták őket. Aki Ducati sportmotorra vágyott, annak maradt a Superbike-világbajnokságból eredeztetett, méregdrága 999, 1098 és 1198, illetve ezek kisebb testvérei, a 749 és a 848.

A kemény mag azonban továbbra is az egyszerű, ám annál nagyszerűbb léghűtésesekről ábrándozott. Nem véletlen, hogy a legismertebb, Ducatikra szakosodott tuningcég, az olasz NCR több modelljét is a vízköpeny nélküli Desmók köré tervezte. A Milánóban iparművészeti tanulmányokat folytató Mario Antonioli valami hasonlót álmodott meg a Superlight 1100 Concept formájában.

Antonioli a jól bevált receptet alkalmazta, amelynek hozzávalói a következők: acélcsövekből álló térhálós váz (amelynek a Ducati épp mostanság készül búcsút inteni), egyoldali lengőkar, hosszú tank, és szexi, vajmi keveset takaró monokini idomzat. Igen, mint annak idején a félidomos Carenatáknál – erre is alig emlékszünk már.

A Superlight 1100 koncepció tényleg csak a legszükségesebbekre szorítkozik, de máshogy nehezen is lenne megvalóstítható az Antonioli által megálmodott 120 kg-os súly. Az 1,1 literes kéthengeres minden bizonnyal a jelenlegi nagy Monsterből érkezne, 100 lóerő körüli teljesítménnyel – ennyi pont elég az élvezkedéshez, főleg a fent említett súly ismeretében.

A tervező szerint a Superlight 1100-at körülbelül 8 ezer eurós áron lehetne piacra dobni, vagyis nagyjából annyiba kerülne, mint a legkisebb és legolcsóbb Monster, a 696-os. Sajnos ez már tényleg az álom kategória

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending