Csatlakozz hozzánk

Hírek

Alen: új motor, brit szponzor? (interjú)

Győrfi Alen idei éve és tervei `13-ra: irány a top 10! (interjú)

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Elégedetten gondol vissza az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának futamaira Győrfi Alen. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a 16. helyen végzett összetettben az év közben megszerzett 27 pontjával.

Noha alig ért véget az idei szezon, Alen és menedzsmentje gőzerővel dolgozik máris a 2013-as évadon, ugyanis a 22 éves versenyző jövőre mindenképpen a TOP 10-es pilóták közé szeretne bekerülni. Céljai elérése érdekében lecseréli a Hondáját egy ütőképesebb modellre – egyelőre még nem publikus, melyik márka lesz a befutó –, és az sem kizárt, hogy egy tőkeerős brit cég is Alen mögé áll…

– Milyen célokkal vágtál neki 2012-nek, és ezekből mi az, ami megvalósult?

– Az idei szezonnak úgy vágtam neki, hogy a tavalyi tanuló évet követően, amikor is sikerült megismernem a pályákat, valamint a beállítások esetében is jelentős tapasztalatokra tettünk szert, hogy minden futamot pontszerzőként fejezzek be. Nos, ha azt veszem, hogy azokon a versenyeken, amikor megláttam a kockás zászlót, egy kivétellel mindig pontot szereztem, sőt, Monzában a 6. lettem, nyugodtan kijelenthetem, hogy majdnem teljes mértékben megvalósítottam a terveimet. Úgy érzem, a csapattal együtt jó munkát végeztünk idén.

– Ha mindent figyelembe veszel, elégedett vagy az idei teljesítményeddel?

– Lényegében igen, hiszen szinte mindent kihoztam a motorból. Persze nem felejthető el, hogy volt pár nehéz futamom is az idén.


A tavalyi nulla után idén 27 pontot szereztek az erős nemzetközi mezőnyben – így tovább…

– Mivel tudtad az első pillanattól kezdve, hogy messze a te Hondád a legöregebb technika a mezőnyben, miként voltál képes mégis ennyit javulni a tavalyi eredményedhez képest?

– Egyszerűen nem vettem figyelembe a technikai hátrányunkat, megismertem a pályákat, és tapasztaltabb lettem egy évvel és ez ennyit jelentett. Volt olyan eset is, például az évzáró Magny-Cours-ban rendezett versenyen, amikor többet is bevállaltam, mint kellett volna. De én ilyen vagyok, mindig, minden helyzetben ki akarom hozni az adott szituációból a maximumot, és nem pedig kesergek, hogy a többi versenyzőnek mennyivel jobb vagy könnyebb.

– Miután az időmérőn a 2011-es teljesítményedhez képest átlagban tíz helyet javultál, és ez pontokban is alaposan jelentkezett a futamokon. Te miként érzed, mire elég, mire jó a megszerzett 27 egység?

– Konkrétan a 16. helyre a világbajnoki összesítettben, de ha a már említett utolsó futamon nem esek el, a 12. hely is meglehetett volna. De szerintem elégedettek lehetünk a tavalyi nulla pont után a mostani 27 egységgel, főleg annak tükrében, hogy tíz futamból csak hat alkalommal szereztem pontot, mert egy nagydíjat, a portimaói versenyt kihagytam, kettőn elestem, és egy futamon sajnos nem jött össze a pontszerzés. Szóval összességében jól sikerült az évem, és bízom abban, hogy 2013-ban sikerül megint legalább ennyit fejlődnöm.


“Bízom abban, hogy 2013-ban sikerül megint legalább ennyit fejlődnöm”

– A további előrelépéshez bizony technikában is előre kell lépni. Még egy versenyt is kihagytál, csak meglegyen az anyagi háttere a cserének. Hol tart az ügy? Melyik márka a befutó?

– Így van, de erről még nincs végleges döntés, hogy melyik márka legyen a befutó. Ha minden igaz, akkor meglesz a motorváltás, mert ha fejlődni, előrébb lépni szeretnék, akkor ezt meg kell tennünk. Jelenleg a tárgyalások folynak, sok függ attól, hogy a szponzoraim, támogatóim mennyire tudnak jövőre segíteni.

– A szezon végén Londonban voltál több napon keresztül. Esetleg valamilyen brit szponzor felfigyelt rád?

– Igen kint voltam, és szerencsére felfigyelt rám egy külföldi szponzor. Sajnos a tárgyalások megszakadtak, mert sürgős ügyben el kellett utaznia Londonból, de már jelezte, lesz folytatása a dolgoknak, és még az idén újra tárgyalóasztalhoz ülünk. Így leginkább maradt a nézelődés egy nagyon jó barátommal, aki a Superbike TV munkatársa.


Alen Londonban: a rejtélyes és esetleges brit szponzorral könnyebben menne a motorváltás…

– Miként alakul az idei esztendő hátralévő heteiben az életed? Mikor kezded meg a felkészülést 2013-ra?

– Most még egy hétig a pihenésé és a lazulásé a főszerep, de utána már elkezdek edzeni. Idén menedzseremnek, Kelemen Krisztiánnak hála, lehetőségem nyílik arra, hogy a futásokon, valamint a konditermi edzéseimet motokrosszozással is kiegészítsem. Azaz az előttem lévő hónapokban a fizikai felkészülésen lesz a fő hangsúly.

– Csapatvezetőként három társadat segítetted az idén. Mennyire voltál elégedett az ő teljesítményükkel?

– Valamennyiük eredményével elégedett voltam, és ami számomra nagyon fontos, egész évben igazi csapatként szerepeltünk, legyen éppen bármelyikünkről szó. Gyutai Adrián 125 GP kategóriában 2007 után az első magyar motorosként nyert Magyarországnak nemzetközi bajnoki címet, miután öt futamgyőzelemmel megnyerte az Alpok Adriát, valamint egy nagyon peches időmérőt követően tizenhárom helyet jött előre, és lett 20. az Európa-bajnokságon. Nagy Győző valamennyi versenyén, ahol rajthoz tudott állni, a dobogóra állhatott, és a főszerelőmként is fantasztikus munkát végzett. Végül, de nem utolsó sorban Kis Viktória is valóra váltotta az álmát, és első magyar nőként szerzett pontot a Superbike kategóriában egy nemzetközi versenyen férfiak között. Ha a tehetségéhez tökéletes anyagi háttér fog párosulni – amit nagyon megérdemelne –, biztos vagyok abban, hogy a legeredményesebb magyar női motoros válhat majd belőle.


Alen a középmezőny élén – jövőre szeretne folyamatosan itt, vagy még előrébb motorozni…

Forrás: MetalCom-Adrenalin H-Moto Team

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending