Csatlakozz hozzánk

Blog

Aldo Drudi, aki Valentino Rossi sisakjait készíti

Videó Rossi eddigi összes bukósisakjáról

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Aldo Drudi ipari formatervező nem csak grafikus munkákat készít, hanem egy védőfelszereléseket gyártó cég tervezője is. Szeretett volna motoros versenyző lenni, de erre sosem volt pénze, és családja sem támogatta benne.

Drudi a művészeti iskola beltéri formatervező szakát, majd az egyetemen építészeti szakot végzett. Kicsit később egy kétéves grafikai iskolát is sikeresen kijárt.
Mindig rajongott a motorokért, de sosem hitte volna, hogy a szakmája a hobbija is lesz egyben.
Mivel a saját útját akarta járni, céget alapított a családja, és támogatói (mint Lino Dainese) segítségével.

Testvére segítette az első kapcsolat kialakításában, mikor az egyik motorversenyzővel összehozta munkahelyén, akinek 50.000 lírát fizettek, hogy a cégük nevét hordja. Mivel a logót Drudi készítette és varratta fel Graziano Rossi ruhájára, baráti kapcsolat kezdett kialakulni köztük amit meg is alapoztak egy közös motoros versenyzéssel. Innentől sorban jöttek az olasz versenyzők mint Loris Reggiani, Kevin Schwantz.

Készített már Mamola-nak, Schwantz-nak, Doohan-nak sisakokat, mindemellett ujjprotektoros kesztyűt, sőt, megnyerte a Compasso d’ Oro nemzetközi díjat is 2001-ben a Dainese T-age bőrruháért. A milánói díjátadóval egy időben Ausztráliában tartózkodott, mert nem akarta elmulasztani, hogy lássa, ahogy Valentino Rossi élete első VB címét megszerzi. Szívesen dolgozik neki, bár egy veszekedés miatt 2005-ben nem az ő által készített bukót viselte, de év végére sikerült kibékülniük. Azóta még jobb kapcsolatban állnak, testvéreként tekint Vale-re, a nehéz időkben sem hagyta magára.

Több mint 30 évnyi munkássága alatt rengeteg bukót készített, de a két ruhagyárnál (Dainese, Spidi) fejlesztett biztonsági felszereléseket tartja a legfontosabbnak. Tervezett már mezeket az olasz labdarúgó válogatottnak is, de a motorsport jobban érdekli. Idén a misanoi aszfaltcsíkot dobta fel egy új külsővel a bukótérben.

Még a motortervezésben is kipróbálta magát, a Ducati Macchia Nera az ő gyermeke. Az Arainál még ma is élő szerződése van.

Ducati Macchia Nera

Folyamatos kapcsolatban állnak a MotoGP Costa doktorával, akivel tanulmányozzák a védőfelszereléseket és a fejlesztéseket, hiszen minden esés egyedi és speciális.
Nagy tervei vannak a nyak védelmére, mivel arra még mindig nem találtak ki semmit.

Mivel önálló márkát nem akar létrehozni, inkább a fejlesztésekre, tervezésre szánja az idejét. 4 ember dolgozik neki, ők festik a sisakokat. Egy sisak tervezésében fontos neki a megrendelő származási országa, de még a megrendelő mentalitása is. Egy vagy két nap alatt kész a papírmunka, utána már megy is az emberei keze közé, akik airbush-sal-, vagy kézzel festik, vagy matricázzák a bukókat. Sokféleképpen, és többnyire vegyített eljárással készítik a sisakokat, gyorsan, precízen.
A bajnokoknak szívesebben készít bármit, mert bár konkrétan tudják mit akarnak, elfogadják a javaslatait.

Valentino Rossi Helmets Design 1996 – 2017

Mindegyik versenyzőt kedveli, talán a „Doktor” áll hozzá a legközelebb, igazi energiabombának tartja. Magába szívja a versenyzők energiáit, az erejüket és így ő is fiatalnak érzi magát tőlük.
Drudi mestert minden motoros nagy becsben tartja.

 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending