Csatlakozz hozzánk

Hírek

“Aki ismer, az tudja, soha nem adom fel!”

Interjú Győrfi Alennel 2011-ről – a magyar Superstock-versenyző már Mugellóban készül 2012-re

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: Adrenalin H-Moto Team

Portimaóban befejeződött a Superbike világbajnokság, melynek keretein belül az egész szezonban rajthoz állt Győrfi Alen a Superstock 1000-es sorozatban. Az Adrenalin H-Moto Team versenyzője vegyes érzelmekkel gondol vissza pályafutása első ezres szezonjára, de tudja, a tanuló év arról szól minden sportágban, hogy a versenyző a későbbi sikerek érdekében tapasztalatokat gyűjtsön…

Alen immár valamennyi pályát és a Honda versenygépét is kiismerte, fokozatosan javult futamról futamra, edzésről edzésre, és abban bízik, hogy a 2012-es idényben valamennyi versenyen képes lesz a középmezőny elején végezni. Hogy milyen motorral vág neki a jövő évi bajnokságnak, azt egyelőre nem lehetett tudni, hisz a következő hetet is egy olasz gárda meghívására teszteléssel tölti.

– Egy hete, hogy véget ért az idei Superstock 1000-es sorozat idénye. Elég volt ennyi idő, hogy végiggondold első ezres motorral teljesített szezonodat?

Győrfi Alen: – Természetesen még el kell telnie jó pár hétnek, hogy minden a helyére kerüljön a fejemben életem első Superstock 1000-es szezonjáról, ám azt már érzem, ebben az évben egyaránt ért pozitív és negatív hatás. Voltak olyan versenyek, amire akár büszke is lehetnék, több csapat az évzárón megdicsért, mondván, első évemben jól teljesítettem. Ám összességében én csalódtam, elsősorban magamban, ugyanis képtelen voltam egy apró pontot is szerezni.

– Azért nem kell bújkálnod a szégyentől, ugyanis a technikai sportokban a tanuló évben nem sokan szereznek pontokat, sőt, általában a mezőny végén találhatók a versenyeken…

Győrfi Alen: – Ezt pontosan tudom, sőt, azzal is tisztában vagyok, hogy újoncként talán egy kicsit sokat vártam magamtól, de addig nem fogok megnyugodni, amíg nem lesz pont a nevem mellett. Biztos vagyok abban, hogy jövőre már a középmezőny elejére kerülhetek, mivel most már ismerem majd a pályákat, több tesztelési lehetőségem is lesz, és a motorral is kiismertük már egymást.


Jövőre is Superstock 1000, több tapasztalattal, de még nem tudni, milyen motorral

– Nem sokon múlt, hogy sikerüljön a pontszerzés. A tapasztalatlanság fosztott meg ettől?

Győrfi Alen: – Ebben az évben két-három alkalommal már közel álltunk a pontszerzéshez, és ezt a versenyeken mért idők is igazolják, gondoljunk csak a Monzában elért 16. helyemre, ám végül egyszer sem tudtam a legjobb 15 közé kerülni. Hiába, hiányzott a pályaismeret… Ott voltam valamennyi ringen, de amikor kigurultam az aszfaltcsíkra, azt se tudtam, hogy merre kanyarodik az út, milyen beállításokkal induljak neki a tréningeknek. Így nem lehetett odaérni, mert amíg a többiek azonnal egy alapbeállításról indultak, mert teszteltek és versenyeztek már a pályákon, addig nekem mindössze négy edzés állt a rendelkezésemre, hogy megtaláljam a motor tökéletes beállítását, és megismerjem a ringet.

– Jövőre viszont ezekkel már nem lesz gond…

Győrfi Alen:
– Ez így van, és most már tudatosult bennem, mekkora dolog, hogy végigversenyezhettem a szezont ebben a sorozatban, és a sikeres folytatáshoz szükséges tapasztalatokkal immár nemcsak én, hanem a csapat is rendelkezik. Ráadásul hétvégéről-hétvégére érezhetően fejlődtem, így a kellő alapok megvannak a sikeres folytatáshoz. Be fogom bizonyítani, hogy méltó vagyok a bizalomra, és igenis a sorozat legjobbjai között a helyem. Köszönöm, hogy a menedzserem, a csapatom és a támogatóim kitartottak mellettem, és jövőre együtt küzdünk tovább. Aki ismer, az tudja, soha nem adom fel!

– Ez így van, hiszen nem sok pihenőt engedélyeztél magadnak, és hétfőn már ismét motorozni fogsz, mégpedig Olaszországban. Vagy ez csak amolyan levezetés?

Győrfi Alen: – Szó sincs levezetésről, ugyanis az egyik olasz csapat, a BWG Racing hosszabb ideje tárgyal a menedzseremmel, és most tesztelni hívott ki, ahol kipróbálhatom a team által használt Kawasakit. Ha a teljesítményemmel elnyerem a csapatvezetés tetszését, akkor arról is szó van, hogy decemberben egy versenyen is elindulok a színeikben az olasz bajnokság zárófutamán.


A brnói futam előtt Bulcsu Rezső is bátorította hazánk fiát
Győrfi Alen 2011-es eredményei – Superstock 1000

– Assen: rajtpozíció – 26., versenyben elért helyezés – 22.
– Monza: rajtpozíció – 29., versenyben elért helyezés – 16.
– Misano: rajtpozíció – 31., versenyben elért helyezés – kiesett
– Aragón: rajtpozíció – 25., versenyben elért helyezés – 20.
– Brno: rajtpozíció – 24., versenyben elért helyezés – kiesett
– Silverstone: rajtpozíció – 29., versenyben elért helyezés – 19.
– Nürburgring: rajtpozíció – 27., versenyben elért helyezés – 22.
– Imola: rajtpozíció – 22., versenyben elért helyezés – kiesett
– Magny-Cours: rajtpozíció – 29., versenyben elért helyezés – 23.
– Portimao: rajtpozíció – 26, versenyben elért helyezés – 19.

A fenti eredménysorból egyértelműen kitűnik, hogy Alen a vasárnapi futamra már a minimális pályaismerettel rendelkezve jóval előrébb végzett, mint ahonnan elrajtolt. A tíz versenyből hetet fejezett be, kettőn kilökték, míg egy alkalommal, éppen a hazai versenyének számító brnói futamon technikai probléma miatt – megadta magát a váltója – elesett.


A nagy álom, a pontszerzés nem jött össze a tanulóévben, ennek ellenére elégedett lehet Alen

„Nem semmi év volt!”

Kelemen Krisztián, az Adrenalin H-Moto Team csapatfőnöke a szezon zárását követően bevallotta, egy éve álmaimban nem gondolta, hogy sikerül az első évet ilyen eredménnyel végigcsinálniuk. Úgy érzi, ezzel egy fejezet lezárult Alen és az ő menedzseri karrierjében is.

„Elégedetten értékelhetem a bajnoki évadot, hisz Alen nemcsak az otthoni kétkedőknek, hanem a kategória többi csapatának is bebizonyította tehetségét. A tanulóévünkben nem volt más feladata, hogy a lehető leggyorsabban tanulja meg az adott pályákat, és a versenyen tegyen meg mindent ésszerű határok között a minél előkelőbb helyezésért. Ennek a kérésnek szinte mindenhol megfelelt, ráadásul folyamatosan fejlődött nemcsak versenyzőként, hanem a motor beállítása terén is. Képes volt a versenyeken sikerült a legjobb idejét megfutni”
– fogalmazott Kelemen Krisztián.


“Folyamatosan fejlődött nemcsak versenyzőként, hanem a motor beállítása terén is”

Menedzsere szerint Alen az idén megszerzett tapasztalatait a jövő évben kamatoztatja. Egyáltalán nem tartja meglepőnek, hogy több szakembernek is megakadt a szeme a 21 éves motoroson a 2011-es teljesítményét látva.

„Nemcsak a hétfői olasz lehetőség az egyetlen, ami még idén előttünk áll, ugyanis egy Ducatival versenyző alakulat is tesztelni szeretne Alennel. A támogatóink nagy része már az év elején hosszú távú terveink mellé állt, de ezek valóra váltásához szükségünk lenne további szponzorokra is. Elkészült a 2012-es versenynaptár, és ugyanazokon a pályákon kell bizonyítanunk, mint idén, ezért reményeink szerint jövőre minden futamon a pontokért fogunk küzdeni”
– jelentette ki Kelemen Krisztián.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending